Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 06.12.2014 16:33

Sepis prosim Te do 1. prispevku cos proveroval (co pripadne jeste ne)
+ tam vloz obr. adptacni tabulky, ...
+ jak vypadaji prubehy na lambdach
Uz je toho tu moc a porad hledat co se delo a co ne ... :bebng:
Kdyz to jde zrovna blbe, overovals ze napr. snimace teploty apod. nedavaji nesmysly ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od vitr73 » 06.12.2014 17:18

..stejne to vidim na falesnej vzduch....zrejmne nekde nejaka hadicka a nebo zaslepky na tech dvou pistalkach na sacim potrubi.
Bylo by to po case krasne videt na adaptacich...ze si jednotka pridava benzin -nejcasteji na nejpouzivanejsich nizsich otackach...
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 07.12.2014 16:51, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od stano. » 06.12.2014 20:13

Tiez si to myslim. Uz som to pisal, nech poriadne pozrie podtlaky a tie stuple na sani.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od petulak » 07.12.2014 09:50

ViktorG píše:Protože není v mých silách záhadu vyřešit, není tu někdo kdo by se na to podíval? Vůz v podstatě nepotřebuji, takže mi nedělá problém jej odvést na několik dní stovky kilometrů daleko. V okolí sice jednoho šikovného servismana mám, ten ale bohužel nemá s dvoulitrem zkušenost a taky tápe. Referencím na internetu moc nevěřím, příklad za všechny, četl jsem zde výborné reference na autoservis + bazar ford, bohužel, právě odtamtud jsem ten střep koupil právě v tomhle stavu, s jejich komentářem "takovejch fokusů kdyby bylo..". Samozřejmě zaplatím veškeré náklady, čas a práci na tom strávenou. Tipy a nabídky prosím do SZ.
zajed, si k tominovi, a máš to
tam, to dáte dohromady, takto tady písmenkama, nemá cenu. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 07.12.2014 18:42

Kdybych na to mel cas, tak bych rad. Me by to i bavilo.
Ale jsem porad ve smyku ... :?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od bajeluk » 08.12.2014 16:14

1. Souhlasim s Tominem:
Sepis prosim Te do 1. prispevku cos proveroval (co pripadne jeste ne)
+ tam vloz obr. adptacni tabulky, ...
+ jak vypadaji prubehy na lambdach
Uz je toho tu moc a porad hledat co se delo a co ne ... :bebng:
Kdyz to jde zrovna blbe, overovals ze napr. snimace teploty apod. nedavaji nesmysly ?
2. Ted jsem resil vlastne neco dost podobneho: studeny motor na prvni krizovatce tak tak, ze nechcipnul, 300 rpm, kontrolka baterie, navic 3 sec. reakce pri jizde na plyn apod. Po zahrati vse OK, v lete to nedelalo.
O vikendu jsem volnobezny ventil vycistil benzinem, prostrikal WDckem a sroubovakem rozhybal a myslim, ze to dost pomohlo, problem se (skoro)chcipnutim po zastaveni za studena se vyresil uplne, reakce na plyn za studena o hodne lepsi (byt ne uplne 100%). Navic myslim, ze se napr. i zmensilo cuknuti s autem po rychlem sundani nohy z plynu. Jen to vyndavani a hlavne nandavani volnobeznaku pod autem v desti :bebng:

3. Navrhuji jeste:
* pri chcipani nasnimat osciloskopem RPM, MAF, buzeni ventilu, desired RPM, TPS a postnout to sem, zajimalo by me, co to dela
* nechat volnobeznak na kamnech ohrat, potom ho svizne namontovat (drzim palce...) a zkusit klasicky studeny chcipaci test. Jestli se bude chovat OK, znamena to, ze to dela STUDENY volnobezny ventil (studeny dost zatuhne, to byl podle me muj pripad, pak se ohreje od motoru a zasouva se lip).
* souhlas s predchozimi prispevky: zmerit merakem skutecne napeti na tom ventilu!

4. Myslim, ze tesneni klapky ani varujici napis nemaji zadny vliv; na klapce zadny silikon nemam, cistil jsem ji total a volnobeh je OK.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 08.12.2014 18:48

Obrázek adaptační tabulky jsem nestihl. Celý víkend jsem prochlastal (deprese z focuse), a dnes mi vůz zabavil pan doktor, bude měnit vnější kloub na poloose (velice ošklivě se vyjadřuje při levém rejdu a sešlápnutém plynu) a zkusí ještě laborovat s volnoběhem. Ohledně osciloskopu, v minulosti jsem zde postoval nějaká videa, na nich bylo vidět že ŘJ má snahu situaci zachránit buzením ventilu, ale marně. Teorie o přidřeném ventilu, který se teplem rozchodí, by mohla sedět, protože u studeného motoru při řazení krásně padají otáčky jako padaly u karburátorovýho faka. Když otáčky přestanou krásně padat, znamená to že můžu zastavit aniž bych musel znova startovat. Ale přijde mi jako dost velká náhoda, že bych měl v autě už třetí špatnej ventil. Leda že by olej v sání znamenal i olej ve ventilu a proto problém. Jenže kde se tam ten olej bere, když filtr je jen lehounce zasviněný od odvětrávání a úbytek oleje je minimální, dolejvám když si vzpomenu.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od petulak » 08.12.2014 19:37

olej==pulzace motoru./ v sání/
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 08.12.2014 20:30

Prosím o vysvětlení, jsem uživatel, ne mechanik, a google taky nic určitýho neřekl.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 08.12.2014 20:56

Do sani se odvetrava klikova skrin. V sani se to pak roznasi celkem vsude v dusledku pulsovani nasavaneho vzduchu a jeho odrazum od (prave) zavrenych sacich ventilu apod.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od vitr73 » 09.12.2014 11:44

na volnobeznym ventilu obych merakem stejne zmeris jen pseudohodnoty....to chce osciloskop...neleze tam jen hladne napeti...leze tam porad stejne napeti-ale ve forme pulzu coz je prave PWM modulace....obyc merak-mam vyzkouseno- nameri zhruba stejne napeti pri zapnutem klicku stejne jako kdyz motor jde...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 09.12.2014 13:28

Ja psal o kontrole napeti toho pinu kde je trvale +12V.
Druhy pin se spina v ECU na kostru pomoci PWM.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 09.12.2014 14:42

Teď to má v rukách místní pan doktor, pokud on nebude vědět tak frčim do několik desítek kilometrů vzdáleného "forďáckého" servisu, kde by tyhle motory snad měli dobře znát. Problém dvoulitru je v tom, že ho nikdo nezná, takže zatímco šestnáctistovku mechanici rozeberou do šroubku, na dvoulitr každej sahá opatrně.

Můžeme se zatím vsázet, co za poruchu může.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 09.12.2014 14:49

Jinak ještě teda rekapitulace, co všechno bylo měněno:
Volnoběžný ventil(2x)
Váha vzduchu
Svíčky
Kabely
Cívka
Ventil odvětrávání klikové skříně
Delší hadička odvětrávání kl.s.(kratší ponechána, nic ji není. Nic nebylo ani té delší, jsem mechanik vyměňovač)
Snímač teploty hlavy motoru
Snímač polohy škrtící klapky
Baterka

A to je asi vše. Na poruchu nic z toho nemělo vliv, třeba se mírně zlepšilo padání otáček, ale chcípák to byl před i po každé výměně.

EDIT: Záslepky zezadu na sání jsem hmatem kontroloval, nic jim není
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od petulak » 09.12.2014 17:40

už, mě napadá, jen třeba: co ůnik přes posilovač brzd? :nixw:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti