Stránka 11 z 14

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 15:45
od RUDLAFOCUSIK
Stanley_vy píše:Já jsem zjistil, že v seznamu není žádná z ČS Benziny, které navštěvuji a vločku na Vervě mají, tak jsem napsal dotaz na info mail a jsem zvědav, co se dozvím.
Tankoval jsem u benziny Bystřice u Benešova, na stojanu s Verva Diesel mají taky pověšenou vločku,ale není v seznamu zavážení arktickou naftou,už jsem poslal dotaz na benzinu,tak jsem zvedavej,co odpovědí,protože na jejich stránkách je symbol vločky u arktické nafty :nnou: :nnou:

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 16:59
od nitram9
Tak já tankuju u Benziny v Humpolci Vervu a o víkendu -25°C a FF jezdil bez
jediného problému (jak v létě :hhura: )

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 20:08
od ACEMajky
pLd - to je husty, cili obyc benzina (Top Q) v pohode a verva tuha, husty

Ja sem dneska vzal lahvicku, kde jsou spise zmolky, nez cele ztuhle a hned ji protrepal a vse se hned rozpustilo.


Dal sem baterku do auta a zkusil ho nahodit a nechtelo se mu, po asi 4s toceni to prorazilo asi spunt a naskocilo...

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 20:37
od Borja
Udělal jsem dneska odpoledne při -4 to co ACEMajky po 4 žhaveních a cca deseti vteřinách točení to najednou chytlo a docela klidně to bez brblání běželo. Nechal jsem to ale stát, měl jsem doma návštěvu, snad bude o kousek tepleji a zkusím to znova. Nevím jestli jít na diagnostiku, nebo tu naftu zkusit vyjezdit a natankovat jinde. Mám natankovanou Vervu v Chodově u K.V.
Taky měla vločku na stojanu. V seznamu čerpaček na stránkách Benziny Chodov s Arctic naftou není.
Na stránkách Benziny ale píšou že arctic přidávají jen do zásob TopQ a to ještě jak se jím povede zavézt tzn. že někde je nastaveno na - 28 a někde na - 32. Verva je prý aditivovaná už od výrobce.

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 20:45
od ACEMajky
verva je dobra max na leto. Psal sem taky do benziny, comi doporuci, zdali jezdit ke konkurenci, ci nejaky aditivum, jelikoz verva tezce selhala.

By me zajimalo za co platim na benzince v Rynolticich, kdyz benzina na webu pise:
"Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 ºC."

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 20:54
od tomason
JJ já mám v nádrži obyčejnou naftu+vif s Vervou jsem málem nenastartoval v noci bylo -17 jedu tam dotlačit topQ

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 22:35
od Raada
Mam natankovano TOP Q s VIFem a bez problemu i na horach v mrazech kolem -20.

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 22:42
od tomason
To bude ta arktická ,ale dneska sněží,prdim na to už se oteplí

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 13.02.2012 22:51
od Raada
No prave, ze nebyla. Ptal jsem se obsluhy a rikali mi, ze tam maji do -20. Dost jsem se bal, zda to nakopnu, ale v pohode.

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 14.02.2012 10:52
od Stanley_vy
Stanley_vy píše:Já jsem zjistil, že v seznamu není žádná z ČS Benziny, které navštěvuji a vločku na Vervě mají, tak jsem napsal dotaz na info mail a jsem zvědav, co se dozvím.
Odpověď:

Vážený pane XXXXX,

děkuji za vaše vyjádření a kladné hodnocení VERVA Diesel a k vašemu dotazu se vám pokusím vysvětlit jakost -zimní parametry motorových naft a co všechno dělá naše společnost v současných teplotně extrémních podmínkách .

Podle evropské legislativy je standardně na český trh čerpacích stanic dodávána zimní motorová nafta třídy F označovaná jako zimní pro mírné klima , kde je povinným kvalitativní zimním parametrem filtrovatelnost (měří teplotu průchodu filtrem ) a je předepsána hodnota minus 20 stupňů C.

V současné době jsou čerpací stanice zásobeny ze zdrojů České rafinerské silniční terminál Kralupy a povinný parametr filtrovatelnost se pohybuje kolem minus 24 stupňů C . Na Moravě z dalších terminálů s filtrovatelností minus 27 stupňů Rád bych zdůraznil ,že v průběhu ledna se filtrovatelnost jako povinný parametr pohyboval v intervalu minus 20 až minus 22 stupňů C -tedy v souladu s normou. V této zimní kvalitě prodáváme naftu pod názvem Diesel TOP Q.

Zároveň naše společnost podníká s ohledem na extrémně nízké arktické teploty další kroky s tímto vysvětlením:

a)od soboty 28. ledna zlepšujeme nízkoteplotní vlastnosti nafty dodávkami z rafinerie Litvínov a to arktickou kvalitou třída 2,která svým parametrem filtrovatelnosti /CFPP/ dosahuje hodnot min. minus 32 stupňů C je nabízena na vybraném protfoliu ČS kde jsou extrémně nízké teploty /cca 50stanic/ . Finální parametr filtrovatelnosti se podle prováděných kontrol pohybuje v intervalu od minus 28 do minus 35 stupňů C . Podle prognoz počasí tento počet stanic v případě potřeby rozšiřujeme. Tento seznam je uveden na našich webových stránkách . Zdroje jsou určeny především do horských oblastí, kde jsou teploty pod minus 20stupňů C. Výdejní místa (pistole) jsou označena kolečkem s modrou vločkou a texteme nafta pro tuhé mrazy viz seznam na webu..

b) na 208 stanicích má BENZINA v nabídce prémiovou naftu VERVA diesel s parametrem filtrovatelnosti minus 26 stupňů C . Tato nafta je komlexně ošetřena v dalších důležitých jakostních parametrech s velkým významem i pro zimní podmínky .Svůj velký význam má i vysoké cetanové číslo právě i pro startování v zimních podmínkách dále např. mazivost, ochrana proti korozi . Pozn: výdejní místa (pistole ) jsou značena kolečkem s modrou vločkou a textem "nafta pro silné mrazy" .nebo poutačem zimní nafta Verva . VERVA diesel je v nabídce právě i u ČS Hodějice . V příloze Vás informuji o provedených kontrolách povinného parametru filtrovatelnosti . .

c) zákazníci mají možnost ještě individuálně aditivovat zimní naftu specielními zimními přípravky do nafty , kterým zlepší filtrovatelnost o 3 až 5 stupňů C. Fakt ,že nafta vlivem ochlazování vytváří zákal , dochází k vypadávání parafinů je dán technologií výroby nafty ,je informativním parametrem. Pohybuje se v hodnotách minus 8 až minus 10 stupňů C .

Mohu Vás pane XXXXX ujistit , že děláme maximum a všechny kontroly kvality z pohledu povinného parametru filtrovatelnosti byly splněny.

S pozdravem ing. Václav Loula
ředitel jakostiBENZINA,s.r.o.
Příloha kontroly ČS CFPP2012.xls je dlouhodobě nedostupná.

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 14.02.2012 15:17
od ACEMajky
To jsem zvedav, zdali odpovi i me a at mi netvrdi, ze prijedou na pumpu, vycucnou starou naftu a daji tam tu novou, aby to splnovalo ony parametry - coz podle toho co pisou, by melo byt v mem pripade vervy, tankovane popate po sobe na jedne pumpe jedno, kdyz verva ma byt zhruba na -20 - ale ja ma problemy uz pri -10 - cili na one pumpe se deje neco podivneho...

Je pravda, ze cucky, co sem ve sklenicce mel, pro zatreseni zmizely - ale zda se, ze to co mam v nadrzi nejak zalepuje vstriky ci co - uvidime, az to vyjezdim a tanknu tam neco jinyho...

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 14.02.2012 16:26
od Ac1D
zajimalo by me kdyz je arkticka do -35 co tankujou v Rusku ze i v zime jezdi?

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 14.02.2012 16:37
od lucky.jack
Ac1D píše:zajimalo by me kdyz je arkticka do -35 co tankujou v Rusku ze i v zime jezdi?
Ředí naftu s benzinem apod. "aditivama" :wink:

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 14.02.2012 17:45
od RUDLAFOCUSIK
Tankoval jsem u benziny Bystřice u Benešova, na stojanu s Verva Diesel mají taky pověšenou vločku,ale není v seznamu zavážení arktickou naftou,už jsem poslal dotaz na benzinu,tak jsem zvedavej,co odpovědí,protože na jejich stránkách je symbol vločky u arktické nafty :nnou: :nnou:


Od: Vaclav.Loula@unipetrol.cz <Vaclav.Loula@unipetrol.cz>

Kopie: Jan.Basik@unipetrol.cz <Jan.Basik@unipetrol.cz> , Halina.Petrikova@unipetrol.cz <Halina.Petrikova@unipetrol.cz>

Předmět: zimní nafty

Datum: 14.2. 2012, 16:35 - dnes v 16:35
Vážený pane
reaguji na vaši otázku a ve všech souvislostech se vám pokusím vysvětlit jakost ,zimní parametry motrových naft a co všechno dělá naše společnost v současných teplotně extrémních podmínkách a označení .
,Podle evropské legislativy je standardně na český trh čerpacích stanic dodávána zimní motorová nafta třídy F označovaná jako zimní pro mírné klima , kde je povinným kvalitativní zimním parametrem filtrovatelnost (měří teplotu průchodu filtrem ) a je předepsána hodnota minus 20 stupňů C .
V současné době jsou čerpací stanice zásobeny ze zdrojů České rafinerské silniční terminál Kralupy a povinný parametr filtrovatelnost se pohybuje kolem minus 24 stupňů až minus 27 stupňů C . Na Moravě z dalších terminálů s filtrovatelností minus 27 stupňů
Rád bych zdůraznil ,že v průběhu ledna se filtrovatelnost jako povinný parametr pohyboval v intervalu minus 20 až minus 22 stupňů C -tedy v souladu s normou.Od konce ledna byla posílena
Zároveň naše společnost podníká s ohledem na extrémně nízké arktické teploty další kroky s tímto vysvětlením:
a)
od soboty 28. ledna zlepšujeme nízkoteplotní vlastnosti nafty dodávkami z rafinerie Litvínov a to arktickou kvalitou třída 2,která svým parametrem filtrovatelnosti /CFPP/ dosahuje hodnot min. minus 32 stupňů C je nabízena na vybraném protfoliu ČS kde jsou extrémně nízké teploty /cca 50stanic/ . Finální parametr filtrovatelnosti se podle
prováděných kontrol pohybuje v intervalu od minus 28 do minus 35 stupňů C . Podle prognoz počasí tento počet stanic v případě potřeby rozšiřujeme. Tento seznam je uveden na našich webových stránkách . Zdroje jsou určeny především do horských oblastí, kde jsou teploty pod minus 20stupňů C. Čerpací stanice na seznamu viz web Benzina byly u nafty Diesel TOP Q v období od 28. ledna do 10. února 2012 také pod arktickou kvalitou třídy 2 a ta byla tak pro extrémní mrazy nejvhodnější Tato výdejní místa (pistole u stojanů ) byla značena kolečkem s modrou vločkou .

Také na ČS Bystřice u Benšova jsme vylepšily kvalitu dodávkou arktické nafty mimo seznam s ohledem na okolní teploty kolem počátku února..
b) na 208 stanicích má BENZINA v nabídce prémiovou naftu VERVA diesel s parametrem filtrovatelnosti minus 26 stupňů C .
Tato nafta je komlexně ošetřena v dalších důležitých jakostních paremetrech s velkým významem i pro zimní podmínky .Svůj velký význam má i vysoké cetanové číslo právě i pro startování v zimních podmínkách .

Pozn: výdejní místa (pistole ) jsou značena kolečkem s modrou vločkou a textem "nafta pro silné mrazy" .nebo poutač em zimní nafta Verva .

V příloze Vás informuji o provedených kontrolách povinného parametru filtrovatelnosti u této nafty . Tato nafta je pochopitelně i u ČS Bystřice u Benešova .
V současné době je v naší síti velký zájem přepravních firem i jednotlivých řidičů o prémiovou naftu i o arktickou kvalitu nafty a stoupá počet dotazů kde vysvětlujeme jejich zimní vlastnosti . Na vysoké objemy prodeje 400 tisl litrů denně výrazně převládají spokojení řidiči ..
Zásoby arktické nafty jsou omezené ale podle vývoje teplot musí být neustále tuzemskou výrobou doplňovány nebo řešeny doplňkovým dovozem a využítím zásob této kvality i z vybraných terminálů Českých produktovodů .
c) zákazníci mají možnost ještě individuálně aditivovat zimní naftu specielními zimními přípravky do nafty , kterým zlepší filtrovatelnost o 3 až 5 stupňů C. nejvhodnější je Super diesel aditiv nebo Castrol TDA.
Mohu Vás pane ujistit , že děláme maximum a všechny kontroly kvality z pohledu povinného parametru filtrovatelnosti byly splněny.
V kopii informuji oblastního manažera pana ing. Jana Basíka .
S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosti
BENZINA,s.r.o.
2 přiložené soubory
kontroly ČS CFPP2012.xls - 29,00 kB
VERVA diesel článek.pdf - 246,41 kB

Takže z uvedeného vysvětlení jsem pochopil,že v případě označení stojanu s modrou vločkou
bez nápisu a bez poutače by odtud měla vytékat arktická nafta,která má filtrovatelnost min. -32°C. :hhura: :hhura:

Re: Zamrzlá nafta ...

Napsal: 14.02.2012 18:44
od djdekl
Benzina Mladá Boleslav - TOP Q - prej do -44st :roll: Si slečna asi dělala prd*l :lol: