Re: Olej mondeo
Napsal: 27.08.2009 18:10
Ted uz vim a trvam na tom ze 5w30 je sracka a hlavne v lete!!!Si postahujte treba tech. listy oleju a studujte,ale stejne asi radsi budete jine presvedcovat o te svoji pravde ,omezenci!!!
Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
takze jestli jsem to dobre pochopil , kdyz hodnoty A1/B1 nekde konci a tam zacina A3/B3 (davam to jako priklad ) tak to je pro motor lepsi ?iggyrock píše:@foki: Nemyslím si, že jsem se odchýlil od tématu. Řeší se tady olej pro Mondeo, tak jsem sem napsal svoje praktické zkušenosti podložené teorii a názory oborníků z olejářské praxe! Výrobce normou určuje min. HTHS viskozitu, to neznamená, že tam nemůže být olej s větší HTHS, která je logicky z hlediska opotřebení motoru lepší (a to platí obecně) - viz. výše! Nikomu neříkám, ať to tam leje pouze se dělím o zkušenosti (praktické a teoretické) a tom přece fórum a diskuse je, ne? Taky se to tady hezky rozjelo. Je přece na každém co si z toho vezme a jak je schopný posoudit fyzikální rozdíly olejů a udělat si svůj názor. Chtěl jsem jen pomoci, nic víc! Iggyrock
to iggyrock : jsem zvedav cim mi tohle vyvratis ?tomason píše:Klasifikace olejů dle normy ACEA podle mne není moc přehledná. Vůbec totiž neznamená, že A3 je "lepší" než A1 apod. Označení olejů vychází z kinematické viskozity, což je podle mne zjednodušeně řečeno jakási míra vnitřního tření oleje. Udává se v jednotkách mPa.s(milipascalsekunda) a pro klasifikaci ACEA se měří při vysoké teplotě i zatížení. Olej třídy A1 má tuto hodnotu mezi 2,9 až 3,5, kdežto třída A3 vyšší než 3,5. V praxi to znamená, že olej A1 klade pohybujícím se součástem nižší "odpor" a bude mít pravděpodobně i tenčí olejovou vrstvu (ale vůbec to neznamená, že je méně nebo více kvalitní, prostě má jiné mazací schopnosti). Může to znamenat lehčí chod a trochu nižší spotřebu paliva. (Výraz lehkoběžný se někdy používá pro označení oleje viskozitního rozsahu 0W-30 či podobných, ale s normální hodnotou HTHS viskozity.) Pro některé motory však tento menší odpor a tenčí vrstva oleje může znamenat ztrátu potřebných mazacích vlastností a v krajním případě je nebezpečí vážného poškození motoru. Je proto vždy třeba dbát na doporučení výrobce, který ví, jaký olej jeho motor potřebuje.převzato oleje cz JÁ OSBNĚ NAVRHUJU TOTO TÉMA ZAVŘÍT S TÍM ,ŽE PŘI KLIKNUTÍ SE OBJEVÍ NÁPIS :POUŽÍVEJ JEN TEN OLEJ KTEREJ TI DOPORUČUJE VÝROBCE FORD A JE ROVNĚŽ TUČNĚ NAPSÁN V NÁVODU K AUTOMOBILU TO JEST OLEJ TŘÍDY KLASIFIKACE A1/B1 každý jiný olej v této klase je buď dražší Shell ,Castrol nebo jménu Mobil nesahá ani po kotníky ÁMEN
chudacek se urazil , ňuňuňu .vendolino píše:Zoufalec jsi sam!A uz me konecne vymaz z toho fora!At nekazim Fordu a Motorcraftu ksefty!
ne , ty mas svuj svet ktery je ale jiny nez normalnich lidí . lituju te .vendolino píše:Jsi blazen asi,aspon ze se mas cemu tlemit.asi hacknu forum
Tohle nejde rozfodně takhle obecně říci.foki píše:takze jestli jsem to dobre pochopil , kdyz hodnoty A1/B1 nekde konci a tam zacina A3/B3 (davam to jako priklad ) tak to je pro motor lepsi?
tomason píše:Klasifikace olejů dle normy ACEA podle mne není moc přehledná. Vůbec totiž neznamená, že A3 je "lepší" než A1 apod. Označení olejů vychází z kinematické viskozity, což je podle mne zjednodušeně řečeno jakási míra vnitřního tření oleje. Udává se v jednotkách mPa.s(milipascalsekunda) a pro klasifikaci ACEA se měří při vysoké teplotě i zatížení. Olej třídy A1 má tuto hodnotu mezi 2,9 až 3,5, kdežto třída A3 vyšší než 3,5. V praxi to znamená, že olej A1 klade pohybujícím se součástem nižší "odpor" a bude mít pravděpodobně i tenčí olejovou vrstvu (ale vůbec to neznamená, že je méně nebo více kvalitní, prostě má jiné mazací schopnosti). Může to znamenat lehčí chod a trochu nižší spotřebu paliva. (Výraz lehkoběžný se někdy používá pro označení oleje viskozitního rozsahu 0W-30 či podobných, ale s normální hodnotou HTHS viskozity.) Pro některé motory však tento menší odpor a tenčí vrstva oleje může znamenat ztrátu potřebných mazacích vlastností a v krajním případě je nebezpečí vážného poškození motoru. Je proto vždy třeba dbát na doporučení výrobce, který ví, jaký olej jeho motor potřebuje.převzato oleje cz JÁ OSBNĚ NAVRHUJU TOTO TÉMA ZAVŘÍT S TÍM ,ŽE PŘI KLIKNUTÍ SE OBJEVÍ NÁPIS :POUŽÍVEJ JEN TEN OLEJ KTEREJ TI DOPORUČUJE VÝROBCE FORD A JE ROVNĚŽ TUČNĚ NAPSÁN V NÁVODU K AUTOMOBILU TO JEST OLEJ TŘÍDY KLASIFIKACE A1/B1 každý jiný olej v této klase je buď dražší Shell ,Castrol nebo jménu Mobil nesahá ani po kotníky ÁMEN
Ta fyzika je trochu nepřesná. Rozhodně ovšem souhlasím s červenou podtrženou větou o vážném poškození při používání A1/B1, tam kde . Jak už jsem psal výše - A1/B1 lze použít pouze když to povoluje výrobce (případ Ford), oleje A3/B3 lze použít vždy. Momentálně jsem doma bez netu, tak se nemůžu rozepisovat, ale pokud je o to zájem, tak to připravím a hodím to semfoki píše: to iggyrock : jsem zvedav cim mi tohle vyvratis ?