Ahoj všem, možná je tu někde ještě něco podobného, ale zkusím sem pro všechny co tápali stejně jako já dát
návod na demontáž, získání a zadání kódu radia (u mně konkrétně 6000CD - FFII).
Stalo se mi to, že mi při lakování v servisu (neforďáckém) odpojili baterku a chtělo to pak po mně kód. Auto mám z dovozu, v manuálu nikde kód nebyl. Ve Fordu byste zaplatili za jeho zjištění tuším 480 Kč, což je docela síla za dvě minuty práce...
___________________________________________________________________________
Stručný návod:
1.) Demontáž - když pěkně poprosíte, radio vám pouze pro přečtení seriového kódu na boční straně přístroje (nikoli vygenerování hesla) vyndá za půl minuty i mechanik
v originálním servisu Ford a navíc ZDARMA - zkuste to.
Netvářili se sice nijak nadšeně, ale poprosil jsem jen o pomoc s vytažením bez jakýchkoli dalších úkonů a navíc možná trochu drze dodal, že jsem slyšel o tom, že i jinde to dělají zdarma. Možná je to náhoda, ale vyšlo to. A to jsem byl u Ford Auto Viki Zlín, kteří jsou proslulí špatným chováním k zákazníkům, předražením apod.
2.) Opište si z boku radia
SERIAL NO., které vypadá např. takto:
M 070868
Je tam uvedené hned několikrát (nahoře + na boku na nálepce a vyražené do boční strany jako koncové číslo delšího kódu, který začíná rokem.
3.)
Dávejte pozor při zacvaknutí radia zpět do palubovky - je potřeba to udělat zároveň a rovnoměrně zacvaknout ve všech čtyřech rozích. Já blbec zacvakl nejdříve jen horní a spodní část radia se tak zasekla trčící ven. Nešlo s tím už hnout, jen to znovu nahoře uvolnit (což je docela trapné, pokud jste se už mezitím rozloučili s mechanikem Fordu, který za to nic nechtěl...).
3.) Stáhněte si např. tady:
software pro generování kódu na základě sériového čísla. Lekl jsem se starého designu programu v podobě staršího radia, ale funguje i na 6000CD pro FFII.
4.) Zadejte do něj šestimístný serial code za písmenem M a klikněte na tlačítko 5 pro vygenerování čtyřmístného čísleného kódu (program se zavírá kliknutím na ovládání volume).
5.) Po zapnutí radia vás to vyzve k zadání kódu a ten se ťuká na displej docela šíleně! Trvalo mi to pěkně dlouho, než jsem na to přišel:
když chcete naťukat třeba 5837, musíte zmáčknout:
5x
číslo 1 (na první pozici kódu naskáče jak na nějakém digitálním budíku 5)
8x
číslo 2 (druhá pozice...atd)
3x
číslo 3
7x
číslo 4
a potom - absolutně nechápu proč - ještě
potvrdit zmáčknutím čísla 5!
6.) po potvrzení číslem/tlačítkem 5 rádio naskočí a začne hrát
___________________________________________________________________________
Moje chyby a voloviny:
1.) nezajel jsem do Fordu hned, zkoušel jsem rádio nejdřív vycvaknout nějak sám, protože Ford Auto Viki má tady u nás ve Zlíně fakt špatnou pověst. Protože jsem ale nevěděl jak vyndání a vycvaknutí přesně funguje, stejně se to nepovedlo a strkal jsem tam různé tyčky a nástroje zbytečně - hrozilo akorát tak nějaké odření a zalomení
2.) po opsání sériového čísla jsem si zasekl radio v palubovce tak, že jsem nejdříve zatlačil pouze na horní stranu - a spodní zůstala trčet ven + nešlo s tím hnout. Bylo mi trapné to zase vysvětlovat ve Fordu a znovu si nechávat zavolat mechanika - kor zdarma. Tak jsem se na to vyprdl a řekl si, že už zhruba vím jak na to a zkusím to doma vycvaknout a lépe usadit sám.
3.) napsal jsem si sériové číslo do mobilu a uložil v sms. Když jsem přijel domů, samozřejmě tam ze záhadných důvodů žádná uložená sms nebyla

já vůl... Příště s sebou papír a tužku!
No a kdyby někoho zajímalo, jak jsem to vyřešil partyzánsky doma:

- sponky.jpg (84.71 KiB) Zobrazeno 20435 x
Velké (asi ty největší cca 10cm) silné a pevné kancelářské sponky. Trochu jsem je ohnul, zúžil na potřebnou šířku a hlavně
mají zakulacenou špičku, která právě "něžně rozevře"

tu pacičku držící radio v palubovce. Musí se opatrně strčit asi 3-4 cm hluboko (držel jsem přitom sponku kombinačkama) až poznáte, že se packa uvolní nebo rozevře. Není přitom potřeba tam s tím kvedlat apod. Jen zasunout nebo později vysunout.
Originální "otvíráky" mají navíc i malou dírku vpředu, která slouží pro zaseknutí a vytažení radia za očka ven. Jinak na povytažení stačí třeba kreditka nebo jiná pevnější karta, kterou se to dá opatrně z boků radia vyklopit a povysunout.
Radio jsem vysadil, opsal si znovu kód, rovnoměrně zacvakl zpět a bylo.
Lepší řešení je určitě zešikmený plech nebo originální otvíráky, ale i takhle to nakonec šlo, když už jsem jednou viděl to vyndání v praxi.