Stránka 2 z 3

Napsal: 20.11.2007 08:52
od Glip
zirafak píše:na nejakom "kilecku" by sme sa vedeli dohodnut :wink:
Ked s nim nebudes spokojny, tak ho vezmem, ja cidlo prelepovat nemusim :wink:

Napsal: 20.11.2007 09:19
od misoka
Ja by som sa tiez hlasil :D na to rele...

Napsal: 20.11.2007 19:19
od pipin
Mehturd - neni to ůplně k tématu ale když se tážeš ,tak problém spočíval v tom ,že při vypnutém zapalování displej radia svítil se stejným jasem jako ostatní přístroje ale po nastartování pohasl asi o polovinu a při slunečném počasí nebylo vidět ani prd. Evidentně rádio reagovalo na sepnuté světla a chovalo se tak jak by se mělo chovat pouze v noci aby displej neoslňoval. Takže jsem začal forda žádat o vysvětlení a případně nápravu. Napřed se tvářili že jako jestli jsem se nezbláznil a že si ještě nikdo nestěžoval ale poté co jsem napsal na centrálu do Prahy mi najednou volal technik a začal mi vysvětlovat přesně to co jsem do něho hustil já. Že totiž věc souvisí se zapojeným denním svícením a že si to ford trošku zjednodušil. Prostě vstáhnul ztlumení jasu displeje k zapnutým svetlům a tudíž byla dvoustupňová regulace jasu defakto zrušena. Trošku diletantské ale budiž. Zároveň mi ale technik zdělil ,že řešení existuje pouze nebude zdarma ,protože takto to výrobce prostě standartně řeší. Nicméně choval se velmi slušně a připustil ,že sám chápe že takzvané standartní zapojení nemí zcela ideální. Zaplatil jsem tudíž pouze materiál(relátko a nějký instalační materiál dohromady asi 300 Kč)a teď už vše fungje tak jak je potřeba. Při běžném denním svícení je jas displeje na maximum a pokud přepnu ovladač světel do polohy na noční svícení tak se jas sníží. Prostě takhle to má být a jsem spokojen.

Napsal: 20.11.2007 19:25
od mehturt
aha ok.. ja tam mam nejake kolecko na regulaciu intenzity svietenia tych pristrojov

Napsal: 20.11.2007 19:34
od -Ladis-
4 pipin: A on je nějaký rozdíl mezi denním svícením a nočním svícením (kromě [ne]otočení spínače světel)?
Nebo prostě automatické svícení nazýváš denním svícením a otočení knoflíku světel nazýváš nočním svícením, i když se de facto vůbec nic venku nezmění?

:arrow: nešpičkuju, jen si upřesňuji termíny. Kdyby v tom byl rozdíl, pak by se toho dalo využít. Pokud v tom rozdíl není, pak otáčení knoflíku světel je v podstatě degradováno na "přitlumování" podsvícení rádia?

Napsal: 21.11.2007 17:25
od pipin
methurd - jasně měnitelná intensita podsvcení palubky ti to možná řeší jenže já ji nemám.
ladis - denním svícením nazývám automatické rozsvícení světel tj poloha spínače světel na vypnuto. Noční svícení - poloha spínače světel ve druhé poloze. Kromě toho,že se mi změní intenzita podsvícení rádia tak v této poloze jdou zapnout i dálkové světla na rozdíl od denního svícení kde funguje pouze světelná houkačka. A ještě se aktivuje podsvícení některých ovladačů radia které ve dne nesvítí.

Napsal: 29.11.2007 22:13
od xkrizr01
No me na dennim sviceni u fofo2 zarazi vice veci:
1. nemam kolecko na ovladani podsviceni palubovky
2. u meho auta (stare 2 mesice) sviti pri dennim sviceni stejne zarovky jako pri nocnim, bylo mi to divne, tak jsem to zkousel proti zdi a mam pocit, ze pri dennim sviti s mensi intenzitou a v jinem uhlu (kdyz prepnu nocni, tak se rozsviti vic a kuzel svetla sjede niz)
3. nechapu, proc i pri dennim sviceni je podsvetlena palubovka a sviti i zadni svetla, to zakon nevyzaduje, ne?

Muzete jeste nekdo potvrdit tyto poznatky?

Napsal: 30.11.2007 12:37
od Ahmed
xkrizr01 píše:No me na dennim sviceni u fofo2 zarazi vice veci:
1. nemam kolecko na ovladani podsviceni palubovky
2. u meho auta (stare 2 mesice) sviti pri dennim sviceni stejne zarovky jako pri nocnim, bylo mi to divne, tak jsem to zkousel proti zdi a mam pocit, ze pri dennim sviti s mensi intenzitou a v jinem uhlu (kdyz prepnu nocni, tak se rozsviti vic a kuzel svetla sjede niz)
3. nechapu, proc i pri dennim sviceni je podsvetlena palubovka a sviti i zadni svetla, to zakon nevyzaduje, ne?

Muzete jeste nekdo potvrdit tyto poznatky?
Kolecko na ovladani podsviceni by jsi mel nejspis jenom se sadou pro lepsi viditelnost. S tim sklonem a intenzitou ti to nepotvrdim, pac mam to rele vyhozene ven a zapinam si to sam. Ale to, co Ford provadi nejsou svetla pro denni sviceni, ale jenom automaticke rozsviceni svetel. Pro denni sviceni se davaji samostatne svetla, ktere by treba svitily samotne...

Napsal: 30.11.2007 13:38
od xkrizr01
Jasne Ahmede, neni to denni sviceni, protoze sviti stejna svetla a stejna zarovka, ale ta intenzita a sklon svetel se podle me fakt meni pri prepinani z polohy "nula" na polohu "potkavacky". Jeste pockam na dalsi nazor, protoze se chci dobrat k tomu, jestli je vubec nutne vecer prepnout z nuly na potkavacky, kdyz to sviti skoro stejne. Pokud ta zmena ve sviceni neni nejak markantni, vubec bych na to nemyslel, neprepinal bych v noci svetla a bral bych to jako obycene automaticke rozsvecovani potkavacek.

Napsal: 30.11.2007 13:57
od zirafak
Neviem,ako to je vo vyhlaske v nasich krajoch ohladne svetiel na denne svietenie,ale v USA,kde je v urcitych statoch povinne svietit cely rok,auta niesu dovybavene ziadnymi inymi svetlami,len svietie klasicke predne stretavacie svetla bez podsvietenia palubnych pristrojov,SPZ a zadnych svetiel.Tak isto je to predpripravene vo Focuse 2 a je mozne to spojazdnit za pomoci rele R15 Ford cislo 1 425 751/nie vsak v modely od 04/2007.Je tam zmenena elektroinstalacia a asi sa tam musi dat rele ineho cisla.

Napsal: 30.11.2007 14:40
od Glip
zirafak píše:Tak isto je to predpripravene vo Focuse 2 a je mozne to spojazdnit za pomoci rele R15 Ford cislo 1 425 751/nie vsak v modely od 04/2007.Je tam zmenena elektroinstalacia a asi sa tam musi dat rele ineho cisla.
A prisiel uz niekto na to ake?

Napsal: 30.11.2007 15:02
od xkrizr01
Glip píše:
zirafak píše:Tak isto je to predpripravene vo Focuse 2 a je mozne to spojazdnit za pomoci rele R15 Ford cislo 1 425 751/nie vsak v modely od 04/2007.Je tam zmenena elektroinstalacia a asi sa tam musi dat rele ineho cisla.
A prisiel uz niekto na to ake?
Take se hlasim, zadni svetla a podsvicena pristrojovka je ve dne k nicemu.

Napsal: 02.12.2007 11:49
od Ahmed
xkrizr01 píše:Jasne Ahmede, neni to denni sviceni, protoze sviti stejna svetla a stejna zarovka, ale ta intenzita a sklon svetel se podle me fakt meni pri prepinani z polohy "nula" na polohu "potkavacky". Jeste pockam na dalsi nazor, protoze se chci dobrat k tomu, jestli je vubec nutne vecer prepnout z nuly na potkavacky, kdyz to sviti skoro stejne. Pokud ta zmena ve sviceni neni nejak markantni, vubec bych na to nemyslel, neprepinal bych v noci svetla a bral bych to jako obycene automaticke rozsvecovani potkavacek.
Ted jsem si vzpomnel, ze ta intenzita se menit muze a sklon taky, pac kdyz jsem se kdysi hrabal ve fofo 1 a montoval automaticke rozsviceni svetel, byl tam jeden dratek, ktery tohle delal. Po zapnuti svetel se svetla sklopily a svitily mene, ale myslim, ze to bylo po zapnuti mlhovek...!

Napsal: 02.12.2007 17:18
od pipin
Dnes jsem se na to soustředil a skutečně po přepnutí sevětel do polohy 2 světla svítí více a navíc se zapnou polohovací motorky a světla o pár stupňů povyjedou nahoru. Dobrý nápad , nižší svítivost by mohla šetřit žárovky které při denním svícení dostávají na frak.

Napsal: 02.12.2007 19:51
od misoka
zirafak píše:Neviem,ako to je vo vyhlaske v nasich krajoch ohladne svetiel na denne svietenie,ale v USA,kde je v urcitych statoch povinne svietit cely rok,auta niesu dovybavene ziadnymi inymi svetlami,len svietie klasicke predne stretavacie svetla bez podsvietenia palubnych pristrojov,SPZ a zadnych svetiel.Tak isto je to predpripravene vo Focuse 2 a je mozne to spojazdnit za pomoci rele R15 Ford cislo 1 425 751/nie vsak v modely od 04/2007.Je tam zmenena elektroinstalacia a asi sa tam musi dat rele ineho cisla.
no ja som to dnes chcel skusit , ale nic take tam nemam a je to rocnik 12/2005

Obrázek
Obrázek