Stránka 2 z 3

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 11.01.2010 09:42
od vcedula
myslim, ze aj v navode je pisane, ze ak zapadnes pripadne ti silno preklzuju kolesa, je potrebne ESP vypnut. Ja som manzelke radsej nechal zapnute, lebo som musel tlacit a vysvetlovat jej princip prinavosti sa mi nechcelo :D

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 13.01.2010 08:45
od vladacr
Včera mě potkalo to samé. Snažil jsem se zaparkovat v našich krásně a čistě od sněhu uklizených Českých Budějovicích :? a po blikání ESP se dostavil smrádek v kabině, jako by si někdo upr..., ale v autě jsem byl sám a jsem si jistý, že já jsem to nebyl :-). Obcházel jsem potom auto a očuchával ho zvenčí, ale nic cítit nebylo. Zápach brzd to ale nebyl, ten tnám dobře od doby, kdy jsme s bráchou sjížděli slovinské Alpy ála Loeb (brácha měl v té době C4). Takže asi ta spojka. Trvalo to ani ne minutu, tak snad bude v pořádku.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 13.01.2010 09:40
od Jiri02
Nahodou: Maji vozy s benzinovym motorem vubec TCS? IMHO maji pouze ESP a to na vyjizdeni z snehu nema vliv, nebot je na korekci smyku v zatacce. TCS maji, myslim, jen dieselove verze.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 13.01.2010 09:58
od Anduril
i benzinove maji TCS :)

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 13.01.2010 11:15
od killerhammer
TCS je sucastou ESP alebo ABS
na focuse/mondeu je to jednoducha elektronika, ktora na horsom povrchu len pribrzduje predne kolesa :idea:
u mna na 2.5T to fyzicky vyzera, ze uberie plyn aj ked plyn tlacim povedzme na podlahu (prestane na sekundy fungovat) :idea:
na focuse si uz nepamatam ako to fungovalo, ale pri jednoduchych mechanickych plynoch (kde sa neda plyn elektronicky menezovat) sa casto len brzdia kolesa brzdami

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 13.01.2010 12:23
od Anduril
Focus ma ale elektronicky plyn (od druhe generace). Takze by to mohlo byt podobne.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 13.01.2010 12:58
od vcedula
TCS a ESP su jeden system a tak ai funguju, pribrzduju kolesa a uberaju plyn, pri otvorenom sani je to pocut velmi dobre

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 18.01.2010 13:28
od SilverGhost
No musím říci, že by mě to taky zajímalo, jak to vlastně s tím TCS+ESP je. Hlavně zda tedy opravdu funguje jako "elektronická" uzávěrka diferenciálu. Tj. zda přibrzdí to prokluzující kolo. Moje zkušenost je (a za poslední měsíc mnohokrát prověřená :roll: ), že když dám na kluzkém povrchu "plnej", tak to nedovolí vytočit motor, ale "samo si to ubírá". Ovšem zda to pomáhá při prokluzu jen jednoho kola, to těžko z kabiny omrknu 8O A nesmrdí nic :-) Taky by mě tedy zajímalo, zda je např. v případě kluzkého kopce tedy lepší dát plnej a nechat to na softvéru, nebo zda je lepší se snažit tak nějak sám ?? (např. při brždění s ABS se doporučuje to první, pokud vím)

Zpočátku jsem neměl z Focuse+TCS na kluzku moc dobrý pocit. Navíc fakt nevím jistě, jak to TCS opravdu pomáhá (kromě toho evidentního omezení otáček). Také se mi při rozjezdu na špatném povrchu stalo, že to ubralo tak nějak moc, přestalo reagovat (a chcíp...).

Stačilo však sednout do mého staršího benziňáčku bez TCS, lehčí váha na nápravu, pouze 13" kola... a už jsem věděl, že tam je rozdíl :mrgreen: S tím se nedalo ani odjet z parkoviště 8O

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 18.01.2010 20:11
od Anndy
Neskoro asi reagujemi Ale mne sa to tiež správa tak ako sa pýtal človek v prvom príspevku.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 18.01.2010 22:04
od vcedula
ked sa takto na to pozerate, tak TCS ubera plyn a zaroven aj pribrzduje kolesa. Je to krasne vidiet ked zapadnes. Mozes robit co len chces, motor neroztocis do vyssich otacok (ubranie plynu) a stiredavo zaberaju obidve kolesa. Ked som raz zapadol a tlacila manzelka tak to bolo krasne vidiet a dnes sa mi to stalo znova. Jednoducho koleso, ktore sa moze tocit pribrzdi, aby sa zacalo tocit aj to druhe.
Ziadne riadenie diferencialu, ale pribrzdovanie kolies, aby sa zacalo tocit aj to druhe.

Co sa tyka toho rozbehu Anndy, ze sa ti to smyka. Neviem ci aj u Fordu ale napriklad u Hondy maju napisane ze v pripade pokusania sa vyjst so zapadnutym autom je potrebne vypnut ESP + TCS, pretoze to moze poskodit brzdy alebo motorove casti. Na druhej strane, ked kolesa nemaju grip, tak ako ma TCS vyriesit rozbeh ? Ked nemas grip, musis ho nejako zohnat. Na to sa robia snehove retaze a v kufri sa nosia lopaty :mrgreen:

Nase TCS je robene na vypomoc na smyklavej rovnej ceste, nie na rozbeh do kopca alebo rozbiehani zapadnuteho auta.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 18.01.2010 22:34
od Anduril
Presne tak, pokud neni grip ani na jedne strane, je to spise kontraproduktivni. Ve snehu uz jsem ESP/TCS vypinal, jinak bych se nepohnul vubec. Nicmene napr. pri rozjezdu na asfaltu (treba i mokrem) je rozdil poznat. S ESP to jen jemne prohrabne, nez se kolo(a) pribrzdi (je to samozrejme i slyset, jak "busi" brzdy), bez ESP se kola protaceji a rozjizdim se s hvizdanim pneumatik.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 18.01.2010 23:23
od Anndy
Ja viem, ze tcs nie je na vyhrabanie sa zo zapadnutia. Len som reagoval, na prvy prispevok, ze mu to zrejme funguje standardne.

Mno, ja ked som zapadol, tak som sa nevyhrabal nijako (bez ohladu na zapnute, vypnute esp/tcs). Pomohla lopata iba :D.

Ale mam pocit, ze bolo uplne jedno, ci bolo zapnute, vypnute TCS. Proste dal som 1. plyn na podlahu a kolesa predne sa pretacali o 106. A skusal som vypnut aj zapnut ESP, rozdiel ziaden v otackach motora, vobec to nejavilo tendenciu zdochnut. Jedine raz blikala kontrolka a druhy krat svietila (vypnute esp).
Tak isto na suchu. Dam jedna, razantnejsie pustim spojku a pridavam plyn a gumy piskaju a presmykuju sa. Ale mozno to je tak nejako na hranici adhezie. Neviem, neskusam to casto, iba ked potrebujem rychly odpich.

Co mne pomaha na snehu, lade (ak je este nejaka adhezia), je jemnulinka praca so spojkou ,casto aj bez plynu, ci jemnulinkycm pridavanim plynu, cize prirodzene hladat hranice adhezie. A je uplne jedno, ci mam ESP zapnute, alebo vypnute.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 19.01.2010 06:30
od zirafak
Nejde mi do hlavy,preco povazujete uvedene systemy za vyhrabavacie/lopatove/ :?: :mrgreen:

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 19.01.2010 08:03
od Anndy
Hneď prva veta ti dáva odpoveď :-),

Zvyšok som písal iba pre to, že nemám pocit, že by ma tcs obmedzovalo pri zapadnutí.

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Napsal: 19.01.2010 21:25
od SilverGhost
Anndy píše: Co mne pomaha na snehu, lade (ak je este nejaka adhezia), je jemnulinka praca so spojkou ,casto aj bez plynu, ci jemnulinkycm pridavanim plynu, cize prirodzene hladat hranice adhezie. ...
Tak to jde s 1.8tdci sakra blbě... :roll:

Jinak mám dost podobné pocity, tj. při menším protáčení na kluzkém povrchu sice kontrolka bliká, ale žádný zásah není poznat. To až při větším protočení mám pocit, že se něco děje. Což je asi úmysl (u Forda člověk nikdy neví... :) ), v každém případě je to vlastnost :lol:

Odpovídá to i na moji řečnickou otázku výše a sice, zda spoléhat na software nebo jemně pracovat. Zdá se, že v případě tohodle TCS to chce spíše jemně pracovat (což je opak vůčí ABS, kde je lepší naplno dupnout na brzdu). Pokud to totiž ještě jede, tak se vyhnu oblasti určité nestability a špatné přilnavosti, která je ještě před zásahem TCS...