Příspěvek
od Dala » 15.11.2006 14:29
Nazdárek, to jak popisoval chování turba-zátah motoru u TDDI Ahmed, tak s tím se stotožňuji. Zhruba od 1600 až 1700 ot/min plynulý zátah až do 2500 ot/min a potom postupné ,,vadnutí" až do omezovače.
U mého TDCI 115k:
Zátah už od asi 1400 ot/min (TURBO s VGT-natáčení lopatek) a roste do zhruba 2300 ot/min. Od těchto otáček velmi pozvolné klesání zátahu. Pokud máte pochybnosti, velmi dobré je odzkoušet zátah u jiného fofo se stejným motorem. Projet stejnou trasu a akceleraci zkoušet na 2. nebo 3. rychl. stupeň od volnoběhu do omezovače. V zátahu se nesmí objevit tzv. ,,VÝKONOVÁ DÍRA", tzn. že motor táhne, pak při určitých otáčkách přestane táhnout (jako kdybyste ubrali plyn) a pak začne zase táhnout. Další případy jsou:
1. Začne táhnout až při vysokých otáčkách-např. až při 2800 ot/min
2. Táhne už od 1400 ot/min (TDCI) a např. v 1800 ot/min přestane.
Tyto změny jsou často velmi výrazné.
Příčiny:
1. Špatná váha vzduchu: (velmi často u BMW 320d, koncern VW) u fordu málo časté.
2. Vadné čidlo plnícího tlaku na intercooleru (málo časté).
3. Přidřený-zapečený mechanizmus ovládání natáčení rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla (vysoké teploty-kolem 850°C, zapékající se olej v Turbodmychadlu). Způsobeno hlavně okamžitým zhasnutím motoru po velkém zatížení. V rozpáleném TURBU, které není chlazeno mazacím olejem a výfukovými plyny o nižší teplotě se spéká olej. Proto je vhodné nechat motor po zatížení běžet alespoň ještě 2 minuty na volnoběh, nebo dojezd na nižší zatížení.
Příčina číslo 3. je asi abeho případ.
Jinak mám doma turbo na TDCI 115k.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP