Stránka 2 z 7
Napsal: 19.10.2007 23:37
od misoo
chmelko píše:ja mam Trend a kotuče tam su

ja mam SPORT a vzadu mam paradne BREMBO BUBNY

ale brzdi to fajn, nestazujem si zatial
ale celkom by ma zaujimalo, ci pri dobrzdeni ala autoskola bez povolenia v zavere tesne pred zastavenim je rozdiel medzi bubnami a kotucmi. mam taky pocit, ze pri brubnoch sa auto akoby trochu prehne cumakom dolu a ked som mal kotucove vzadu na C4, tak akoby kleslo dolu cele auto naraz...
co myslite, mohlo by to byt aj bubnami ?
Re: :-)
Napsal: 20.10.2007 10:27
od Kóťa
Trend výbavu mám taky a všechny 4 brzdy jsou kotoučové...Záleží na výbavě,ale i na kupujícím.Podle mě je možné si říct do naprostýho základu jen kotouče,ne?Nebo se to odvíjí i od typu motoru?
Jinak Misoo,to myslím je dáno podvozkem,ne?To sem si na žádném autě nevšiml,že by to takhle fungovalo....
Napsal: 20.10.2007 10:33
od chmelko
myslím, že podla katalogu sa nedali dat kotuče len na najslabšiu morizaciu 1.4
Napsal: 20.10.2007 11:29
od vcedula
misoo píše:ale celkom by ma zaujimalo, ci pri dobrzdeni ala autoskola bez povolenia v zavere tesne pred zastavenim je rozdiel medzi bubnami a kotucmi. mam taky pocit, ze pri brubnoch sa auto akoby trochu prehne cumakom dolu a ked som mal kotucove vzadu na C4, tak akoby kleslo dolu cele auto naraz...
co myslite, mohlo by to byt aj bubnami ?
Pri brzdeni sa prenasa vaha vozu cez osu stredu brzd (neviem, ci mi rozumies, ale dufam ze hej). Teda keby si brzdil len prednymi brdami, tak by sa cela vaha vozu tlacila dopredu cez prednu os, zadok by sa dost silno nadvihoval. Ked brzdis len zadnymi (mozes skusit s rucnou), auto nema skoro ziadnu tendenciu stlacit predok, skor zadok, lebo sa cez nu prenasa ta trocha vahy, ktora je za zadnou napravou, ale vzhladom na vahu zostavajucej casti auta je tento pohyb omnoho menej viditelny ako pri brzdeni prednymi. Aj preto sa sila brzdenia rozklada na prednu a zadnu napravu a vacsinou je vacsia sila pridelena prednej naprave aj pri motore vzadu (spomen na setup v GTR2

).
Problem fofika bude v tom, ze ma tie bubny. Bubon ma totizto vacsiu ucinnost pri vyssich otackach, pretoze sa skruca v bubni. Kotuce maju skor tendenciu zaseknutia pri nizkych otackach. A mozno na to vplyva aj postupne chladnutie kotucov, kedy kotuce maju vacsiu ucinnost. Takze pri zadnych bubnoch sa ucinok zadnej brzdy postupne znizuje, cim predna naprava musi brzdit stale vacsiu vahu a naprava sa viac stlaca.
Uf, vycerpavajuce (takhle po ranu) a dufam ze aj spavne.
Napsal: 20.10.2007 12:26
od miro
tie bubny budu skor podla trhu ja mam ghia 1,6 a vzadu mam bubny
Napsal: 20.10.2007 18:03
od Don
Já mám výbavu podle techničáku Ambiente a vzadu mám kotouče. Ale mám taky klimu, 4 airbagy, př. okna v el. Auto je koupený v Německu, kde naprostá většina Focusů má vzadu kotouče, protože němci hodně dbají na bezpečnost. Ještě jsem neviděl Focuse z Francie, nebo Holandska, (tady v Jablonci), který by měl vzadu kotouče. A tady v ulici si koupil FF 1.8! z Lucemburska taky s bubnama. Záleží opravdu jen na trhu, kde se auto prodává.
Napsal: 20.10.2007 18:21
od Ada
Nemontují se běžně bubny ,když FF nemá ESP? Co jsem četl ve výbavě ,tak kotouče na zadek se montují s ESP. Nebo se montují i bez ESP?
Napsal: 20.10.2007 18:24
od chmelko
Ada:pozor na to, rieši sa tu hlavne fofo1, tekže u neho aj ked maš kotuče nemusíš mat ESP...
u fofo2 to može byt samozrejme inak
Napsal: 20.10.2007 18:29
od vcedula
u Fofo 2 sa davaju kotuce dozadu na kombiky a ak je v aute ESP.
Napsal: 20.10.2007 20:04
od misoo
vcedula píše:Uf, vycerpavajuce (takhle po ranu) a dufam ze aj spavne.
dik za vysvetlenie. vypliva mi z toho to, ze zadne bubny brzdia menej, preto auto viac ponara predok.
inac zaujimave - tento jav sa prechodom z 16 na 17 trochu eliminoval. asi preto, ze ponoreniu predku auta teraz brani vacsi podiel kovu oproti gume v kolese. subjektivne akoby bol ponor eliminovany takmer o polovicu, co ma velmi tesi

Napsal: 22.10.2007 21:31
od Hugo72
To Frost: Ide o to, že účinok kotúčových brzd je väčší. Inak by sa asi aj na predok dávali bubny

Podľa môjho názoru to stojí za Ty prachy dať to Fokimu prerobiť.

Napsal: 30.10.2007 18:30
od -Ladis-
Je ten větší účinek u zadní brzdy opravdu znát?
U těžkého auta určitě ano, tam než se kolo zasekne - to chce už nějakou sílu. Ale u lehčích? Tam se kolo sekne snadněji (zvlášť pokud není kvalitní pneu) a ABS tak veškerý navýšený účinek stejně nedovolí využít.
Jen můj názor, třeba se pletu.
Má někdo zkušenosti před a po výměně? To je asi nejobjektivnější způsob porovnání...
Napsal: 30.10.2007 19:30
od couddy
Don píše:Já mám výbavu podle techničáku Ambiente a vzadu mám kotouče. Ale mám taky klimu, 4 airbagy, př. okna v el. Auto je koupený v Německu, kde naprostá většina Focusů má vzadu kotouče, protože němci hodně dbají na bezpečnost. Ještě jsem neviděl Focuse z Francie, nebo Holandska, (tady v Jablonci), který by měl vzadu kotouče. A tady v ulici si koupil FF 1.8! z Lucemburska taky s bubnama. Záleží opravdu jen na trhu, kde se auto prodává.
Ja mam prej auto taky z nemecka a kotouce nemam. Takze na to bych nesazel a mam ghiu. u ktere jsem cekal ze budou ve vybave. tak to by me zajimalo...
Napsal: 30.10.2007 21:29
od jamaka
couddy - z nemecka ho mozes mat, aj tam mohol byt zaregistrivany, ale mohol to byt import z inej krajiny. VIN cislo ti povie vsetko

aj kde bol predany aj ake brzdy su tam.
Napsal: 30.10.2007 21:49
od couddy
diky jamaka. na technicke mi tvrdili, ze je to spanel. coz me taky zrovna nepotesilo.
