Takže DPF se nakonec ukázal jako slepá stopa. Po 4 dnech (!!) v servisu, kde to údajně vše rozebrali a proměřili a zkontrolovali zjistili, že DPF, přestože překročil svoji životnost, naprosto v pořádku (pracant říkal že servisují focusy a mondea co mají nalítáno přes 300 tkm a DPF stále jako nový).
Problém byl v téměř zadřeném regulátoru podtlakového sání (2683 Kč

) a prasklé hadičce podtlaku (87 Kč). Nakalibrovali čidla turba, teploty, vzduchu (625 Kč), podtlakového vedení a regulačních ventilů (500 Kč), které byly v důsledku delšího ježdění se zadřeným regulátorem podtlaku úplně rozhozené.
Auto je teď mnohem živější a rychleji reaguje na plynový pedál.
Výměna DPF jen z preventivních důvodů údajně nemá smysl. Může prý bez problémů sloužit dalších 120 tkm a je zbytečné vyhazovat peníze. Pokud se zacpe, tak se auto přepne do nouzového režimu a není možné v důsledku ucpaného DPF nic poškodit.
No snad měl pravdu

. uvidíme za týden, za dva.
Každopádně díky za cenné rady, které snad nebudu potřebovat
