Stránka 2 z 3

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 09.03.2019 10:11
od Rocco.
Nepsal jsem,že vlítnul do motoru....jen údajně prorazil chlazení turba a díky tomu byl ten rychlý pokles chladící kapaliny.
Nevím,proč by si to někdo vymýšlel,ale možná by to bylo i lepší. :)
Chtěl jsem vložit screen,ale nejde to,tak to udělám takhle: FOTO
Je to screen ze zeleného,kde to popisuje. :wink:

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 09.03.2019 10:40
od majk
aha,díky,tady o tom taky píší,ale není přesně specifikováno...
http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=133

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 13:59
od Ksanda
Chladič máme vodní a je umístěn v sání . taky nějak nechápu kde se tam může něco urvat :?:

https://ford.7zap.com/en/car/183/6.2986 ... 726/94392/

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 14:45
od miki21
Myslím, že to netuší ani soudruzi z NDR... a přesto se to občas stane. :mrgreen:

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 14:52
od phofy
Tak si jeste najdi obrazek chladicu pred motorem a pak na to prijdes :wink:

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 15:27
od Ksanda
Nic tam nevidím, chladiče jsou lisované bez šroubku, jak v sání tak v přídi.
Jediný šroubek co by připadal v úvahu, je na turbu a drží dvě trubky chlazení, ale ten se nemůže dostat nikde do motoru jako v případě toho Mondea.

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 17:13
od phofy
Je tam dalsi vodni chladic, pro ten co je v sani, takze kdyz se ti uvolni nejaky sroubek, tak ti to nejspis prorazi ten mensi pro chlazeni sani...

Je to samostatny okruh a nema skoro nic spolecnyho a chalzenim motoru, pouze vyrovnavaci nadobku

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 17:26
od Ksanda
A jak ta kapalina potom koluje ?

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 18:00
od Ksanda
Takže u Mondea dle článku vypadl pravděpodobně jeden ze šroubu, který drží sací potrubí s hlavou a dostal se až do motoru, kde nadělal paseku.

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 18:06
od phofy
Elektrický čerpadlo :wink: tady je schéma jsou to body (A,D) a hadice, el. čerpadlo a chladič vidíš :wink:

Je to dělaný naschvál, protože kdyby si to měl na normálním okruhu, tak by si spíš vzduch ohříval, ale ty ho potřebuješ zchladit :wink:
Na stejným principu to má i škodovka 8)

Jinak stejně nechápu co se může za šroubek uvolnit :nixw:

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 18.03.2019 18:11
od Rocco.
Nejsem z toho moc chytrej,ale už tedy někdo ví,který prevít se to uvolňuje?

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 19.03.2019 02:27
od Ksanda
Zatím mužem jen spekulovat, chtělo by to nějaké důkaz. Srouby jsou 4 za chladičem v sani, tak asi jeden z nich. Ale ty 2 jsou zakryté a 2 jsou větší dle fotky aby tam asi neprošly sacím kanálem ( těmi otvory ). Jinak se do motoru nemůže nic dostat.

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 27.03.2019 08:23
od majk
kontaktoval jsem majitele jednoho z postižených,o kterém se zmiňuje rocco-nemá žádné fotky,ani neví co se přesně stalo,ale vypadá to na defekt chladiče intercolleru,mechanicky proražen/šroubkem???/,následný únik chladící kapaliny ze systému a z výměníku intercolleru,kde se ochlazuje stlačený vzduch turbem.

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 27.03.2019 08:35
od Ksanda
No a nebo jelo před ním auto a z pneu mu vyletěl šroubek a trefil přesně ten chladič v nárazníku :D
Na cestě se jich válí hodně .

Re: Šroubek držící chlazení turba

Napsal: 27.03.2019 08:59
od patekradek
Ksanda píše:No a nebo jelo před ním auto a z pneu mu vyletěl šroubek a trefil přesně ten chladič v nárazníku :D
Na cestě se jich válí hodně .
k tvrzení že šroubů je na cestě hodně se musím přidat , bývalý majitel mého Mondie nahradil chybějícé šroub uchycení světlometu vrutem do dřeva 6x50 cca ( tak na pojištováka zase docela dobrej výkon :D )
Takže jednomu vrut vyzpraví světlo, druhému prostřelí chladič :-)