1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1011
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od hihi » 03.08.2018 13:52

Mysel. OK, to je tedy vyloučené.

Faktem je, že vyndat (zablokovat otevřený) termostat taky nic nestojí a je jasno během jedné jízdy.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
jang
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 214
Registrován: 26.05.2014 14:14
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od jang » 07.08.2018 11:23

Termostat spíná a pouští horkou vodu do chladiče, ale chladič se nějak prazvláštně prohřívá. Nahoře horký a níž tak horký není.
Než abych ho proplachoval (znovu), tak asi rovnou koupím nový a s tím i vezmu rovnou termostat, když už to budu mít rozdělané. A mělo by být po problému. Doufám teda....
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od Jardak » 07.08.2018 17:07

Tohle značí správnou funkci chladiče. Jde do něj horká voda, která se v něm ochladí a vystupuje chladnější.
Pokud se ale při tom motor přehřívá, tak to značí nedostatečnou cirkulaci vody. No a to jsou tu pořád ty tři možnosti. Buď termostat málo otevírá, nebo je snížený průtok chladičem a nebo je poškozený oběžný kolo na vodní pumpě. Tomu termostatu moc nevěřím, tam bývá spíš opačný problém. Ucpanej chladič taky není moc pravděpodobná varianta, pokud se do chladící soustavy často nedoplňovala tvrdá voda. Jedině, že by se v něm zbortila nějaká přepážka a ta by škrtila průtok. Osobně si tipuju na tu vodní pumpu, jak už jsem psal výše...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Smells
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.10.2011 21:30

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od Smells » 10.08.2018 21:32

jang: hele nerad trollím a nikdy to nedělám, ale tuto větu jednou vytešou do kamene:
"Jelikož jsem pochyboval, že někdo za 10 let měnil chladicí kapalinu, tak jsem udělal kompletní výměnu chladicí kapaliny s tím, že jsem si myslel, že problém bude ve staré chladicí kapalině, která už nestíhá chladit"
To se ti fakt povedlo :-D :-D :-D
Ford Focus Combi,1.6 16V,74 kW,3.9.2001,Modrá metla
Ford Focus Combi, 1.8 TDCI ,85 kW,2005,Dark blue
Renault Thalia,1.2 16V ,55 kW,2008,Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
jang
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 214
Registrován: 26.05.2014 14:14
Bydliště: Plzeň

1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od jang » 11.08.2018 22:45

Jardak: Tohle zní logicky. Aspoň vím, kde hledat problém a o to mi šlo :-) Děkuji

Smells: A co se ti na tom nezdá? Stará, špatně naředěná a prostě znečištěná kapalina. Nebo si sedím na vedení a nechápu co tím myslíš? :-D
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

Obrázek

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od vladko » 13.08.2018 09:42

Asi ho drtí ten tvůj myšlenkový pochod, že stará kapalina chladí méně než nová :-)
Dle mého i kdyby jsi tam načůral tak by to mělo auto v pohodě uchladit pokud je systém průchozí a funkční.Jediné k čemu je výměna dobrá, je vypuštění případných uvolněných částic, pokud chlazení selhává. Neznám nikoho kdo by vypouštěl celou sestavu.
Já pokud se něco odpařilo tak dolévám buď obyčejnou vodu nebo nemrznoucí směs podle toho kolik naměřím abych v zimě nezamrznul.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od TomFocus » 13.08.2018 19:58

Po tobě bych teda auto ,,rád,, :mrgreen:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od vladko » 14.08.2018 21:01

Já auta neprodávám, ani svoje :-)
Ale fakt by mě zajímalo kdo a kolik z vás kapalinu mění tak že to celé někde vylije a znova naplní. Co vím tak ani v jednom z firemních aut nikdy neměnily a to auta servisujeme bohužel v servisech prodejců. A když auto kupuju to jestli někdo měnil nekdy chladící kapalinu fakt neřeším. Jen tím chci říct, že když by mi stoupala teplota tak fakt nezačnu výměnou vody za vodu ;-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od Andymaniac » 14.08.2018 21:15

Takhle, chladící kapalina se mění ne proto, že by nechladila, ale proto, že jí díky plynům ze spalování, které se do ní dostávají v mikroskopickém měřítku např. přes tesnění pod hlavou, klesá Ph. Tím se zní stává slaboučká kyselina, která ale rozkládá hliníkové součásti, jako je např. chladič atd. Zároveň se v ní postupně vyčerpávají látky, jako jsou inhibitory koroze což vede k tomu samému a degradují látky jako glykol, které brání zamrzání. Tím bych diskusi o chladivu ukončil.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od Jardak » 14.08.2018 22:07

Třeba já když dělám rozvody a současně měním vodní pumpu, tak dávám vždy i nový fridex. Kdysi jsem četl, že pokud se mění nějaký kovový díl chladící soustavy (vodní pumpa, těs. hlavy, chladič, apod.), tak je nutný i dát novou chladící náplň. Důvod je ten, že ve staré kapalině jsou vyčerpaný mj. inhibitory koroze a chladící kapalina začne nový díl rozežírat, kdežto nová, nevyčerpaná na měn udělá mikroskopickou ochranou vrstvu.

Jestli to tak opravdu je nevím, ale rozvodů jsem už udělal poměrně dost a problém s vyměněnou vodní pumpou jsem ještě nemusel řešit. (raději to zaklepu :D )
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 151
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od CHiP » 15.08.2018 08:17

vladko píše:Ale fakt by mě zajímalo kdo a kolik z vás kapalinu mění tak že to celé někde vylije a znova naplní.
Já tak chladící kapalinu měním, na Xsaře jsem ji nechával vyměnit 2x :)
Jeden můj příbuzný při nedávné návštěvě u nich povídal, že mu to nějak blbě chladí a začíná se motor občas přehřívat, že asi bude muset vyměnit chladící kapalinu. Prý ji tam nejspíš nikdy nikdo neměnil. Následně otevřel víčko a tam bylo cosi neprůhledného bílého v jogurtové konzistenci 8O Ale asi to ještě teče, jezdí s tím stále :mrgreen:
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13424
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od miki21 » 15.08.2018 12:58

olej ve vodě
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 151
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od CHiP » 15.08.2018 13:09

miki21: Já vím, mezi prsty bylo cítit, že je to mastné, ale říkat mu něco je úplně marné... :roll: Mimochodem to nebyl šlem pod víčkem, ale ona jogurtová konzistence i barva byla veškerá chladící kapalina v expanzce :D
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od Jardak » 15.08.2018 17:24

Některý lidi nechají průnik oleje do vody zajít poměrně daleko. Hlavně osmiventilové benzinové motory od PSA kvůli špatně řešenému těsnění olejového kanálku z bloku do hlavy na to trpí. Pak to může dopadnout jako na motoru co jsem dělal před pár lety - chladící kapalina už nešla ani vypustit.... :bebng:
Přílohy
psa.JPG
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování

Příspěvek od memento » 16.08.2018 15:11

Nesla vypustit...
Na Ziguli 2101 som menil chladivo o dobrych par rokov neskor nez udaval vyrobca. Po odsrobovani vypustu nic netieklo, otvor som musel presturat srobovakom, na dne bolo nieco ako blato. :)
Ale v expanzke kvapalina ako nova.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů