1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1011
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Mysel. OK, to je tedy vyloučené.
Faktem je, že vyndat (zablokovat otevřený) termostat taky nic nestojí a je jasno během jedné jízdy.
Faktem je, že vyndat (zablokovat otevřený) termostat taky nic nestojí a je jasno během jedné jízdy.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Termostat spíná a pouští horkou vodu do chladiče, ale chladič se nějak prazvláštně prohřívá. Nahoře horký a níž tak horký není.
Než abych ho proplachoval (znovu), tak asi rovnou koupím nový a s tím i vezmu rovnou termostat, když už to budu mít rozdělané. A mělo by být po problému. Doufám teda....
Než abych ho proplachoval (znovu), tak asi rovnou koupím nový a s tím i vezmu rovnou termostat, když už to budu mít rozdělané. A mělo by být po problému. Doufám teda....
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Tohle značí správnou funkci chladiče. Jde do něj horká voda, která se v něm ochladí a vystupuje chladnější.
Pokud se ale při tom motor přehřívá, tak to značí nedostatečnou cirkulaci vody. No a to jsou tu pořád ty tři možnosti. Buď termostat málo otevírá, nebo je snížený průtok chladičem a nebo je poškozený oběžný kolo na vodní pumpě. Tomu termostatu moc nevěřím, tam bývá spíš opačný problém. Ucpanej chladič taky není moc pravděpodobná varianta, pokud se do chladící soustavy často nedoplňovala tvrdá voda. Jedině, že by se v něm zbortila nějaká přepážka a ta by škrtila průtok. Osobně si tipuju na tu vodní pumpu, jak už jsem psal výše...
Pokud se ale při tom motor přehřívá, tak to značí nedostatečnou cirkulaci vody. No a to jsou tu pořád ty tři možnosti. Buď termostat málo otevírá, nebo je snížený průtok chladičem a nebo je poškozený oběžný kolo na vodní pumpě. Tomu termostatu moc nevěřím, tam bývá spíš opačný problém. Ucpanej chladič taky není moc pravděpodobná varianta, pokud se do chladící soustavy často nedoplňovala tvrdá voda. Jedině, že by se v něm zbortila nějaká přepážka a ta by škrtila průtok. Osobně si tipuju na tu vodní pumpu, jak už jsem psal výše...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Smells
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 11.10.2011 21:30
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
jang: hele nerad trollím a nikdy to nedělám, ale tuto větu jednou vytešou do kamene:
"Jelikož jsem pochyboval, že někdo za 10 let měnil chladicí kapalinu, tak jsem udělal kompletní výměnu chladicí kapaliny s tím, že jsem si myslel, že problém bude ve staré chladicí kapalině, která už nestíhá chladit"
To se ti fakt povedlo

"Jelikož jsem pochyboval, že někdo za 10 let měnil chladicí kapalinu, tak jsem udělal kompletní výměnu chladicí kapaliny s tím, že jsem si myslel, že problém bude ve staré chladicí kapalině, která už nestíhá chladit"
To se ti fakt povedlo



Ford Focus Combi,1.6 16V,74 kW,3.9.2001,Modrá metla
Ford Focus Combi, 1.8 TDCI ,85 kW,2005,Dark blue
Renault Thalia,1.2 16V ,55 kW,2008,Blue

Ford Focus Combi, 1.8 TDCI ,85 kW,2005,Dark blue
Renault Thalia,1.2 16V ,55 kW,2008,Blue

- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Jardak: Tohle zní logicky. Aspoň vím, kde hledat problém a o to mi šlo
Děkuji
Smells: A co se ti na tom nezdá? Stará, špatně naředěná a prostě znečištěná kapalina. Nebo si sedím na vedení a nechápu co tím myslíš?

Smells: A co se ti na tom nezdá? Stará, špatně naředěná a prostě znečištěná kapalina. Nebo si sedím na vedení a nechápu co tím myslíš?

Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Asi ho drtí ten tvůj myšlenkový pochod, že stará kapalina chladí méně než nová 
Dle mého i kdyby jsi tam načůral tak by to mělo auto v pohodě uchladit pokud je systém průchozí a funkční.Jediné k čemu je výměna dobrá, je vypuštění případných uvolněných částic, pokud chlazení selhává. Neznám nikoho kdo by vypouštěl celou sestavu.
Já pokud se něco odpařilo tak dolévám buď obyčejnou vodu nebo nemrznoucí směs podle toho kolik naměřím abych v zimě nezamrznul.

Dle mého i kdyby jsi tam načůral tak by to mělo auto v pohodě uchladit pokud je systém průchozí a funkční.Jediné k čemu je výměna dobrá, je vypuštění případných uvolněných částic, pokud chlazení selhává. Neznám nikoho kdo by vypouštěl celou sestavu.
Já pokud se něco odpařilo tak dolévám buď obyčejnou vodu nebo nemrznoucí směs podle toho kolik naměřím abych v zimě nezamrznul.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Po tobě bych teda auto ,,rád,, 

-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Já auta neprodávám, ani svoje 
Ale fakt by mě zajímalo kdo a kolik z vás kapalinu mění tak že to celé někde vylije a znova naplní. Co vím tak ani v jednom z firemních aut nikdy neměnily a to auta servisujeme bohužel v servisech prodejců. A když auto kupuju to jestli někdo měnil nekdy chladící kapalinu fakt neřeším. Jen tím chci říct, že když by mi stoupala teplota tak fakt nezačnu výměnou vody za vodu

Ale fakt by mě zajímalo kdo a kolik z vás kapalinu mění tak že to celé někde vylije a znova naplní. Co vím tak ani v jednom z firemních aut nikdy neměnily a to auta servisujeme bohužel v servisech prodejců. A když auto kupuju to jestli někdo měnil nekdy chladící kapalinu fakt neřeším. Jen tím chci říct, že když by mi stoupala teplota tak fakt nezačnu výměnou vody za vodu

C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Takhle, chladící kapalina se mění ne proto, že by nechladila, ale proto, že jí díky plynům ze spalování, které se do ní dostávají v mikroskopickém měřítku např. přes tesnění pod hlavou, klesá Ph. Tím se zní stává slaboučká kyselina, která ale rozkládá hliníkové součásti, jako je např. chladič atd. Zároveň se v ní postupně vyčerpávají látky, jako jsou inhibitory koroze což vede k tomu samému a degradují látky jako glykol, které brání zamrzání. Tím bych diskusi o chladivu ukončil.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Třeba já když dělám rozvody a současně měním vodní pumpu, tak dávám vždy i nový fridex. Kdysi jsem četl, že pokud se mění nějaký kovový díl chladící soustavy (vodní pumpa, těs. hlavy, chladič, apod.), tak je nutný i dát novou chladící náplň. Důvod je ten, že ve staré kapalině jsou vyčerpaný mj. inhibitory koroze a chladící kapalina začne nový díl rozežírat, kdežto nová, nevyčerpaná na měn udělá mikroskopickou ochranou vrstvu.
Jestli to tak opravdu je nevím, ale rozvodů jsem už udělal poměrně dost a problém s vyměněnou vodní pumpou jsem ještě nemusel řešit. (raději to zaklepu
)
Jestli to tak opravdu je nevím, ale rozvodů jsem už udělal poměrně dost a problém s vyměněnou vodní pumpou jsem ještě nemusel řešit. (raději to zaklepu

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Já tak chladící kapalinu měním, na Xsaře jsem ji nechával vyměnit 2xvladko píše:Ale fakt by mě zajímalo kdo a kolik z vás kapalinu mění tak že to celé někde vylije a znova naplní.

Jeden můj příbuzný při nedávné návštěvě u nich povídal, že mu to nějak blbě chladí a začíná se motor občas přehřívat, že asi bude muset vyměnit chladící kapalinu. Prý ji tam nejspíš nikdy nikdo neměnil. Následně otevřel víčko a tam bylo cosi neprůhledného bílého v jogurtové konzistenci


Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13424
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
olej ve vodě
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
miki21: Já vím, mezi prsty bylo cítit, že je to mastné, ale říkat mu něco je úplně marné...
Mimochodem to nebyl šlem pod víčkem, ale ona jogurtová konzistence i barva byla veškerá chladící kapalina v expanzce 


Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Některý lidi nechají průnik oleje do vody zajít poměrně daleko. Hlavně osmiventilové benzinové motory od PSA kvůli špatně řešenému těsnění olejového kanálku z bloku do hlavy na to trpí. Pak to může dopadnout jako na motoru co jsem dělal před pár lety - chladící kapalina už nešla ani vypustit.... 

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Nesla vypustit...
Na Ziguli 2101 som menil chladivo o dobrych par rokov neskor nez udaval vyrobca. Po odsrobovani vypustu nic netieklo, otvor som musel presturat srobovakom, na dne bolo nieco ako blato.
Ale v expanzke kvapalina ako nova.
Na Ziguli 2101 som menil chladivo o dobrych par rokov neskor nez udaval vyrobca. Po odsrobovani vypustu nic netieklo, otvor som musel presturat srobovakom, na dne bolo nieco ako blato.

Ale v expanzke kvapalina ako nova.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti