Palubní počítač - okamžitá spotřeba paliva

Interier, sedačky, palubní deska ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 14.08.2007 22:39

brava píše:
splinter píše:Já tam okamžitou spotřebu mám a v novějších vozech se tato funkce opustila prý z důvodu bezpečnosti. Odvádělo to pozornost, když každej koukal kolik mu to zrovna žere a nekoukal na cestu. Já to stejně nepoužívám, páč by mě mohlo šlehnout, když tam lítaj ty šílený čísla při každým sešlápnutí plynu..... 8O
Ten pal.počítač s okamžitou spotřebou mají vozy (pominu-li starší ročníky, o kterých se píše výš), které se začaly vyrábět zhruba na přelomu března a dubna 2007. Faktem je , že pokud si to člověk pustí, nedá mu to a pořád šilhá na displej . Možná, že některým labilnějším jedincům by údaje, který tam občas vyskakujou, mohly přivodit srdeční či nervovou slabost :lol: . Já osobně beru údaj ok. spotřeby jako jednu z mnoha informací a rozhodně nejezdím pod jeho diktátem :wink:
plne suhlasim. Mam zrovna Fofo z aprila 2007, kde je uz aj aktualna spotreba. Aktualizuje sa asi kazdu sekundu. Obcas su tam super cisla. Moj rekord bol tusim 54 litrov/100 km, ked som robil sprint na 100. Najmenej samozrejme nula, ked mam zaradenu rychlost a nohu dole z plynu.

Takze obcas z tych cisiel ide vystriet, ked pri rozbiehani na dvojke so slabou nohou nie je mozne dostat sa pod 10 litrov, normalne je to nad 20 litrov, pri kludnom rozbiehani, ale oproti tomu pri stvorke, 130 a plnom kotli sa to len tak-tak dostane nad 10 litrov.

Ale aj ta 0 bez plynu nie je zrovna ekonomicka. tempomat by mal vraj fungovat najekonomickejsie. Ked sa clovek hra s plynom sam, nedosiahne taku spotrebu, ako tempomat. Napriklad ked pridam tempomatom, tak mi okamzita spotreba stupne nad 10 litrov, ale len na chvilu, az kym nedosiahne danu rychlost. To zrychlenie je silne, nesetri sa. Asi je to vyhodnejsie, ako pomaly zrychlovat.

Takisto, co som bol prekvapeny, ked mam tempomat nastaveny na napr. 130, potom potrebujem nahle zrychlit, tak pridam nohou na plyn, potom plyn pustim a aktualna spotreba neklesne na 0 ako ked mam tempomat vypnuty. Nie, tempomat tam aj tak este nieco pusta. Ked sa dobre pamatam, tak to vtedy ukazuje asi 2 litre na 100 km.

Takze ano, otravuje to, nuti to cloveka pozerat sa na to, ale obcas to aj pomoze, clovek sa aspon zorientuje. A napadla ma este jedna vec. Ked stojim, tak to ukazuje spotrebu x litrov na 1 hod, nie na 100 km. A bol som prekvapeny, ze bez klimy je pri stati spotreba (na mojom motori) 0.8 litra za hodinu, s klimou cca 1.2. Vzdy som si myslel, ze beh motora na prazdno ma omnoho vacsiu spotrebu a motor som vypinal. Teraz uz viem, ze pri nastartovani miniem vac benzinu ako keby som nechal motor bezat niekolko minut.

Strasne som ukecany :oops: :oops: :wink:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 14.08.2007 22:51

vcedula píše:Strasne som ukecany :oops: :oops: :wink:
:lol: Ale kvantitu slov vyvazuje ich kvalita :idea: :wink:

Ja aktualku nemam, nejak mi to ani nechyba :roll:
Radsej by som prijal stmievanie podsvetlenia palubovky. Holt, vysada Ghia verzii :? :lol:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 14.08.2007 22:56

oni to fofo2 davaju len do GHIA verzii? :evil:
no to su ale parchanti..setrivi..

včera som bol na pracovnej večeri zo zastupcom fordu v Prahe...a možem povedat a dufam, že už to je verejne...že ford sa postupne ZBAVI všetkých automobiliek ak bude chciet prežit..

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 15.08.2007 09:00

vcedula píše:...Napriklad ked pridam tempomatom, tak mi okamzita spotreba stupne nad 10 litrov, ale len na chvilu, az kym nedosiahne danu rychlost. To zrychlenie je silne, nesetri sa. Asi je to vyhodnejsie, ako pomaly zrychlovat.
myslim, ze to rozhodne neni pravda, prave ze vyhodne (z ekonomicke stranky) je postupne zrychlovat, ne naraz plnej kotel. Tady jde asi o to, ze jsi nastavil na tempomatu vyssi rychlost nez je aktualni, takze PC se snazi z bezpecnostniho hlediska dosahnout co nejrychleji nastavene rychlosti... Protoze by bylo pekne blbe, kdyby jsi nastavil tempomat na 130 a auto se ti z 80 km/hod na tu stotricitku rozjizdelo hodinu :wink:
vcedula píše: ... Teraz uz viem, ze pri nastartovani miniem vac benzinu ako keby som nechal motor bezat niekolko minut.
obecne plati, ze kdyz by jel motor vic jak minutu na volnobeh (pri stani samozrejme), tak se vyplati ho vypnout, protoze se pri startovani vypali tolik paliva, jako za cca. minutu na volnobeh
vcedula píše: Strasne som ukecany :oops: :oops: :wink:
:lol:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Mortiz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Mortiz » 15.08.2007 17:23

vcedula píše:
A napadla ma este jedna vec. Ked stojim, tak to ukazuje spotrebu x litrov na 1 hod, nie na 100 km.
Podle manuálu je při rychlostech pod 6,5 km/h na displeji zobrazena aktuální spotřeba paliva v litrech za hodinu.
Ford Focus II kombi / 1,6 Duratec-16V 74kW / r.v. 2007 / Sea Grey Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 15.08.2007 18:45

ten rozbeh som usudil len podla toho, ze tempomat nezrychluje ako na plny plyn. Je tam urcite rezerva. Ale mas pravdu, tiez som si to myslel ze je to kvoli bezpecnosti, ale vludila sa mi aj myslienka, ktoru som napisal. :?

To startovanie, povedal by som, ze start zozerie asi viac paliva, ale ok, nemam s tym skusenosti. Aj ked si myslim, ze startom sa opotrebovavaju aj one casti a z pohadu nakladov bude ten cas viac ako 1 min. Ale ok, nie som odbornik. :cry:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 15.08.2007 18:52

vcedula píše:...To startovanie, povedal by som, ze start zozerie asi viac paliva, ale ok, nemam s tym skusenosti. Aj ked si myslim, ze startom sa opotrebovavaju aj one casti a z pohadu nakladov bude ten cas viac ako 1 min. Ale ok, nie som odbornik. :cry:
cituji z http://auto.idnes.cz/autoskola-usporne- ... tomoto_fdv :
Jan Horníček vysvětluje: "Půl minuty až minuta – to je takový limit, kdy se vám vyplatí motor vypnout. Na semaforech to nemusí být nutné vždycky, protože tam nevíte, kdy se rozsvítí zelená. Aby pak člověk nezmatkoval a nezdržoval. Ale u závor to platí absolutně. Pokud jsou dole, vyplatí se vypnout motor i jen na půl minuty."
Motor při stání běží na volnoběh, i při něm však spotřebuje litr až dva za hodinu. Po 30 až 40 vteřinách je už úspora paliva spojená s jeho vypnutím větší než palivo nutné pro nastartování.

----
no ale osobne motor vypinam jenom kdyz vim, ze budu stat vic jak treba 2-3 minuty :wink: Vseho s mirou...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 15.08.2007 18:58

motor vypínam iba ked vidím, že predomnou prave preblikla oranžova a to len na križovatkach ktore poznam, inac na závorach (šrankach) a pri praci na ceste, kde maju niekedy neskutočne dlhe intertvaly vždy (ak nemam zapnutu klimu..

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 15.08.2007 19:14

super link. Zasa som sa nieco naucil, aj ked si myslim, ze to je v tom clanku a videu az prehnane. Ja vypinam motoraz ked viem, ze budem stat tiez mozno 3 minuty a viac, a ked nie je teplo, ze ano :?
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 15.08.2007 19:16

vcedula píše:super link. Zasa som sa nieco naucil, aj ked si myslim, ze to je v tom clanku a videu az prehnane. Ja vypinam motoraz ked viem, ze budem stat tiez mozno 3 minuty a viac, a ked nie je teplo, ze ano :?
samozrejme, je to prehanene, ti blazni vypinaji motor, kdyz jedou z kopce :!: Jak jsem psal, vseho s mirou... Pak by se totiz z toho clovek zblaznil...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 15.08.2007 19:32

zewl píše:samozrejme, je to prehanene, ti blazni vypinaji motor, kdyz jedou z kopce :!: Jak jsem psal, vseho s mirou... Pak by se totiz z toho clovek zblaznil...
Sa podarilo kamaratovej maati na Favorite... Tiez chcela usetrit na par rozkov, cestou z kopca vypla motor a co cert nechcel sa jej aj podarilo zaseknut volant :lol: Tak to sibla do jarku, nic sa nikomu nestalo, par plechov preliacenych a vecera v prdeli :idea: :lol:

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 15.08.2007 19:34

ale usetrila trosku benzinu, kdyz jela kousek zadara, ne? :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
deejaayy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 582
Registrován: 22.11.2008 21:57
Bydliště: Stará Ves nad Ondřejnicí-Košatka
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od deejaayy » 05.01.2009 22:39

ted mi prijde divne ,na co tam ten palubni pc vubec je,jen na to ,aby mi ukazal prumernou spotrebu a dojezd?Neumi jeste neco navic? :(
Ford Focus II,r.v.12/2006,1,6,black,
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od zewl » 06.01.2009 06:23

deejaayy: u FFI ukazuje okamzitou spotrebu, prumernou spotrebu, dojezd, venkovni teplotu, prumernou rychlost. Dale ve specialnim modu ukazuje spoustu dalsich informaci, z nichz obcas vyuzivam pocet zbyvajicich litru paliva v nadrzi.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
deejaayy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 582
Registrován: 22.11.2008 21:57
Bydliště: Stará Ves nad Ondřejnicí-Košatka
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od deejaayy » 06.01.2009 21:55

zewl píše:deejaayy: u FFI ukazuje okamzitou spotrebu, prumernou spotrebu, dojezd, venkovni teplotu, prumernou rychlost. Dale ve specialnim modu ukazuje spoustu dalsich informaci, z nichz obcas vyuzivam pocet zbyvajicich litru paliva v nadrzi.
nojo,ve FOFOI :(
Ford Focus II,r.v.12/2006,1,6,black,
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Interier“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host