Stránka 2 z 4

Napsal: 22.06.2007 19:04
od sasa01
jj , to se mi taky zdálo , ale zkuste nekdo s autem bez ABS v 100Km/h zaslapnout brzdu , a to se pak budete divit jak daleko pojedete , a jeste ty plosky na pneu , takze ABS je jasne lepsi :wink:

Napsal: 22.06.2007 19:09
od martinsk
Táto téma nikam nevedie. Keby to bolo nanič predsa by to výrobcovia do nových strojov nedávali.

Napsal: 23.06.2007 17:46
od canndale
PedroH píše:poprvé mě to taky vyděsilo, jsem si říkal, že mi upadává náprava, ... !! :D
jj toto je presne pocit, ktory som mal ked som prvykrat skusal ABS :D, ale urcite ma kratsiu brzdnu drahu... ani brzdenie za sucha a normalneho pocasia nieje nikdy idealne.. je tiez zavisle od povrhu vozovky, takze aj ked sa zda brzdna draha dlha s ABS, bez ABS by sa pravdepodobne pri krizovom brzdeni (napriklad ludi co casto nejazdia a nemaju vo zvyku prudko brzdit) zmenila na zablokovane predne kolesa, a z auta by boli sanky, ktore by sa za smrti v ociach majitela rutili po ceste..

A dalsia vec je ze ked sa ABS sa stara o brzdenie takze mozes kludne dupnut na brzdu a nie hladat krizovy bod medzi maximalnym brzdnym ucinkom a smykom a popri tom este hladat skulinku kadial sa da uniknut danej situacii.. (skusenosti z felicie :) )

Napsal: 24.06.2007 10:24
od PetrS
Zkušenost s ABS jen dobrá, na mokru mě zachránila, když přede mnou jedoucí Fabia nečekaně spomalila, a já byl zrovna v kaluži, a na suchu to ABS zapíná až v extrémní situaci, protože jsem musel dupnout na brzdu ve 110 a pneu mi dokonce zaječelo, takže kombinace 4 kotouče a ABS je super a brzdná dráha celkem vyhovující. Jo a ABS mi fakt funguje, viz to brždění na mokrém a v zimě pěkně kopalo. :wink:

Re: Projevy ABS

Napsal: 24.06.2007 18:59
od pelen
p3x píše:Nazdárek! Potřeboval bych vědět jak se konkrétně projevuje činnost ABS. Dneska jsem si to na mokru vyzkoušel a kromě "kopání" do pedálu se ozvaly i takové bouchavé zvuky. A musim říct, že jsem z nich neměl zrovna dobrej pocit.. Je to normální? Netušil jsem že to je i slyšet..
Je to normalni jev. Kdyz jsem to zazil poprve, tak jsem automaticky uvolnil brzdovy pedal a to je ta nejvetsi chyba.

Re: Projevy ABS

Napsal: 25.06.2007 11:48
od astor
Toto je opravdo ožehavé téma. :lol:

Je nám přece všem jasné že ABS JE JEDNOZNAČNĚ KROK DOPŘEDU.

Nemusíme se tady do sebe navážet kvůli nějakýmu slovíčku.

ABS je tady pro nás aby nám pomohlo a pomáhá v kritických situlacích. A tak to taky je.

Když píšu že to v létě na suché silnici ze 100 km/h zašlápnu nadoraz vší silou a pak to má nějakou dlouhou brzdnou dráhu , tak se možná nepletu , páč něco už naježděno mám .
O tom to ale není. Jednak ABS je systém , ne pro zkrácení brzdné dráhy ale je tam proto aby bylo auto i při brždění ovladatelné , řiditelné. Pokud ho nemáte a dupnete na to tak se sice zastaví kola a le to auto si jede kam ho napadne . Většinou rovně a to ještě smykem.

Když jsem napsal že spoléhám radši na sebe- myslel jsem tím , že nezašlápnu pedál na podlahu a nečekám co se bude dít. Jako osel. Přece všichni co trošku jezdíme máme cit v noze. Pokud to začíná stejně jít do smyku držím pedál dál a nechávám práci ABS. Je fakt že kdybych viděl že to nikam nevede a měl na to čas , tak možná pedál pustím a budu radši řídit. To se ale tady nedá popisovat , to je od situlace.

Pokud je ale mokro , sníh a podobně . Je ABS o 100% asi i víc učinější než já :P

Proto jsem rád že ho tam mám , stejně bych si dneska ( ani v loni) auto bez ABS a klimatizace nekoupil. Píše se rok 2007 a je to základ. To můžu jezdit v Žigulovi 8)

Napsal: 25.06.2007 12:05
od jamaka
ABS na snehu, myslim tym snehovu vrstvu nie je lepsie ako auto bez ABS. Vysvetlim. Ked je vrstva neujazdeneho snehu a zabrzdim s autom bez ABS, tak sneh vytvara pred pneu klin, ktory rychlejsie zabrzdi cele auto. ABS sa vsak bude snazit aby sa kolesa nesmykali, teda bude bude predlzovat cas brzdenia.

A este maly priklad z praxe: Kedysi mali v Ziline na kraji ako vozidla na prevazanie uradnikov soferi auta bez ABS. Zrazu im dali Passaty a tam uz mali namontovane vsetko. A co sa nestalo - do tyzdna boli tri v oprave na opravu predku. Soferi jednoducho nedobrzdili na krizovatkach :) Boli zvyknuty na ine situacie.

Tym vsak nechcem povedat ze auta s ABS su zle :) ABS je hlavne o ovladani vozidla pri prudkom brzdeni. Teda o vyhnuti sa prekazke.

Napsal: 25.06.2007 19:25
od lupo66
Kdysi jsem slyšel názor že pokud stačíš 100 x za vteřinu zmáčknout brzdový pedál nepotřebuješ ABS, myslím že to mluví za vše.Auto je ovladatelné i když visíš na pedálu ,nenaděláš si vybržděné plošky na gumách což muže byt zdroj vibrací a brzdná dráha se určitě zkracuje jak na suchu tak mokru a nemluvím o sněhu.Jednoznačně ABS ANO.

Napsal: 25.06.2007 22:45
od pelen
jamaka píše:....
A este maly priklad z praxe: Kedysi mali v Ziline na kraji ako vozidla na prevazanie uradnikov soferi auta bez ABS. Zrazu im dali Passaty a tam uz mali namontovane vsetko. A co sa nestalo - do tyzdna boli tri v oprave na opravu predku. Soferi jednoducho nedobrzdili na krizovatkach :) Boli zvyknuty na ine situacie.
...
Myslim, ze se pri brzdeni polekali reakce ABS a uvolnili brzdovy pedal, nedobrzdili a pak bourali na predek. :wink:

Napsal: 26.06.2007 10:58
od zirafak
pelen píše:
jamaka píše:....
A este maly priklad z praxe: Kedysi mali v Ziline na kraji ako vozidla na prevazanie uradnikov soferi auta bez ABS. Zrazu im dali Passaty a tam uz mali namontovane vsetko. A co sa nestalo - do tyzdna boli tri v oprave na opravu predku. Soferi jednoducho nedobrzdili na krizovatkach :) Boli zvyknuty na ine situacie.
...
Myslim, ze se pri brzdeni polekali reakce ABS a uvolnili brzdovy pedal, nedobrzdili a pak bourali na predek. :wink:
Tiez si myslim,ze to bolo tak nejako :idea:

Napsal: 26.06.2007 16:45
od mosad
zirafak píše:
pelen píše:
jamaka píše:....
A este maly priklad z praxe: Kedysi mali v Ziline na kraji ako vozidla na prevazanie uradnikov soferi auta bez ABS. Zrazu im dali Passaty a tam uz mali namontovane vsetko. A co sa nestalo - do tyzdna boli tri v oprave na opravu predku. Soferi jednoducho nedobrzdili na krizovatkach :) Boli zvyknuty na ine situacie.
...
Myslim, ze se pri brzdeni polekali reakce ABS a uvolnili brzdovy pedal, nedobrzdili a pak bourali na predek. :wink:
Tiez si myslim,ze to bolo tak nejako :idea:
Tak přeci dopadali první zbohatlí podnikatelé s mazdama 626, ABS je koplo, oni se lekli, pustili pedál a bác. Když sem FoFo koupil, vyzkoušel sem ABS na rozestavěné asfaltce abych věděl co a jak. Já ten systém vnímám tak, že mi hlavně umožní ovládat auto při krizovém brzdění, pořád můžu ovlivňovat směr jízdy. Bez něj bych musel pouštět pedál a snažit se auto usměrnit pak zase brzdit a tak rychlý jako ABS nejsem. :lol: Na sněhu mi to neumožňuje se hezky sklouznout smykem - jediná "nevýhoda" :P A brzdná dráha bývá ve většině případů s ABS kratší.

Napsal: 26.06.2007 22:10
od p3x
Subjektivně mám při zásahu ABS pocit, že to brzdí o něco hůř. Ale pořád lepší mít o metr delší brzdnou dráhu, než zablokovaný kola. Obzvlášť když člověk brzdí třeba v zatáčce a je mokro...

Napsal: 26.06.2007 23:02
od Ferino
ABS brzdnou dráhu prodlužuje !!! Řekl bych na všech površích, protože prostě nebrzdí celou dobu.
Ale zabraňuje smyku a dokáže udržet vozidlo řiditelné, proto tam je. Např. když je různá přilnavost na kolech, třeba pravý kola jedou na mokrým listí, levý jedou na suché silnici. Při zadupnutí a bloknutí kol bez ABS jde auto okamžitě do levého smyku (pravá strana auta předjede levou), s ABS jede rovně...
A vo tom to je. :wink:

Napsal: 27.06.2007 14:46
od mosad
to Ferino: Tady http://www.bosch.cz/press/detail.asp?f_id=280 je ABS dokonale popsané přímo od tvůrců a v prvním odstavci je i o brzdné dráze
citace:Motorová vozidla bez ABS jsou při brždění maximální silou hůře ovladatelná a značně trpí i pneumatiky. Systém vyrobený firmou Bosch poprvé v roce 1978 zabraňuje zablokování kol – vozidlo zůstane stabilní a řidič může objet překážku. Navíc se většinou zkrátí brzdná dráha.

Napsal: 27.06.2007 14:59
od TripleJay
martinsk píše:Táto téma nikam nevedie. Keby to bolo nanič predsa by to výrobcovia do nových strojov nedávali.
Suhlasim...
Na suchej/mokrej/zladovatelej/ujazdeny sneh vozovke ABS jednoznacne pomaha a AJ skracuje brzdnu drahu, o moznosti vyhnut sa nehovoriac...

V cerstvom/hlbsom snehu je jeho ucinok na brzdnu drahu skor negativny, nakolko pri zablokovani kolies sa hrnie sneh pred kolesom coho vysledkom je skorsie zastavenie ako s ABS