nový fokus
Napsal: 16.06.2007 13:27
Nenapadá mě do kterého vhodnějšího vlákna svůj příspěvek napsat tak to zkusím tady. Je to má zkušenot z FF2 po fl na kterém jsem zatím najel asi 4000 km takže ta největší euforie pominula a je možno pomalinku střízlivě hodnotit. Pokud můj příspěvek někomu pomůže při rozhodování tak budu rád.
FF 2 1,6 TDCI 66 kw combi dodáno 2.6.2007 takže je to jedno z prvních aut po fl. Výbava colection + sony radio + dualní klima + nadstavitelné sedačky u řidiče a spolujezdce včetně bederních opěrek.
První zajímavá zkušenost -do poslední chvíle jsen nevěděl jak bude vypadat interier ,hlavně radio a klima poněvadž prodejci neměli aktualizované katalogy které by zahrnovaly květnový facelift a podle mých informací je nemají doteď. Zajímavé, jediné vodítko byla fotka C maxe na monitoru jejich počítače s dodatkem že by to mělo být podobné nebo stejné.
Nicméně auto bylo dodáno a mé suběktivní pocity jsou tyto:
Motor:měl jsem určité obavy zda to nebude příliš slabé a protože jsem zatím sedlal samé 1,6 benzín tak mi připadalo těch 66 kw málo. Dnes mohu říci,že síly má motor dost,1,2,3,si z autem jen pohrává a dálničních 140 kmh kopec nekopec i s plným nákladem auto jede jak pila. Pochopitelně zrychlení do kopce při 140 kmh je vláčné a už to asfalt netrhá. Motor i při vysokých rychlostech tichý (srovnávám z FF 1 1,6 benzín). Je potřeba jezdit asi v oblasti kolem 1700 - 3500 ot/min. V této oblasti se motor projevuje nejlépe. 140 kmh odpovídá asi 2600 ot/min. na pátý rychlostní stupeň. Průměrná spotřeba po ujetí výše uvedených km je 4,9 a to musím říci že auto u mě nemá jednoduchou službu a jezdí povětšinou zatížené na 3/4 maxima s vyjímkou prvních 1500 km. To jsem auto přece jen šetřil a moc na to nešlapal. Teď jezdím svižně , většinou tak o 10 -20 km nad limity pokud nepočítám obce. Spotřebu je potřeba vztáhnout k podílu dálnice - silnice -město ,takže 50 - 30 - 10%.
Prevodovka : zdá se lepší než ve FF1. Řadící páka má kradší chod a jde podstatně lehčeji. Někdy převodovka rychlost přímo nasaje ale občas se stane že jakoby o něco zakopla a musí se jí dát čas. Jde ale také o zvyk přece jen jsem měl po sobě 3x FF1 a zvyk je železná košile.
Podvozek: bez diskuze perfektní , není prakticky co kritizovat mám 16 kola ,auto jede jak po kolejích a přitom je komfortější než předchozí FF, prostě z tohoto jsem nadšený a určitě nebudu sám.
Interiér: opravdu pro mnne výborné sedačky ,lepší boční vedení,nejsou tak ploché jako u předchozí verze a mohu říci že pokud jsem porovnával sedačky z jiných aut ktré jsem testil než jsem se rozhodl proFF, nejlepší posezení. Vše ale vztahuji na svou osobu protože každý jsme z jiného těsta. Jinak ,celý interiér je poctivěji udělaný než v předchozím modelu, nikde nic nevrže(zatím)a materialy jsou příjemné.Jediné co mě trošku vadí je,že se plasty pal. desky hůře utírají protože tím ,že je to měkčený plast chytají se na něm chloupky a tak je to trochu boj . Automatická duální klima šlape jak má , výborně se ovládá a opticky se mi zamlouvá více než první verze . Podsvícení pal. desky se změnilo,budíky jsou podsvíceny bíle,displej pal.počítače červeně stejně tak jako klima ,radio a vše ostatní. Nakonec jsem si nechal radio Sony - to je pro mne zatím nejrozporuplnější součást auta. CHtěl jsem si dopřát trošku nadstandartní ozvučení a sáhnul jsem po tomto radiu s 8 reproduktory. Měl jsem dobré reference na předchozí model a prodejce mě ubespečoval že pokračování bude ještě lepší. Takže , radio velmi pěkně vypadá,celé čelo je kromě tlačítek z lesklého plastu a přehrává mp3. Na lesklém plastu je ale okamžitě vidět každý dotek ruky a dokonale přitahuje prach. Co je ale horší plast je asi poměrně měkký a i při největší opatrnosti (a opatrný jsem ksakru byl )se při čištění jemně poškrábe a je to dost vidět. Používal jsem speciální hadřík na displeje a speciální čistič ale vše marné,nechápu proč na displeji nenechali nějakou folii,každý lepší mobil ho má. Další rozporuplná vlastnost radia je jeho podsvícení. Při přehrávání čehokoli při vypnutém motoru rádio svým podsvícením zcela vyhovuje a jas displeje odpovídá svou intenzitou astatním přístrojům. Ve chvíli kdy se ale nastartuje,podsvícení se ztlumí přibližně na polovinu a tak zůstane. Kromě toho že intenzita nesouhlasí z ostatními přístroji je displej na slunci takřka nečitelný a pokud si vezmete tmavé brýle je absolutně nečitelný. Strávil jsem hodiny studiem mnuálu ale nenašel jsem žádnou zmínku o možnosti regulovat podsvícení. Dokonce jsem radio reklamoval u prodejce, ale auto které stálo vedle se chovalo zcela identicky. Řekl bych ,že soudruzi někde udělali chybu a jen doufám že ji odstraní co nejdříve.Vzhledem k tomu ,že displej je zchopen svítit větší intenzitou tak půjde asi pouze o nějakou softvérovou úpravu. CHystám se Henrymu napsat jestli neporadí. Další "zajímavost " radiaje způsob jeho vypínání . Radio po vypnutí zůstane svítit nízkou intenzitou,po vypnutí zapalování se přepne na vysokou intenzitu a zhasne až po nějaké době po uzamčení auta. Po odemčení se okamžitě zase rozzáří ale po opštovném zamčení a odemčení se často stává že se nerožne a nejde ho rozjed jinak než zhasnout motor a otevřít a zase zavřít dveře. NECHÁPU TO HLAVOU kdo tohleto vymyslel. Protože to nedělá pravidelně bude obtížné to eklamovat, uvidíme. Jinak rádio se výborně ovládá a hraje nejlépe co jsem měl zatím možnos slyšet.
Končné shrnutí je následující ,zpočátku jsem byl z auta nadšen ,po útrapách s radiem o kterých si myslím ,že se vyřeší jsem pouze velmi spokojen. Věřím že má recenze někomu přinese užitek a du si udělat kafe.Případné dotazy rád zodpovím pokud budu vědět.
FF 2 1,6 TDCI 66 kw combi dodáno 2.6.2007 takže je to jedno z prvních aut po fl. Výbava colection + sony radio + dualní klima + nadstavitelné sedačky u řidiče a spolujezdce včetně bederních opěrek.
První zajímavá zkušenost -do poslední chvíle jsen nevěděl jak bude vypadat interier ,hlavně radio a klima poněvadž prodejci neměli aktualizované katalogy které by zahrnovaly květnový facelift a podle mých informací je nemají doteď. Zajímavé, jediné vodítko byla fotka C maxe na monitoru jejich počítače s dodatkem že by to mělo být podobné nebo stejné.
Nicméně auto bylo dodáno a mé suběktivní pocity jsou tyto:
Motor:měl jsem určité obavy zda to nebude příliš slabé a protože jsem zatím sedlal samé 1,6 benzín tak mi připadalo těch 66 kw málo. Dnes mohu říci,že síly má motor dost,1,2,3,si z autem jen pohrává a dálničních 140 kmh kopec nekopec i s plným nákladem auto jede jak pila. Pochopitelně zrychlení do kopce při 140 kmh je vláčné a už to asfalt netrhá. Motor i při vysokých rychlostech tichý (srovnávám z FF 1 1,6 benzín). Je potřeba jezdit asi v oblasti kolem 1700 - 3500 ot/min. V této oblasti se motor projevuje nejlépe. 140 kmh odpovídá asi 2600 ot/min. na pátý rychlostní stupeň. Průměrná spotřeba po ujetí výše uvedených km je 4,9 a to musím říci že auto u mě nemá jednoduchou službu a jezdí povětšinou zatížené na 3/4 maxima s vyjímkou prvních 1500 km. To jsem auto přece jen šetřil a moc na to nešlapal. Teď jezdím svižně , většinou tak o 10 -20 km nad limity pokud nepočítám obce. Spotřebu je potřeba vztáhnout k podílu dálnice - silnice -město ,takže 50 - 30 - 10%.
Prevodovka : zdá se lepší než ve FF1. Řadící páka má kradší chod a jde podstatně lehčeji. Někdy převodovka rychlost přímo nasaje ale občas se stane že jakoby o něco zakopla a musí se jí dát čas. Jde ale také o zvyk přece jen jsem měl po sobě 3x FF1 a zvyk je železná košile.
Podvozek: bez diskuze perfektní , není prakticky co kritizovat mám 16 kola ,auto jede jak po kolejích a přitom je komfortější než předchozí FF, prostě z tohoto jsem nadšený a určitě nebudu sám.
Interiér: opravdu pro mnne výborné sedačky ,lepší boční vedení,nejsou tak ploché jako u předchozí verze a mohu říci že pokud jsem porovnával sedačky z jiných aut ktré jsem testil než jsem se rozhodl proFF, nejlepší posezení. Vše ale vztahuji na svou osobu protože každý jsme z jiného těsta. Jinak ,celý interiér je poctivěji udělaný než v předchozím modelu, nikde nic nevrže(zatím)a materialy jsou příjemné.Jediné co mě trošku vadí je,že se plasty pal. desky hůře utírají protože tím ,že je to měkčený plast chytají se na něm chloupky a tak je to trochu boj . Automatická duální klima šlape jak má , výborně se ovládá a opticky se mi zamlouvá více než první verze . Podsvícení pal. desky se změnilo,budíky jsou podsvíceny bíle,displej pal.počítače červeně stejně tak jako klima ,radio a vše ostatní. Nakonec jsem si nechal radio Sony - to je pro mne zatím nejrozporuplnější součást auta. CHtěl jsem si dopřát trošku nadstandartní ozvučení a sáhnul jsem po tomto radiu s 8 reproduktory. Měl jsem dobré reference na předchozí model a prodejce mě ubespečoval že pokračování bude ještě lepší. Takže , radio velmi pěkně vypadá,celé čelo je kromě tlačítek z lesklého plastu a přehrává mp3. Na lesklém plastu je ale okamžitě vidět každý dotek ruky a dokonale přitahuje prach. Co je ale horší plast je asi poměrně měkký a i při největší opatrnosti (a opatrný jsem ksakru byl )se při čištění jemně poškrábe a je to dost vidět. Používal jsem speciální hadřík na displeje a speciální čistič ale vše marné,nechápu proč na displeji nenechali nějakou folii,každý lepší mobil ho má. Další rozporuplná vlastnost radia je jeho podsvícení. Při přehrávání čehokoli při vypnutém motoru rádio svým podsvícením zcela vyhovuje a jas displeje odpovídá svou intenzitou astatním přístrojům. Ve chvíli kdy se ale nastartuje,podsvícení se ztlumí přibližně na polovinu a tak zůstane. Kromě toho že intenzita nesouhlasí z ostatními přístroji je displej na slunci takřka nečitelný a pokud si vezmete tmavé brýle je absolutně nečitelný. Strávil jsem hodiny studiem mnuálu ale nenašel jsem žádnou zmínku o možnosti regulovat podsvícení. Dokonce jsem radio reklamoval u prodejce, ale auto které stálo vedle se chovalo zcela identicky. Řekl bych ,že soudruzi někde udělali chybu a jen doufám že ji odstraní co nejdříve.Vzhledem k tomu ,že displej je zchopen svítit větší intenzitou tak půjde asi pouze o nějakou softvérovou úpravu. CHystám se Henrymu napsat jestli neporadí. Další "zajímavost " radiaje způsob jeho vypínání . Radio po vypnutí zůstane svítit nízkou intenzitou,po vypnutí zapalování se přepne na vysokou intenzitu a zhasne až po nějaké době po uzamčení auta. Po odemčení se okamžitě zase rozzáří ale po opštovném zamčení a odemčení se často stává že se nerožne a nejde ho rozjed jinak než zhasnout motor a otevřít a zase zavřít dveře. NECHÁPU TO HLAVOU kdo tohleto vymyslel. Protože to nedělá pravidelně bude obtížné to eklamovat, uvidíme. Jinak rádio se výborně ovládá a hraje nejlépe co jsem měl zatím možnos slyšet.
Končné shrnutí je následující ,zpočátku jsem byl z auta nadšen ,po útrapách s radiem o kterých si myslím ,že se vyřeší jsem pouze velmi spokojen. Věřím že má recenze někomu přinese užitek a du si udělat kafe.Případné dotazy rád zodpovím pokud budu vědět.