Nový Focus
- pipin
- Nováček
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hranice
nový fokus
Nenapadá mě do kterého vhodnějšího vlákna svůj příspěvek napsat tak to zkusím tady. Je to má zkušenot z FF2 po fl na kterém jsem zatím najel asi 4000 km takže ta největší euforie pominula a je možno pomalinku střízlivě hodnotit. Pokud můj příspěvek někomu pomůže při rozhodování tak budu rád.
FF 2 1,6 TDCI 66 kw combi dodáno 2.6.2007 takže je to jedno z prvních aut po fl. Výbava colection + sony radio + dualní klima + nadstavitelné sedačky u řidiče a spolujezdce včetně bederních opěrek.
První zajímavá zkušenost -do poslední chvíle jsen nevěděl jak bude vypadat interier ,hlavně radio a klima poněvadž prodejci neměli aktualizované katalogy které by zahrnovaly květnový facelift a podle mých informací je nemají doteď. Zajímavé, jediné vodítko byla fotka C maxe na monitoru jejich počítače s dodatkem že by to mělo být podobné nebo stejné.
Nicméně auto bylo dodáno a mé suběktivní pocity jsou tyto:
Motor:měl jsem určité obavy zda to nebude příliš slabé a protože jsem zatím sedlal samé 1,6 benzín tak mi připadalo těch 66 kw málo. Dnes mohu říci,že síly má motor dost,1,2,3,si z autem jen pohrává a dálničních 140 kmh kopec nekopec i s plným nákladem auto jede jak pila. Pochopitelně zrychlení do kopce při 140 kmh je vláčné a už to asfalt netrhá. Motor i při vysokých rychlostech tichý (srovnávám z FF 1 1,6 benzín). Je potřeba jezdit asi v oblasti kolem 1700 - 3500 ot/min. V této oblasti se motor projevuje nejlépe. 140 kmh odpovídá asi 2600 ot/min. na pátý rychlostní stupeň. Průměrná spotřeba po ujetí výše uvedených km je 4,9 a to musím říci že auto u mě nemá jednoduchou službu a jezdí povětšinou zatížené na 3/4 maxima s vyjímkou prvních 1500 km. To jsem auto přece jen šetřil a moc na to nešlapal. Teď jezdím svižně , většinou tak o 10 -20 km nad limity pokud nepočítám obce. Spotřebu je potřeba vztáhnout k podílu dálnice - silnice -město ,takže 50 - 30 - 10%.
Prevodovka : zdá se lepší než ve FF1. Řadící páka má kradší chod a jde podstatně lehčeji. Někdy převodovka rychlost přímo nasaje ale občas se stane že jakoby o něco zakopla a musí se jí dát čas. Jde ale také o zvyk přece jen jsem měl po sobě 3x FF1 a zvyk je železná košile.
Podvozek: bez diskuze perfektní , není prakticky co kritizovat mám 16 kola ,auto jede jak po kolejích a přitom je komfortější než předchozí FF, prostě z tohoto jsem nadšený a určitě nebudu sám.
Interiér: opravdu pro mnne výborné sedačky ,lepší boční vedení,nejsou tak ploché jako u předchozí verze a mohu říci že pokud jsem porovnával sedačky z jiných aut ktré jsem testil než jsem se rozhodl proFF, nejlepší posezení. Vše ale vztahuji na svou osobu protože každý jsme z jiného těsta. Jinak ,celý interiér je poctivěji udělaný než v předchozím modelu, nikde nic nevrže(zatím)a materialy jsou příjemné.Jediné co mě trošku vadí je,že se plasty pal. desky hůře utírají protože tím ,že je to měkčený plast chytají se na něm chloupky a tak je to trochu boj . Automatická duální klima šlape jak má , výborně se ovládá a opticky se mi zamlouvá více než první verze . Podsvícení pal. desky se změnilo,budíky jsou podsvíceny bíle,displej pal.počítače červeně stejně tak jako klima ,radio a vše ostatní. Nakonec jsem si nechal radio Sony - to je pro mne zatím nejrozporuplnější součást auta. CHtěl jsem si dopřát trošku nadstandartní ozvučení a sáhnul jsem po tomto radiu s 8 reproduktory. Měl jsem dobré reference na předchozí model a prodejce mě ubespečoval že pokračování bude ještě lepší. Takže , radio velmi pěkně vypadá,celé čelo je kromě tlačítek z lesklého plastu a přehrává mp3. Na lesklém plastu je ale okamžitě vidět každý dotek ruky a dokonale přitahuje prach. Co je ale horší plast je asi poměrně měkký a i při největší opatrnosti (a opatrný jsem ksakru byl )se při čištění jemně poškrábe a je to dost vidět. Používal jsem speciální hadřík na displeje a speciální čistič ale vše marné,nechápu proč na displeji nenechali nějakou folii,každý lepší mobil ho má. Další rozporuplná vlastnost radia je jeho podsvícení. Při přehrávání čehokoli při vypnutém motoru rádio svým podsvícením zcela vyhovuje a jas displeje odpovídá svou intenzitou astatním přístrojům. Ve chvíli kdy se ale nastartuje,podsvícení se ztlumí přibližně na polovinu a tak zůstane. Kromě toho že intenzita nesouhlasí z ostatními přístroji je displej na slunci takřka nečitelný a pokud si vezmete tmavé brýle je absolutně nečitelný. Strávil jsem hodiny studiem mnuálu ale nenašel jsem žádnou zmínku o možnosti regulovat podsvícení. Dokonce jsem radio reklamoval u prodejce, ale auto které stálo vedle se chovalo zcela identicky. Řekl bych ,že soudruzi někde udělali chybu a jen doufám že ji odstraní co nejdříve.Vzhledem k tomu ,že displej je zchopen svítit větší intenzitou tak půjde asi pouze o nějakou softvérovou úpravu. CHystám se Henrymu napsat jestli neporadí. Další "zajímavost " radiaje způsob jeho vypínání . Radio po vypnutí zůstane svítit nízkou intenzitou,po vypnutí zapalování se přepne na vysokou intenzitu a zhasne až po nějaké době po uzamčení auta. Po odemčení se okamžitě zase rozzáří ale po opštovném zamčení a odemčení se často stává že se nerožne a nejde ho rozjed jinak než zhasnout motor a otevřít a zase zavřít dveře. NECHÁPU TO HLAVOU kdo tohleto vymyslel. Protože to nedělá pravidelně bude obtížné to eklamovat, uvidíme. Jinak rádio se výborně ovládá a hraje nejlépe co jsem měl zatím možnos slyšet.
Končné shrnutí je následující ,zpočátku jsem byl z auta nadšen ,po útrapách s radiem o kterých si myslím ,že se vyřeší jsem pouze velmi spokojen. Věřím že má recenze někomu přinese užitek a du si udělat kafe.Případné dotazy rád zodpovím pokud budu vědět.
FF 2 1,6 TDCI 66 kw combi dodáno 2.6.2007 takže je to jedno z prvních aut po fl. Výbava colection + sony radio + dualní klima + nadstavitelné sedačky u řidiče a spolujezdce včetně bederních opěrek.
První zajímavá zkušenost -do poslední chvíle jsen nevěděl jak bude vypadat interier ,hlavně radio a klima poněvadž prodejci neměli aktualizované katalogy které by zahrnovaly květnový facelift a podle mých informací je nemají doteď. Zajímavé, jediné vodítko byla fotka C maxe na monitoru jejich počítače s dodatkem že by to mělo být podobné nebo stejné.
Nicméně auto bylo dodáno a mé suběktivní pocity jsou tyto:
Motor:měl jsem určité obavy zda to nebude příliš slabé a protože jsem zatím sedlal samé 1,6 benzín tak mi připadalo těch 66 kw málo. Dnes mohu říci,že síly má motor dost,1,2,3,si z autem jen pohrává a dálničních 140 kmh kopec nekopec i s plným nákladem auto jede jak pila. Pochopitelně zrychlení do kopce při 140 kmh je vláčné a už to asfalt netrhá. Motor i při vysokých rychlostech tichý (srovnávám z FF 1 1,6 benzín). Je potřeba jezdit asi v oblasti kolem 1700 - 3500 ot/min. V této oblasti se motor projevuje nejlépe. 140 kmh odpovídá asi 2600 ot/min. na pátý rychlostní stupeň. Průměrná spotřeba po ujetí výše uvedených km je 4,9 a to musím říci že auto u mě nemá jednoduchou službu a jezdí povětšinou zatížené na 3/4 maxima s vyjímkou prvních 1500 km. To jsem auto přece jen šetřil a moc na to nešlapal. Teď jezdím svižně , většinou tak o 10 -20 km nad limity pokud nepočítám obce. Spotřebu je potřeba vztáhnout k podílu dálnice - silnice -město ,takže 50 - 30 - 10%.
Prevodovka : zdá se lepší než ve FF1. Řadící páka má kradší chod a jde podstatně lehčeji. Někdy převodovka rychlost přímo nasaje ale občas se stane že jakoby o něco zakopla a musí se jí dát čas. Jde ale také o zvyk přece jen jsem měl po sobě 3x FF1 a zvyk je železná košile.
Podvozek: bez diskuze perfektní , není prakticky co kritizovat mám 16 kola ,auto jede jak po kolejích a přitom je komfortější než předchozí FF, prostě z tohoto jsem nadšený a určitě nebudu sám.
Interiér: opravdu pro mnne výborné sedačky ,lepší boční vedení,nejsou tak ploché jako u předchozí verze a mohu říci že pokud jsem porovnával sedačky z jiných aut ktré jsem testil než jsem se rozhodl proFF, nejlepší posezení. Vše ale vztahuji na svou osobu protože každý jsme z jiného těsta. Jinak ,celý interiér je poctivěji udělaný než v předchozím modelu, nikde nic nevrže(zatím)a materialy jsou příjemné.Jediné co mě trošku vadí je,že se plasty pal. desky hůře utírají protože tím ,že je to měkčený plast chytají se na něm chloupky a tak je to trochu boj . Automatická duální klima šlape jak má , výborně se ovládá a opticky se mi zamlouvá více než první verze . Podsvícení pal. desky se změnilo,budíky jsou podsvíceny bíle,displej pal.počítače červeně stejně tak jako klima ,radio a vše ostatní. Nakonec jsem si nechal radio Sony - to je pro mne zatím nejrozporuplnější součást auta. CHtěl jsem si dopřát trošku nadstandartní ozvučení a sáhnul jsem po tomto radiu s 8 reproduktory. Měl jsem dobré reference na předchozí model a prodejce mě ubespečoval že pokračování bude ještě lepší. Takže , radio velmi pěkně vypadá,celé čelo je kromě tlačítek z lesklého plastu a přehrává mp3. Na lesklém plastu je ale okamžitě vidět každý dotek ruky a dokonale přitahuje prach. Co je ale horší plast je asi poměrně měkký a i při největší opatrnosti (a opatrný jsem ksakru byl )se při čištění jemně poškrábe a je to dost vidět. Používal jsem speciální hadřík na displeje a speciální čistič ale vše marné,nechápu proč na displeji nenechali nějakou folii,každý lepší mobil ho má. Další rozporuplná vlastnost radia je jeho podsvícení. Při přehrávání čehokoli při vypnutém motoru rádio svým podsvícením zcela vyhovuje a jas displeje odpovídá svou intenzitou astatním přístrojům. Ve chvíli kdy se ale nastartuje,podsvícení se ztlumí přibližně na polovinu a tak zůstane. Kromě toho že intenzita nesouhlasí z ostatními přístroji je displej na slunci takřka nečitelný a pokud si vezmete tmavé brýle je absolutně nečitelný. Strávil jsem hodiny studiem mnuálu ale nenašel jsem žádnou zmínku o možnosti regulovat podsvícení. Dokonce jsem radio reklamoval u prodejce, ale auto které stálo vedle se chovalo zcela identicky. Řekl bych ,že soudruzi někde udělali chybu a jen doufám že ji odstraní co nejdříve.Vzhledem k tomu ,že displej je zchopen svítit větší intenzitou tak půjde asi pouze o nějakou softvérovou úpravu. CHystám se Henrymu napsat jestli neporadí. Další "zajímavost " radiaje způsob jeho vypínání . Radio po vypnutí zůstane svítit nízkou intenzitou,po vypnutí zapalování se přepne na vysokou intenzitu a zhasne až po nějaké době po uzamčení auta. Po odemčení se okamžitě zase rozzáří ale po opštovném zamčení a odemčení se často stává že se nerožne a nejde ho rozjed jinak než zhasnout motor a otevřít a zase zavřít dveře. NECHÁPU TO HLAVOU kdo tohleto vymyslel. Protože to nedělá pravidelně bude obtížné to eklamovat, uvidíme. Jinak rádio se výborně ovládá a hraje nejlépe co jsem měl zatím možnos slyšet.
Končné shrnutí je následující ,zpočátku jsem byl z auta nadšen ,po útrapách s radiem o kterých si myslím ,že se vyřeší jsem pouze velmi spokojen. Věřím že má recenze někomu přinese užitek a du si udělat kafe.Případné dotazy rád zodpovím pokud budu vědět.
Ford C Max 1.8 TDCI
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- romik74
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Žádné úpravy mi nedělají. Kupuju "základ" Collection, ale myslím že na běžné ježdění stačí. Chtěl jsem hlavně pohodlné a bezpečné auto a to FF2 bezpochyby je. Zítra si pro něj jdu, tak dneska asi neusnu
Rád bych někde sehnal středovou loketní opěrku, protože tu podle prodejce montují jen do výbavy Ghia a výš a jinak namontovat nejde... Škoda, ale třeba ji nějaký šikula někde vyrábí
Určitě napíšu moje první dojmy.


-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
A hlavne foto a sup-sup s nim do fotogalerie clenovromik74 píše:Žádné úpravy mi nedělají. Kupuju "základ" Collection, ale myslím že na běžné ježdění stačí. Chtěl jsem hlavně pohodlné a bezpečné auto a to FF2 bezpochyby je. Zítra si pro něj jdu, tak dneska asi neusnuRád bych někde sehnal středovou loketní opěrku, protože tu podle prodejce montují jen do výbavy Ghia a výš a jinak namontovat nejde... Škoda, ale třeba ji nějaký šikula někde vyrábí
Určitě napíšu moje první dojmy.

- pipin
- Nováček
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hranice
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Heh. Mi rekli 2-3 mesice, pokud ho stihnu objednat do konce cervna. Pac s tou vybavou, co jsem si navymyslel to musi jit do vyroby a o prazdninach maji soudruzi v NDR zavodni dovolenou

V jednom salonu mi dokonce rekli ten termin dovolene a ze se to dela ve Spanelsku nebo Nemecku - ale nepostrehl jsem, jestli se v obou ta dovolena kryje
A v druhem mi nerekli nic a nechcou dat ani slevu 




V jednom salonu mi dokonce rekli ten termin dovolene a ze se to dela ve Spanelsku nebo Nemecku - ale nepostrehl jsem, jestli se v obou ta dovolena kryje


- romik74
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- romik74
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
ty 2-3 mesice nejsou dovolenou... Taky jsem chtel neco malo navic a řelki mi totéž. A to byl květen... Kvůli jinému autorádiu se mi takovou dobu čekat nechtělo. A podle mých informací které jsem dostal od prodejců se FOFO dělá už jen v Německu. Aspoň doufám.Ahmed píše:Heh. Mi rekli 2-3 mesice, pokud ho stihnu objednat do konce cervna. Pac s tou vybavou, co jsem si navymyslel to musi jit do vyroby a o prazdninach maji soudruzi v NDR zavodni dovolenou![]()
![]()
![]()
V jednom salonu mi dokonce rekli ten termin dovolene a ze se to dela ve Spanelsku nebo Nemecku - ale nepostrehl jsem, jestli se v obou ta dovolena kryjeA v druhem mi nerekli nic a nechcou dat ani slevu
- Dudko
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banska Bystrica (Slovakia)
- Kontaktovat uživatele:
- Dudko
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banska Bystrica (Slovakia)
- Kontaktovat uživatele:
Inak s tým podvozkom môžem len súhlasiť - drží to na ceste jak prikované a istotu mi dodávajú aj tie Micheliny (195/65 R15), ktoré mi tam nechal predajca. Po rovnej ceste ideme za sebou všetky značky áut ako jedna rodina, ale ako náhle príjdu zatáčky, tak veškerý provoz sa mi stráca v spätnom zrkadle a pritom to takmer vôbec nevykláňa.
To preraďovanie na 2.000 ot. je fakt o hubu, pretože auto potom na pár sekúnd akoby naberá znovu dych a stratí ťah, ale už okolo 2.250 ot. je to zrýchlovanie plynulé. Samozrejme pri predbiehaní to nechám vytočiť aj na 3.000 a až potom preradím, lebo tieto naše Slovenské okresky sú dosť o hubu(hi)
To preraďovanie na 2.000 ot. je fakt o hubu, pretože auto potom na pár sekúnd akoby naberá znovu dych a stratí ťah, ale už okolo 2.250 ot. je to zrýchlovanie plynulé. Samozrejme pri predbiehaní to nechám vytočiť aj na 3.000 a až potom preradím, lebo tieto naše Slovenské okresky sú dosť o hubu(hi)
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
V techničáku mám taky to co ty. Podle VIN kódu mám uvedeno :Dudko píše:Kupoval som nový FoFo 2. minulý týždeň a v techničáku mám ako výrobcu uvedené: FORD WERKE, GmbH, Kolín, SRN
výrobní závod : Ford Deutschland
montážní závod Langley/Saarlouis

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Joo, ale ono to spis vyznelo tak, ze to bude asi ta delsi doba, nez kratsi. Ja tam toho chci vice, takze budu muset pockatromik74 píše:ty 2-3 mesice nejsou dovolenou... Taky jsem chtel neco malo navic a řelki mi totéž. A to byl květen... Kvůli jinému autorádiu se mi takovou dobu čekat nechtělo. A podle mých informací které jsem dostal od prodejců se FOFO dělá už jen v Německu. Aspoň doufám.Ahmed píše:Heh. Mi rekli 2-3 mesice, pokud ho stihnu objednat do konce cervna. Pac s tou vybavou, co jsem si navymyslel to musi jit do vyroby a o prazdninach maji soudruzi v NDR zavodni dovolenou![]()
![]()
![]()
V jednom salonu mi dokonce rekli ten termin dovolene a ze se to dela ve Spanelsku nebo Nemecku - ale nepostrehl jsem, jestli se v obou ta dovolena kryjeA v druhem mi nerekli nic a nechcou dat ani slevu

- romik74
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
tak mám zasebou prvních 300 km.... Zatím jsem nadšenej a doufám že mi to dlouho vydrží. Kdyby mi někdo poradil jak sem dát fotky, tak pošlu. Dojem mi trochu kazí funkce deního svícení. Světla se rozsvítí okamžitě po otočení klíče a pak teprve startuju motor a navíc ve "vypnuté" poloze nejdou rozsvítit dálkový světla, takže stejně musím rozsvěcet manuálně. Je to normální??? Nebo to tak mám jen já??? Jinak jsem nenarazil na nic co by bylo špatně. Ahoj Roman
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
zkus použít vyhledávání, už se to tu řešilo několikrát 
např. tady http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... en%ED+foto

např. tady http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... en%ED+foto
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Na to jsem se ptal taky, jak to funguje a odpovedel mi uplne stejne, jak pises. Aby sly dalkove, musis zapnout svetla. Tak jsem mu rikal, ze takovou funkci nechci vubec a jestli by to slo bez toho a on ze pry se s takovym zvlastnim pozadavkem jeste nikdy nesetkalromik74 píše:tak mám zasebou prvních 300 km.... Zatím jsem nadšenej a doufám že mi to dlouho vydrží. Kdyby mi někdo poradil jak sem dát fotky, tak pošlu. Dojem mi trochu kazí funkce deního svícení. Světla se rozsvítí okamžitě po otočení klíče a pak teprve startuju motor a navíc ve "vypnuté" poloze nejdou rozsvítit dálkový světla, takže stejně musím rozsvěcet manuálně. Je to normální??? Nebo to tak mám jen já??? Jinak jsem nenarazil na nic co by bylo špatně. Ahoj Roman


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host