
nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.11.2011 10:38
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Zaujimava tema bez riesenia, ja idem stym do servisu 

- Pirmin
- Nováček
- Příspěvky: 89
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Varnsdorf
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Zdravím všechny. Tak jsem dopadl stejně. Přestaly chodit všechny budíky, kontrolka ABS a LCD display
. Jak jsem koukal do schémat, je to všechno napojený na jeden procesor, takže asi společná kostra, nebo napájení.Nemá už někdo řešení, než se v tom začnu vrtat?

Ford Focus combi 1.0 92 kw 2021
- Pirmin
- Nováček
- Příspěvky: 89
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Varnsdorf
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Vyřešeno. Celý tišťák jsem vystříkal čitičem na kontakty a poté vyfoukal. Chyba byla pravděpodobně v konektoru.Budíky choděj jako nový
. Malá poznámka-s vyndanýma budíkama nefungujou blinkry.

Ford Focus combi 1.0 92 kw 2021
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.07.2013 19:43
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Tak jsem ted taky resil budiky - rucicky na nule a nesvitila kontrolka motoru ani pocitadlo Km neukazovalo zadna cisla.
Pojistky OK, WD40 na konektor taky nepomohl a tak jsem dal na radu kamose ze jde o studeny spoj vyndal budiky, rozebral je az na samostatnou desku tistenych spoju a tu jsem "propajel" horkovzdusnou pistoli na cca 300 C a budiky opet ziji!
Jen je treba dat pozor na plastovy konektor a drzak LCD pocitadla Km - to je plast ktery se tavi uz pri nizsi teplote
nez pajka na tistaku. Na horkovzdusku jsem dal plochy nastavec na podpal grilu - tim se da nahrivat jen uzky pas
a vyhnout se choulostivym dilum (napr. taky elektrolyt. kondenzatorum).
Desku je pri nahrivani treba drzet vodorovne aby z ni neopadaly soucastky!
Takhle se pecou v troube zakladni desky nebo treba graficke karty z PC, jenze tistak budiku ma na sobe ty plasty
tak to moc nedoporucuju. Pistole na studene spoje pri trose opatrnosti funguje super!
Pojistky OK, WD40 na konektor taky nepomohl a tak jsem dal na radu kamose ze jde o studeny spoj vyndal budiky, rozebral je az na samostatnou desku tistenych spoju a tu jsem "propajel" horkovzdusnou pistoli na cca 300 C a budiky opet ziji!

Jen je treba dat pozor na plastovy konektor a drzak LCD pocitadla Km - to je plast ktery se tavi uz pri nizsi teplote
nez pajka na tistaku. Na horkovzdusku jsem dal plochy nastavec na podpal grilu - tim se da nahrivat jen uzky pas
a vyhnout se choulostivym dilum (napr. taky elektrolyt. kondenzatorum).
Desku je pri nahrivani treba drzet vodorovne aby z ni neopadaly soucastky!
Takhle se pecou v troube zakladni desky nebo treba graficke karty z PC, jenze tistak budiku ma na sobe ty plasty
tak to moc nedoporucuju. Pistole na studene spoje pri trose opatrnosti funguje super!

-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Podobnou vec resim uz dost dlouho a stale neuspesne
Za tu dobu uz jsme meli v aute uz asi ctvery budiky. Bohuzel vzdycky to dalo pokoj jen na chvili. Vzdycky se to nakonec vystupnovalo az k tomu, ze komunikace budiky->RJ zacala vypadavat uz pri startu, imobilizer se nedomluvil a my nemohli nastartovat. Ted uz pul roku vracim auto do servisu na reklamaci opravy. Neverili mi, ze budiky uz to byt nemuze :-/ Nicmene podle chyb se posouvame, kabelaz pry OK, ukostreni taky, nasleduje GEM, tak uvidime, jestli to nekam povede...

Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010


- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
mas porad stejne budiky po oprave nebo skutecne jine budiky? a davali porad budiky predFL? nezkusili dat poFL?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Tak pokud jde o mě: Auto jsme koupili od Fokiho - Focus II po FL, budíky označíme jako "A". Začalo to zlobit, takže nám Foki nandal budíky "B". Po nějaké době začalo zlobit znovu, takže se vrátily nazpět budíky "A". Pak byl delší dobu klid a rozjelo se to nanovo, to už nás začal trápit imobilizér. S Fokim byla těžká domluva, sám se do toho už vrtat nechtěl. Šlo to do prvního servisu v Praze. Ti poslali budíky na ?přepájení", takže verze "A2". Chvíli klid a všechno znovu, ještě hur. Poslední verze autoservis Jisa, zas poslali budiky na kontrolu (i pres me rozmlouvani) a "pry opravdu" problem v nich. Takze sehnali jine, starsi, zkontorolovane! -> verze "C". U nich zas problem, zas je poslali na reklamaci -> "C2". Po tom, co jsem jim to tam privezl jeste dvakrat uz ani oni neveri, ze je to budiky.ZaQik píše:mas porad stejne budiky po oprave nebo skutecne jine budiky? a davali porad budiky predFL? nezkusili dat poFL?
Z diagnostiky vyskakuje samozrejme chyba komunikace, brzdovy nebo plynovy pedal, palivove cerpadlo a tu a tam neco jineho. Ve chvili, kdy vypadnou budiky za jizdy, tak sice hlasi nouzak, ale jizdni projev auta (dynamika) se nezmeni. Pouze prestane fungovat tempomat. Puvodne to bylo citlive na teplo (cim tepleji, tim hur), ted je to uplne jedno. Nejhorsi je, ze se to obvykle stupnuje k tomu, ze nejaka chyba nastane uz pri otaceni klickem a imobilizer zabrani v nahozeni motoru :-/
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010


- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
imobilizer dela dve jednotky - PCM a IPC ... mate me, ze to nejakou dobu funguje a pak se to "rozbije"
jestli jsem to dobre pochopil, tak stacilo pri problemech s "B" dat zpet "A" (ktere celou dobu docasneho nepouzivani byly neopravovane) a byl zase pulrok klid?
jestli jsem to dobre pochopil, tak stacilo pri problemech s "B" dat zpet "A" (ktere celou dobu docasneho nepouzivani byly neopravovane) a byl zase pulrok klid?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Spravne poukazujete na to, ze cely ten problem s budiky je dost matouci 
K frekvenci vyskytu: Zacalo to asi po pul roce, zridka, treba jednou za mesic dva. Pak se oteplilo, vyrazne, a uz se to stavalo kazdou chvili - na budicich "A". Foki nam na leto nandal budiky "B". Zanedlouho to zacalo znovu a prakticky se stejnou frekvenci jako pred vymenou. Budiky "A" sly zpet na podzim. Znovu se zacaly objevovat potize asi az na jare (2016). Ale pak uz to slo hopem, jedno jaka verze budiku tam byla.
Nejhorsi je fakt ten imobilizer. Kdyz jsme zastavili auto s vypadlymi budiky, byla docela sance, ze nebude chtit nastartovat. Nekdy stacilo pobouchat palubku, nekdy pockat a najednou to slo. Ve chvili, kdy to jelo na odtahu do Jisy, tak nepomohlo vubec nic. Jeste na korbe odtahu to neslo. Slozili to u servisu a najednou klidne naskocilo.
V servisu ted sleduji myslenku, ze neco (mini tim GEM) ma problemy s napajenim a tak odpojuje ruzne systemy - budiky, cerpadlo... Koukal jsem, ze pres GEM jde i komunikace (nevim, ktera vsechna), ale pokud tvrdi, ze draty, ukostreni i konektory jsou OK, tak mi vymena GEMu nepripada az tak od cesty...
Jeste jako dodatek: kdyz budiky vypadnou nam, znamena to: otacky + tacho na 0, sviti cela diskoteka kontrolek + červené "i", palubak nepocita KM(???), kontrolky pro blinkry jsou myslím OK, co dělá teploměr a palivoměr vlastně nevím, ihned vytahuju mobil s GPS, který mi je kryje...

K frekvenci vyskytu: Zacalo to asi po pul roce, zridka, treba jednou za mesic dva. Pak se oteplilo, vyrazne, a uz se to stavalo kazdou chvili - na budicich "A". Foki nam na leto nandal budiky "B". Zanedlouho to zacalo znovu a prakticky se stejnou frekvenci jako pred vymenou. Budiky "A" sly zpet na podzim. Znovu se zacaly objevovat potize asi az na jare (2016). Ale pak uz to slo hopem, jedno jaka verze budiku tam byla.
Nejhorsi je fakt ten imobilizer. Kdyz jsme zastavili auto s vypadlymi budiky, byla docela sance, ze nebude chtit nastartovat. Nekdy stacilo pobouchat palubku, nekdy pockat a najednou to slo. Ve chvili, kdy to jelo na odtahu do Jisy, tak nepomohlo vubec nic. Jeste na korbe odtahu to neslo. Slozili to u servisu a najednou klidne naskocilo.
V servisu ted sleduji myslenku, ze neco (mini tim GEM) ma problemy s napajenim a tak odpojuje ruzne systemy - budiky, cerpadlo... Koukal jsem, ze pres GEM jde i komunikace (nevim, ktera vsechna), ale pokud tvrdi, ze draty, ukostreni i konektory jsou OK, tak mi vymena GEMu nepripada az tak od cesty...
Jeste jako dodatek: kdyz budiky vypadnou nam, znamena to: otacky + tacho na 0, sviti cela diskoteka kontrolek + červené "i", palubak nepocita KM(???), kontrolky pro blinkry jsou myslím OK, co dělá teploměr a palivoměr vlastně nevím, ihned vytahuju mobil s GPS, který mi je kryje...
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010


- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
... takze je to zavisle na teplote.
Budiky bych v tuto chvili asi vyradil, takze zbyva PCM a/nebo kabelaz ... a kvuli kabelazi i GEM, kde sbernice konci. Asi bych pockal, az se to rozbije a:
0. diagnostikou hned smazat chyby - spoji se se vsemi jednotkami? zustane nejaka?
pokud je vse ok, pokracuji dal ... pokud ne, zamerim se na to, co mi nekomunikuje nebo nejde smazat
1. vypojit motorovou elektriku z motorove pojistkovnice a zase ji dal zpet - pomohlo to?
2. vypojit konektor z IPC a zase ho dal zpet - pomohlo to?
3. vypojit konektory z PCM a zase je dal zpet - pomohlo to?
pokud jedno z reseni pomuze, zameril bych se na kabelaz, ktera se hnula (opticka kontrola, ze neni "propalena" nebo zoxidovany konektor) ... pokud nepomuze, tak menim PCM a doufam
Budiky bych v tuto chvili asi vyradil, takze zbyva PCM a/nebo kabelaz ... a kvuli kabelazi i GEM, kde sbernice konci. Asi bych pockal, az se to rozbije a:
0. diagnostikou hned smazat chyby - spoji se se vsemi jednotkami? zustane nejaka?
pokud je vse ok, pokracuji dal ... pokud ne, zamerim se na to, co mi nekomunikuje nebo nejde smazat
1. vypojit motorovou elektriku z motorove pojistkovnice a zase ji dal zpet - pomohlo to?
2. vypojit konektor z IPC a zase ho dal zpet - pomohlo to?
3. vypojit konektory z PCM a zase je dal zpet - pomohlo to?
pokud jedno z reseni pomuze, zameril bych se na kabelaz, ktera se hnula (opticka kontrola, ze neni "propalena" nebo zoxidovany konektor) ... pokud nepomuze, tak menim PCM a doufam
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Zezacatku to tak vypadalo, ted nas to ale trapilo celou zimuZaQik píše:... takze je to zavisle na teplote.

Za ten navrh dalsiho postupu dekuju, uz jsme z toho vsichni dost zoufali. Uvidime, co se stane po vymene GEMu - i kdyby to nevyresila, tak dalsi mozna pricina bude pryc.
Az budu vedet vic, dam to sem samozrejme vedet

Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010


- fotopetr
- Člen klubu
- Příspěvky: 265
- Registrován: 30.08.2014 00:19
- Bydliště: Poříčany
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Podle projevu to odhaduji na problém na sběrnici. Typicky to bývá u budíků na desce, ale když to bude jinde po cestě -HS CAN (nebo i +HS CAN), tak se to bude chovat stejně. Pokud se budíky měnily tolikrát, asi bych opravdu hledal jinde. Důležité je, zjistit co na této sběrnici, při tom když se chyba projeví, nekomunikuje a na této jednotce bych pokračoval (včetně její kabeláže).
Ford Focus II Combi, 1,8TDCI, 85kW, r.v.2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Tak bohužel, GEM to nebyl
S vyměněným jsme ujeli sotva 100km a vrátilo se to...
Doma zkusím najít jejich poslední vyčtení chyb, někde mám uložené loňské a snad se dostanu k tomu, že vyčtu aktuální. Až to budu mít, doplním je do tohoto příspěvku. Poslední, co zachytila krabička Chytré auto od T-M byla U1900, nemýlím-li se chyba komunikace (bohužel přímo při jízdě ještě nebyla zapojená).

S vyměněným jsme ujeli sotva 100km a vrátilo se to...
Doma zkusím najít jejich poslední vyčtení chyb, někde mám uložené loňské a snad se dostanu k tomu, že vyčtu aktuální. Až to budu mít, doplním je do tohoto příspěvku. Poslední, co zachytila krabička Chytré auto od T-M byla U1900, nemýlím-li se chyba komunikace (bohužel přímo při jízdě ještě nebyla zapojená).
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010


- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
a pri projeveni chyby, zkousel jsi mnou uvedeny postup vyse?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: nejdou budiky + tacho, kontrolky a palubak jdou
Mít na to čas, tak bych to podle tvé rady zkusil, ale bohužel vůbec nezvládám takhle rychle reagovat - stává se to za jízdy a to rozhodně zastavovat nechci. Obvykle mám plné auto (žena, mimino, kocour, plnej kufr) a nemůžu riskovat, že se nerozjedu, nebo že budu dlouho stát. Maximálně se dostanu teď po dlouhé době k tomu, že si asi sám vyčtu chyby, ale větší hrabání v autě z mé strany nehrozí... Proto to řeším přes servis, kam to zítra zas vrátíme 

Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů