Stránka 2 z 28

Re: Koupě Focusu

Napsal: 21.12.2012 21:05
od V12
jardak :
Skeletor napisal :
půlroku zpět bxe 2007 najero 151tis. jedna ojnice ven. oprava 5tis.

Re: Koupě Focusu

Napsal: 21.12.2012 22:07
od Jardak
V12: ale no tak ty přece nejsi naivní. Pokud budu např. sestavovat,prodávat a opravovat počítače tak mě oprava mého vlastního PC taky vyjde na pár korun,ale ostatní se na tu cenu nedostanou.

Jenom cena nový ojnice je cca 3800 kč. A v jakým stavu asi bude ojniční čep po takovým karambolu? A vývrt válce ve kterým se mrskal rozlomený píst se zlomenou ojnicí? Tohle je na nový (jiný) polomotor a repas hlavy + rozvody a všechny těsnění po cestě...

Tady jde o to,že tu stále dokola doporučuješ motor,který má vážný problém. Zajímavý,u 2,0 HDI ti to vadí daleko víc a přitom tam se ojnice pouze ohnou bez dalších škod na motoru.(A navíc je pravděpodobnost,že se ohnou např. po kolapsu turba z důvodu nasátí oleje.)

Re: Koupě Focusu

Napsal: 22.12.2012 10:50
od V12
1.9TDI je niekolko serii. Robi to seria iba jedna a od mechanikov mam info, ze pocet 1.9TDI s uletenou ojnicou je mensi, ako pocet 2.0HDI s poohybanymi ojnicami. Je zaujimave, ze v nasej firme jazdi momentalne cca 140 aut rozneho typu. Boli casy, ked bolo 80% 1.9TDI. Ani jeden z vozov nikdy nemal problem s odletenou ojnicou a to su auta, s ktorymi sa nikto nemazna. Problemy zacali az teraz s nakupom 1.6 TDI CR DPF. A tocia sa prave okolo DPF.

Troska som sa v tom porypal, obvolal zopar znamych a vystup mojho vysetrovania je takyto :
95% ojnic odleti v dosledku chipu zo 77kW na 103, 110, 115 kW. Jedna sa o motory serie BXE a prakticky vzdy je to 3. valec, co samozrejme signalizuje nejake konstrukcne pochybenie. Existuje dokonca podozrenie, ze tych zvysnych 5% je tiez dosledok chipu, ktory majitel neprizna. Jeden z mechosov robil 3 OII 1.9TDI PD s rovnakou zavadou a vsetky 3 boli chipnute, pricom majitelia tvrdili, ze neexistuje. Vycital mapy z RJ a bolo to jasne. Kolko je dalsich takychto pripadov ? Kolki kupia jazdene vozy, ktore presli garazovym chiptuningom vo forme nalievania map bez ohladu na stav motora ?

Ako perlicka na zaver - stal sa pripad, ked v zime (dlhe a opakovane zhavenie) cez vadny PD tlacilo dopravne cerpadlo do valca naftu. Starter pretocil a ked doslo na kompresiu v tomto valci, ohlo ojnicu, ktora po natoceni dokonala dielo skazy. Toto bol ale pripad Prasiatka s 350k km...

1.9TDI s rotacnym cerpadlom su dlhodobo najspolahlivejsie motory, na ktore nema nikto iny (nepocitam BMW, Medved a ine premiove znacky). Ked ich niekolko desiatok klakne v dosledku debility majitelov, to sa nerata.

Re: Koupě Focusu

Napsal: 22.12.2012 11:56
od Jardak
Táta má taky O2 s motorem BXE rok 2006. Snad bude mít štěstí,lítaci ojnice se zdá že se týkají převážně r.v. 07 , 08.

Re: Koupě Focusu

Napsal: 22.12.2012 13:41
od stano.
Ak je aj tych pripadov po spocitani vela, bolo vhodne to vyjadrit v pomere k celkovemu poctu aut. Tych 1.9 TDi jazdia po nasich cestach desattisice/statisice (?). Takze ak sa objavi par desiatok pripadov, stoji to za pozornost, no nie je to katastrofa.
Mechanici nebudu lamentovat nad chybami benzinakov v Roveroch, ked takych aut je u nas zopar a v dielni ho ani nevideli.

Re: Koupě Focusu

Napsal: 25.12.2012 14:12
od PaulieTD
Tak ted jsem nasel tohohle : http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/ ... etail#tabs nevi o tomhle aute nekdo neco vic ? Prijde mi to nejaky levny..
Jak jede ta 1.6 oproti 1,8 ? Je to znat ? Co spotřeba ?
Díky :)

Re: Koupě Focusu

Napsal: 27.12.2012 22:00
od PaulieTD
Nezna nahodou nekdo toto auto nebo bazar ? Na co si dat pozor u 1,6?..cetl jsem ze tomu odchazeji ridici jednotky..jinak je to celkem spolehlivy a prej to jezdi za 6,5-7 pri trose snahy :)
Mam to tam cca 250km, ale asi se na to pojedu podivat pristi tyden :)

Re: Koupě Focusu

Napsal: 27.12.2012 22:27
od Jardak
U takhle starýho auta s přiznaným nájezdem 180k (kolik má asi ve skutečnosti?)můžeš čekat skoro cokoli. Tyhle motory mají sklony ke spotřebě oleje,což při koupi těžko odhalíš. Dále je třeba zkontrolovat axiální vůli na klice. Tyhle dvě závady jsou odstranitelný pouze výměnou motoru. Zbytek jsou už přijatelnější závady,třeba problémy s volnoběžnými otáčkami,vypálenej konektor palivovýho čerpadla,atd.
Spotřeba velmi závisí na stylu jízdy,na dálnici dost roste. Najdi si příslušný téma,rozptyl bych řekl,že je větší.

Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 10:59
od Kamikaze211
Ahojte, přemýšlím že bych se vrátil zase k Fordu a zaujal mě tento inzerát -
http://aukro.cz/ford-focus-tdci-1-8-r-v ... 76404.html
Na první pohled se zdá být všechno v pořádku, až na přední kapotu, která mi tam moc nesedí a vypadá jakou po bouračce, co myslíte? Vyplatí se to, už jsem jednoho nafťáka měl, sice byl starší o tři roky ale jezdil dobře, až na poslední km kdy shořel :palec_dolu: Vím, že podle fotek se dá těžko posuzovat ... ale má to cenu vůbec se tím zaobírat? :P Předem díky...

Re: Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 15:29
od DAveDOG
Už jen ten nájezd 127k za 10 let? Omg to třetinu života couval?

Re: Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 15:41
od Kamikaze211
Tak jsou lidi co najedou 10-20 tis ročně, ale asi se na to vykašlu a koupím něco od fokiho, popřípadě oktávu 2 :roll:

Re: Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 16:02
od V12
OII v diesli je naozaj dobra volba. Treba sa vyhnut BXE serii motora, z ktoreho rada vyskakuje ojnica c.3 a budes v pohode.

Re: Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 16:11
od Kamikaze211

Re: Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 16:24
od V12
Bez vyhrad...

Re: Inzerát - mrkněte jestli máte čas

Napsal: 16.02.2013 16:27
od Quickie
akurat rozdiel v cene 130 litrov