Benzínový motor versus naftový motor
- LeFort
- .
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.05.2010 00:54
- Bydliště: Hořovice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Nechápu o co tady vlastně jde, kdo hodně jezdí, koupí si naftu. Kdo jezdí míň, koupí si benzín. Tak to většinou v Evropě funguje, bohužel náš český Pepíčkov tuhle teorii trochu staví na hlavu, každý tu sní o oktáfce f dýzlu f kombíku, i když najede ročně 5tis. km...
Nafta to měla hodně dobře rozjeté, bohužel nesmyslná nařízení EU (DPF, nově emise NOx, atd.) slibný rozvoj zastavila a já osobně bych do nového naftového motoru, plnícího Euro XXVI i při mém relativně vyšším ročním nájezdu už nešel.
Co teda moc nechápu je, co se autor snaží prezentovat těmi diagramy a (opět) nesmyslnými konstrukcemi...
Nafta to měla hodně dobře rozjeté, bohužel nesmyslná nařízení EU (DPF, nově emise NOx, atd.) slibný rozvoj zastavila a já osobně bych do nového naftového motoru, plnícího Euro XXVI i při mém relativně vyšším ročním nájezdu už nešel.
Co teda moc nechápu je, co se autor snaží prezentovat těmi diagramy a (opět) nesmyslnými konstrukcemi...
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Hele ballu, kolik to žere, jsem nevytáhl, s tím jsi začal Ty. Řešil jsem jen krouťák.
Provozuji jak ropáka, tak benziňáka, měl jsem i LPG. Po CNG toužím, stejně jako po elektromobilu. Třeba někdy v důchodu si nějaký ojetý pořídím.
Ale to odbočuji.
Fyzikální fakta:
benzin - max. kroutícího momentu je buď u max. otáček nebo v horní části otáček. Rozhodně to není v pracovní (ekonomické) části otáček.
nafta - max. kroutící moment je kolem 1800; vznětový motor z principu tepelných motorů má vyšší účinnost, oproti zážehovému.
Co třeba nechápu na benzíňáku Jazzu (automat) je, že při klidné jízdě je pracovní rozsah 1100 - 1500 ot. Je to z roku 2003, takže turbo nehledejte. Když jedu v manuálním režimu, že řadím tlačítkem, tak mě elektronika pod 1500 ot. nepustí.
Provozuji jak ropáka, tak benziňáka, měl jsem i LPG. Po CNG toužím, stejně jako po elektromobilu. Třeba někdy v důchodu si nějaký ojetý pořídím.

Ale to odbočuji.
Fyzikální fakta:
benzin - max. kroutícího momentu je buď u max. otáček nebo v horní části otáček. Rozhodně to není v pracovní (ekonomické) části otáček.
nafta - max. kroutící moment je kolem 1800; vznětový motor z principu tepelných motorů má vyšší účinnost, oproti zážehovému.
Co třeba nechápu na benzíňáku Jazzu (automat) je, že při klidné jízdě je pracovní rozsah 1100 - 1500 ot. Je to z roku 2003, takže turbo nehledejte. Když jedu v manuálním režimu, že řadím tlačítkem, tak mě elektronika pod 1500 ot. nepustí.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Ballu v tom ma jasno jen napul... on spravne napsal, ze kroutak je dulezity na kolech, ne na motoru. A ze u nafty prevodovka ten kroutak zvetsi mene nez u benzinu (mereno relativne).
Kdyz pise "pominu vykon", tak to je jako kdybych hledal houby a nechtel jit do lesa, protoze prave vykon je to, co lze srovnavat. Nafta ma vetsi kroutak, ale mene otacek, srovnam to prevodovkou a pak to tahne stejne jako benzin v tom momente, kdy ma benzin taky stejny vykon a auta jedou stejne rychle (takze by se musely zrovna trefit prevody z obou aut).
Vyuzitelnost otacek se musi brat relativne, ne absolutne... Nafta z 2000 na 4000 ot. zrychli dvojnasobne, stejne jako benzin ze 3000 na 6000 (neni to tak, ze by benzin mel sirsi vyuziti, tohle je naprosto stejne, nehlede na to, ze nafta pri 2000 uz jede a benzin pri 3000 jeste moc ne).
U nafty roste vykon s poctem otacek rychleji, proto je nafta pocitove i realne zivejsi v normalne pouzivanych otackach (tedy diesel kolem 2000-2500, benzin kolem 2500-4000). Staci se podivat na graf vykonu pri otackach a je to jasny, kdo ma navrh. Ja mam pri 130km 3500ot. stejne jako 2.0 benzin, kroutak u 2.0 benzin bude asi 180Nm. Nafta kdyby mela 330Nm (2.0 TDCi 96kW) a 2250 ot., tak prostym vydelenim 330/3500*2250 dostavam 212Nm (jen pro srovnatelnost s temi 180Nm), takze na dalnici na nejvyssi rychlostni stupen si ten papirove slabsi diesel vytira zadek s dvoulitrem pana Ballu a to na sestku.. na petku by rozdil byl jeste vetsi. Teprv v momente, kdy on by dostal motor do otacek a nekam nad 96kW, tak ten diesel nema sanci, ale za jakou cenu spotreby...
i kdyby oba motory mely 96kW, bude ten diesel na tom lepe, protoze pri prerazeni mu nespadne tolik vykon, jako u benzinu atmosfery - asi vsichni znate ten strmy graf vykonu u benzinu u max. otacek a relativne plochy u TD (ktery ma strmy narust u nizkych otacek).
Ja jako majitel benzinu si obhajim benzin jinak
ale rozhodne ne, ze by mi to jezdilo lepe, nez stejne vykonna nafta 
Kdyz pise "pominu vykon", tak to je jako kdybych hledal houby a nechtel jit do lesa, protoze prave vykon je to, co lze srovnavat. Nafta ma vetsi kroutak, ale mene otacek, srovnam to prevodovkou a pak to tahne stejne jako benzin v tom momente, kdy ma benzin taky stejny vykon a auta jedou stejne rychle (takze by se musely zrovna trefit prevody z obou aut).
Vyuzitelnost otacek se musi brat relativne, ne absolutne... Nafta z 2000 na 4000 ot. zrychli dvojnasobne, stejne jako benzin ze 3000 na 6000 (neni to tak, ze by benzin mel sirsi vyuziti, tohle je naprosto stejne, nehlede na to, ze nafta pri 2000 uz jede a benzin pri 3000 jeste moc ne).
U nafty roste vykon s poctem otacek rychleji, proto je nafta pocitove i realne zivejsi v normalne pouzivanych otackach (tedy diesel kolem 2000-2500, benzin kolem 2500-4000). Staci se podivat na graf vykonu pri otackach a je to jasny, kdo ma navrh. Ja mam pri 130km 3500ot. stejne jako 2.0 benzin, kroutak u 2.0 benzin bude asi 180Nm. Nafta kdyby mela 330Nm (2.0 TDCi 96kW) a 2250 ot., tak prostym vydelenim 330/3500*2250 dostavam 212Nm (jen pro srovnatelnost s temi 180Nm), takze na dalnici na nejvyssi rychlostni stupen si ten papirove slabsi diesel vytira zadek s dvoulitrem pana Ballu a to na sestku.. na petku by rozdil byl jeste vetsi. Teprv v momente, kdy on by dostal motor do otacek a nekam nad 96kW, tak ten diesel nema sanci, ale za jakou cenu spotreby...
i kdyby oba motory mely 96kW, bude ten diesel na tom lepe, protoze pri prerazeni mu nespadne tolik vykon, jako u benzinu atmosfery - asi vsichni znate ten strmy graf vykonu u benzinu u max. otacek a relativne plochy u TD (ktery ma strmy narust u nizkych otacek).
Ja jako majitel benzinu si obhajim benzin jinak


Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Tak tohle me pobaviloballu píše: I z tohoto důvodu začala montáž 6 rychlostního stupně u nafty, aby nad 150 km/hod i ta nafta měla určitou akceleraci a dostala se ještě do otáček působnosti solidního krouťáku, jinak i výkonově slabší benzín v těchto rychlostech, kdy nafta atakovala 3500 otáček, brala 8,5L/100km a strácela dech si vytřel. pr..l


prave naopak... nafta ma takovy kroutak, ze si tu sestku muze dovolit za cenu nizsi spotreby... a kdyby nahodou byl takovy kopec, ze by to sestka nebrala, tak se udela co? no preradi na petku... a ona pojede, ne ze ne, jak se snazis vysvetlit... a vykonove slabsi benzin, uz z principu, ze je slabsi, by si s nikym pr-el nevytrel... to by musely byt ty kvalty na dieselu tak pomale, ze by pri nejvyssich otackach a vykonu nedosahovala teoreticke nejvyssi mozne rychlosti, ale to je hooodne nerealne
Mas to, chlape, nejaky zmateny...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 236
- Registrován: 29.06.2013 17:46
- Bydliště: Sereď
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Nechcem sa Vám moc do toho miešať, ale nezdá sa mi fér porovnávať atmosféru benzín s turbodieslom. Porovnajte benzín s hladkým dieslom napadá ma napr. stará Fiesta okolo myslím r.95. Alebo potom tdci alebo tddi s ecoboostom. Tam by som to videl reálnejšie porovnávať benzín vs nafta, tzv. za rovnakých podmienok. Keď turbo, tak u obidvoch. Je jasné, že auto s turbom bude mať takmer vždy navrch pri krútiacom momente.

Ford Focus 1.6 16v GHIA Hatchback, r.v. 1998
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=37961
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
mas pravdu, ale jsou i taci s atmosferou, kteri si chteji vytirat zadek s turbama 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
turbo u benzinu je poměrně ještě stále novinka, takže by to chtělo spíš porovnávat v daném roce (např. 2009) co bylo sériově na trhu
rozhodně benzinové motory teď prožijí vlnu návratu - automobilky poměrně dlouhou dobu věnovali vývoji upgrade benzíňáků a teď budou muset X let vyrábět a prodávat, aby se jim to vrátilo
budoucnost bude prostě krásná
rozhodně benzinové motory teď prožijí vlnu návratu - automobilky poměrně dlouhou dobu věnovali vývoji upgrade benzíňáků a teď budou muset X let vyrábět a prodávat, aby se jim to vrátilo
budoucnost bude prostě krásná
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Jako vždy to zde končí, hrušky s jablkama. Počátek je, že jsem vyvracel tézy, že když mám větší krouťák u nafty, atomaticky mám rychlejší motor než benzín a popsal jsem že se vše srovnává převodovkou, o spotřebě jsem nepsal. Mám odjeto 7ročníků letiště Částkovice, za tu éru se potvrdilo to , co jsem napsal já, než zde další jen teorie. S 1,6 benzínem ZETEC jsem na sprintech udělal každou turbonaftu 1,8 co proti mě jela o dvě délky a vzdaloval jsem se , s 2,0L Mondeem jsem držel krok s 2,2L turbo naftou. Teprve s čipnutou turbonaftou 2,2L , byl to někdo z Prahy, zase udělal o dvě délky mě, ale při přeřazení z vytočené trojky na čtverku, již měl benzín na konci dráhy tendeci vzdálenost snižovat. Kdyby dráha pokračovala, a já se dostal na vytočenou čtverku, i ta čipnutá nafta by se zapotila. Pro rýpali, bylo dost svědků a stále jsou tabulky výsledků a hlavně časů. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Celý je to o tom, že auto se používá v 95% v režimu nízkých otáček a v tom má turbo nafta navrch, respektive lidi mají pocit(oprávněný) že to líp jede.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Však totéž tvrdím i já, ale někdo nedovede pochopit, že když nebudu hledět na spotřebu a benzínu šlápnu za krk, tak ten pak taky dovede odvést svou práci, což nafta dovede jen kopanec do sedaček v nízkých otáčkách 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Váňa
- Člen klubu
- Příspěvky: 147
- Registrován: 19.07.2012 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Nádherná práceballu píše:To je právě omyl, ztráta v rozvodech převodovky je u obou přibližně stejná, ale převod u stejného kvaltu je u benzínu zpřevodován do lehka.
Když to přeženu třeba u 2 kvaltu, tak nafta má 3000 ot a na tachošu 90 km, což benzín jen 45 km, ale ještě má v zásobě dalších 3000 ot do těch 6000, což musí zákonitě dělat lehčí převod.
Zde se může laborovat v tabulkách, z diagramů vypichnout krouťák a dosadit, měnit obvod kola, ozubení v převodovce dle libosti![]()
Kdo nemá 6 kvalt, zadává u 6 kvaltu hodnoty ty samé co u pátého.

Odpůrci se nedej odradit, páč když někdo něčemu nerozumí má tendenci to odmítat...

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Znovu jsem se přečetl Tvůj první příspěvek. Jestli jsi vyšel z předpokladu, že se hledá taková motorizace, která je rychlejší, tak sorry - to tam nepíšeš.ballu píše:Jako vždy to zde končí, hrušky s jablkama. Počátek je, že jsem vyvracel tézy, že když mám větší krouťák u nafty, atomaticky mám rychlejší motor než benzín a popsal jsem že se vše srovnává převodovkou
Já tam čtu, co je lepší.
Jenže kámen úraze je, že pro Tebe je lepší asi rychlejší. Možná kdyby jsi udělal anketu, tak zjistíš, že pojem lepší pro určitou skupinu znamená úspornější spotřeba paliva, pro jinou znamená vyšší spolehlivost a menší náklady na opravy a pro další třeba úplně něco jiného.
Já ve svých reakcích se snažil oprostit od spotřeby, bral jsem, že hledáme i jiné parametry.
Pokud jsi sport driver (7ročníků letiště Částkovice), tak asi neřešíš spotřebu na deci, ale řeší délky a čas.
SORRY, ale to jsme pak úplně někde jinde. Pak má Tvé srovnání smysl, protože sport driver musí využít celé spektrum otáček a tam má benzin jasně navrh - delší pracovní rozsah. Výhoda nafty - záběr odspoda, se nezúročí, protože by musela mít tak dvanácti sakra rychlou převodovku, aby to tam sázela v max. krouťáku. Kdežto právě benzin s vyššími otáčkami dosahuje max. krouťáku. Proto to natřeš objemově podobné naftě. (ale vývoj převodovek se časem zaslouží stejnou pozornost, jako vývoj turba u benzínu, takže až se fakt vyčerpají možnosti motorů, čeká nás další zlepšování jiných částí

Já na benzinu za 2,5 roku vlastnictví se jednou dostal k 4,5 tis. otáček (max. je až někde 6-7). U nafty s manuální převodovkou jsem to k 3,5 -4 točil, teď s automatem ani náhodou.
Takže s čím využívám max. krouťák?
Nejsem sport driver, jedu na plynulost provozu, na předvídání situací, na ekonomiku. Oba aktivní vozy z podpisu mě naplňují spokojeností. S benzíňákem při delší cestě jsme kolem 5 l, s naftou taky. Na delší cesty mě subjektivně přijde lepší nafta, na kratší pojíždění dynamika a svižnost benzinu má taky své kouzlo. Ale bez obav jedu s naftou pojížďku do města.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Junior
- Příspěvky: 236
- Registrován: 29.06.2013 17:46
- Bydliště: Sereď
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Tak teraz som konečne začal chápať významu a pointe tejto témy. Keď to berieme z tohto hľadiska, tak s tebou súhlasím.ballu píše:Však totéž tvrdím i já, ale někdo nedovede pochopit, že když nebudu hledět na spotřebu a benzínu šlápnu za krk, tak ten pak taky dovede odvést svou práci, což nafta dovede jen kopanec do sedaček v nízkých otáčkách


Ford Focus 1.6 16v GHIA Hatchback, r.v. 1998
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=37961
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Benzínový motor versus naftový motor




BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Kolik mas ty otacek pri 217 GPS ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů