tyčky stabilizátoru

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13531
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od stano. » 10.02.2013 16:33

No. Tycky stabilizatoru nie je rozumne menit pri zdvihnutej jednej strane. Vtedy su kolesa v nerovnakej vyske a stabilizator je vykruteny. Tycky mozu byt pod mechanickym napatim. Neviem ako to ma presne FF II.
Da sa to vymenit doma. Ak tie matky povolis. Casto byvaju poriadne zazrate.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od foki » 10.02.2013 17:12

jardab21 píše:Jasně, doma se to dá vyměnit doma, stačí sundat kolo, zvednout pod ramenem a odšroubovat, práce na chvíli.

tohle mi prijde jako rada na vymenu pruziny bez stahovaku :huraa:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24721
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od ZaQik » 04.07.2013 14:55

chlapi, nestraste me ... co pokazim (nebo co muzu pokazit), kdyz tycky vymenim postupne, tj. nejprve auto zvednu na jedne a pak na druhe strane
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od Jardak » 04.07.2013 16:38

Je lepší zvednout obě strany současně. Pokud zvedneš jenom jednu stranu, tak bude stabilizátor našponovanej a pokud se ti starou tyčku podaří vyškubnout, tak novou tam asi těžko narveš. Zamysli se nad funkcí stabilizátoru a pochopíš proč tomu tak je... :wink:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24721
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od ZaQik » 04.07.2013 17:16

zvednu jednu stranu, sundam kolo, podlozim kotouc a auto dam niz ... tim se tycka uvolni sama (prestane drzet napravu)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od Jardak » 04.07.2013 17:23

Dělej jak myslíš, ale než to na ten kotouč pustíš, tak ho k náboji přitáhni matkami.
Proč to dělat jednoduše když to jde složitě..... :D
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24721
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od ZaQik » 04.07.2013 17:41

a nejaky argument? nebo vecny popis nasledku? nebo jen prazdne fraze ...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od Jardak » 04.07.2013 19:19

Co ti na to říct.... :nixw: Drobnej rozdíl je - zvedneš celej předek a pohodlně bez námahy tyčky vyměníš.
Pokud to budeš dělat postupně, tak musíš buď montpákou stabilizátor přepružit do potřebný polohy, nebo zmáčknout pružící jednotku.
Vzhledem k tomu, že budeš měnit obě strany, tak nevím co řešíš...

Máš rok 2009, kolik máš najeto, že tyčky už klepou?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24721
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od ZaQik » 04.07.2013 20:06

57kkm, vesmes po rozbitych okreskach v okoli ... klepe jen jedna, ale uz poradne :(

zaver si beru ten, ze vymenou nejdriv jedne a pak druhe strany nic nepokazim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Medmen
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 932
Registrován: 05.09.2009 17:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od Medmen » 04.07.2013 20:54

ZaQik: bral si originál, Delphi, nebo jinou značku? Protože mě to taky čeká ..
Je: Ford Focus combi III Titanium 2018 1.5 16V 110kw, Caribou, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24721
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od ZaQik » 04.07.2013 22:06

velky sef radil "febi nebo moog" ... vybral jsem febi

febi stoji asi 3x min nez original
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od tomason » 04.07.2013 22:11

A co Meyele heavy duty ?O Delphi někdo psal nic moc.
Já jsem za 90 tisíc tyčky na TDCI neměnil za to jsem urval silentblok ramena.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Medmen
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 932
Registrován: 05.09.2009 17:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od Medmen » 04.07.2013 22:32

ZaQik píše:velky sef radil "febi nebo moog" ... vybral jsem febi
febi stoji asi 3x min nez original

Díky, kouknu ..

Jinak rozsah cen je taky pěknej - od 321,- po 889,- v Kelly :bebng:
Je: Ford Focus combi III Titanium 2018 1.5 16V 110kw, Caribou, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13531
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od stano. » 04.07.2013 22:40

Delphi tycky po 20t km sa mi zacinaju ozyvat znova :( A to si na jamy davam pozor, auto na nerovnostiach (napr. kolajnice) setrim.

ZaQik: Mozes robit aj po stranach. Ale musis podlozit koleso, aby sa pruzina naspat stlacila a uvolnil sa stabilizator. Ja sa tiez priklanam k Jardakovmu sposobu. Dvihnut predok na stojky a vymenit to naraz.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: tyčky stabilizátoru

Příspěvek od lucky.jack » 04.07.2013 22:46

Čeká mě to nejspíš taky. V listopadu STK tak nechci mít problém...Nemyslím si, že by měl být problém, když vyměním nejdřív jednu a potom druhou stranu. Ono taky ne každý má možnost zvednout auto na pákový hever...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti