Stránka 2 z 2

Napsal: 21.02.2007 21:22
od petrnj
pelen píše:Je to zalezitost mistra. Obecne by te na dilnu nemeli pustit, jinak zodpovidaji za uraz, ktery se ti tam muze stat.
Jak jsi dopadl se startovanim?
Tak je to tak, z bezpečnostních duvodu to není možné.

Jinak nechal jsem to odtáhnout do servisu, největší prdel je to, že mě cca 200 m před příjezdem do servisu motor naskočil a pak jsem zkusil nastartovat a zase to šlo.
Tohle jsou největší mrchy poruchy. Oni se na to podívají a věřím, že to týdne budu zase někde stát.... :evil: .

Už jsem jednu diagnostiku prováděl cca před 3 týdny, než jsem auto kupoval. Vše bylo OK. Nechce se mi vyhazovat nyní už 1600 jen za to aby zjistili, že je opět vše OK.
Doufám že to bude nějaká blbost, něco ve spojích v elektrice, příp. startér.
Až to opraví (pokud to tedy opraví) dám vědět co tomu pravděpodobně bylo, ať se rozšíří databáze poznatků :D

Tak hotovo

Napsal: 23.02.2007 17:48
od petrnj
Zdravím,

tak mám pro vás další poznatek, nakonec to byl starter. Oprava v NJ u F67 čítala dle popisu - uhlíky, ložiska, satelity. Tu svěřili externímu odborníkovi.

Jak to vypadalo s cenou (bez DPH):
D+M startéru 1 h 520,-
test motoru dobíjení (diagnostika) 1 h 900,-

oprava startéru 1 h 2400,-

celkem cena i s DPH 4546,-

No jsem docela nas..ný. Pojezdil jsem s tím od nákupu asi 200 km (4 cesty) a pak mi to kleklo. Ale nejvíc mě sere, že jsem před nákupem nechal udělat diagnostiku u Silcaru ve FM za cca 800,- a vše bylo OK.

Chci se zeptat zdejších odborníků, hlavně Fokiho :wink: :
1) mohli tuto závadu zjistit už při diagnostice před nákupem
2) je to závada o které už prodávající musel vědět nebo je to najednou bum prásk.....
3) dá se to s prodávajícím řešit jako skrytá vada ?
4) s čím mě podle Vašeho názoru natáhli na ceně (pokud tedy vůbec) ?

Dík všem za případné odpovědi

Napsal: 23.02.2007 22:03
od pelen
Uvazuj logicky a vezmi rozum do hrsti.
Diagnostika vyhodnocuje chod motoru a ne kvalitu starteru. Startovani muzes prerusit i klickem. A to, ze na starteru uz dochazeji uhliky, to uz diagnostika nezjisti vubec.
Pravdepodobne jim repas starteru dela stejna externi firma jako repas alternatoru.

Napsal: 24.02.2007 23:06
od petrnj
pelen píše:Uvazuj logicky a vezmi rozum do hrsti.
Diagnostika vyhodnocuje chod motoru a ne kvalitu starteru. Startovani muzes prerusit i klickem. A to, ze na starteru uz dochazeji uhliky, to uz diagnostika nezjisti vubec.
Pravdepodobne jim repas starteru dela stejna externi firma jako repas alternatoru.
Logicky bych rád, ale fakt o autech prd vím :D . Jsem jen uživatel.......
Spíš jsem myslel, že diagnostika objeví něco i na startéru, pokud přeci něco neběží jak má (uhlíky,ložiska, satelity) tak jsem předpokládal, že se to objeví někde na čidlech ve zvýšeném napětí či proudu (ale nejsem elektrikář :wink: ).

Jinak ty položky za práci jsem opisoval podle znění ve faktuře.

No vypadá to, že budu muset jít do studia k Fokimu, abych měl alespoň přehled o technice v autě :oops: .

Napsal: 25.02.2007 09:45
od pelen
Jako prvni si precti navod a dalsi informace na:
http://www.focus.kvalitne.cz/down.html

Napsal: 25.02.2007 21:34
od petrnj
pelen píše:Jako prvni si precti navod a dalsi informace na:
http://www.focus.kvalitne.cz/down.html
:D :D Ten už mám proštudovaný tam a zpátky. Samozřejmě nejsem uplný lempl 8) . Věci které jsou napsány v manualu, ty zvládne i děcko, ale nikde se tam nedočteš co vše se kontroluje pomocí diagnostiky, na co ona nepřijde, různé jinačí fígle. Ty mohu najít maximálně zde na foru.
Většinou je tam jen napsano v případě, že svítí ty a ty kontrolky "obraťte se na nejbližšího dealera". Nebo si asi už nainstaluji "Ford TIS JAN 2004 DVD VERSION.iso" které jsem stáhl z netu. Tam bych snad mohl najít více.

Každopádně ti moc děkuji za dosavadní pomoc
No přeji ať ti tvůj FF jezdí bez poruchy co nejdéle.

Petr

Napsal: 25.02.2007 22:47
od pelen
Najdi si vsechny diagnosticke kody a z tech zjistis, co vse diagnostika muze nahlasit.