Stránka 2 z 5

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 26.10.2011 09:22
od jimm
TY ŠROUBY 2,JSEM MĚL POVOLENÝ

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 31.10.2011 19:27
od davemomo
libor pokaď řikáš že v rejdu tak dost možná homokloub

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 01.11.2011 17:20
od Libor71
asi budu muset na hever

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 03.11.2011 12:18
od PítrsPraha
Dneska při přehazování kol na zimní jsem zkusil rukou u předních kol zakvedlat, čím se dalo a zjistil jsem, že s hnací hřídelí (celkem tlustá "tyč" jdoucí do středu kola, na které je na konci u kola gumová manžeta) na pravé straně jde pohnout tak o 1-2mm směrem k a od náboje kola. Že by to byl zdroj toho klepání, které jsem výše popisoval?

Umíte někdo prosím poradit, jak závažná vada to je a kolik případně stojí oprava?

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 03.11.2011 12:53
od Konik
Na poloose by nějaká malá vůle být měla, to je normální. Už jsem jednou taky takhle plašil :D

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 03.11.2011 15:29
od PítrsPraha
Vpravo je ta vůle ale asi 3x větší než vlevo...

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 05.11.2011 11:04
od Yeshterr
PítrsPraha: Podívej se, jestli máš dotaženou matku poloosy, tu co drží poloosu v těhlici. Možná někomu nešla dotáhnout a zaklepnul ten pojistnej kroužek o pár závitů dřív a teď s tim můžeš v tom tisícihranu hejbat tam a zpět.
DrRomca: Záleží kdo ti spojku mění, dá se spodem i vrchem. Já jí až na jeden případ měnil vždycky spodem, nemusíš shánět kočku na tahání motoru, nemusíš ho odhadicovat atd. Pokud na to šel někdo spodem, mohl nechat na nápravě na straně převodovky po zpětný montáži něco povolenýho.

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 23.11.2011 16:19
od PítrsPraha
Díky za tip, ale myslím, že nedotaženou matkou to nebude - to by podle mě lupalo "odjakživa", resp. od toho nesprávného utažení. Jenže lupání se objevilo postupně a plíživě...

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 23.11.2011 16:28
od Yeshterr
Jo tak teď jsem tě asi pochopil, no takže to má vlastně vůli někde pod tou manžetou, tam kam nevidíš, je to tak?

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 24.11.2011 08:58
od PítrsPraha
Ano, vypadá to tak...

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 24.11.2011 09:20
od Dr.Romca
Tak hoši, problém mi kamarát vyřešil - byla to povolená levá nápravnice... každej ze tří šroubů prej utáhl tak o půl otáčky a přestalo to ;) :palec_nahoru: Moc díky za rady :!:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 26.11.2011 23:29
od Yeshterr
PítrsPraha píše:Ano, vypadá to tak...
Hele teď jsem si přečetl ještě jednou ten Tvůj prvotní přízpěvek, jak víš, že jsou kyneťáky v poho, byly měněný nebo jak? Jo a jinak vůle v kolech cloumáním nezjistíš, to se dalo tak možná na svisláku u starý škůdky s lichoběžníkem ale na McPhersona jsou tyhle kvrdlání žalostně málo. Existují na to speciální stolice, které Ti nasimulují mžikovou zátěž stovek kg apod. Pár vůlí můžeš odhalit metrovým pajsrem, ale rukama nee :nnou: . To jen pro info :nazdravi:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 26.11.2011 23:31
od buceek07
přesně tak, metrovej pajzr všude sebou :cooler: a když náhodou nebude metrovej, tak rač metrapul :totlsmile:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 09:32
od PítrsPraha
Yeshterr: Mám za to, že vadný homokineťák se projevuje tím, že když při rejdu na max razantněji přidám plyn, tak se od kol ozývá periodické lupání.

Zatímco to "moje" lupnití se projeví jen jednou a to v okamžiku, kdy se na kola přenese točivý moment, tedy když začnou zabírat.

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 11:56
od Yeshterr
Tak bych to viděl na něco povolenýho, jako jsme tady psali DrRomcovi. Zkus s golou projít všechny šrouby na nápravnici a ramenech, to bych udělal jako první.