Stránka 2 z 4
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 06.10.2011 21:27
od V12
Hampy :
Ktore z tych aut boli CR ? Ani jedno :
Octavka bez problemov s 350k km - rotacka alebo PD, ich spolahlivost je priam legendarna
Jednickovy Focus - opat s velkou pravdepodobnostou TDDI, tu na fore je minimalne o 60 kusoch, kde bolo treba riesit vymenu cerpadla
Felda - rotacka a mechanicke vstreky, navyse bez turba - na tom sa fakt nema co pokazit
Uviedol si velmi zle priklady
Ukaz priklady CR dieslov, ktore po 250k km nemali ziadny problem s agregatom. Pretoze prave takych so 180 - 220k km (v reale samozrejme) su plne bazare. Ich majitelia velmi dobre vedeli, preco ich dali prec. A dobre to vedia aj firmy, ktore ich davaju prec po 150k km - to je obvykle kratko po zaruke, takze sa boja dalsich nakladov. Aj u nas sa o pol roka chysta predaj P207 a P307 - vsetko dieslov s realnym nabehom od 120 do 180k km. Opat sa pytam - co myslis, preco ? Odpoviem sam - z dvoch dovodov :
1. konci zaruka
2. zacinaju robit problemy (nechcel by som ani jeden z nich, polovici zavijaju turba a tie ostatne klepu ako stare rozhasene traktory, pricom ani raz nedostali inu naftu, ako standardnu slovnaftacku)
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 06.10.2011 22:08
od Ac1D
Fusion je dobry auto na nakup a kratky trasy.Na delsi cesty jsou od Forda mnohem povedenejsi modely.Jestli te laka benzin a novy auto co rovnou vzit Focusa.Nedavno sem videl nejakou vyprodej akci FF2 kde byl 1.6 74kW kombik za 310k ci 5dver. za 280k coz uz oproti Fusionu neni tak cenove daleko ale uz to asi neplati.
Ja bych osobne vzal naftaka ale jestli chces z Acek tak jich radeji vem vic protoze zatim co jeden bude stat v servisu muzes s dalsim jezdit. Doporucuju se podivat po jinem bazaru
a neda me to nereagovat na
V12 a kolik jednickovych Focusu jezdi bez teto poruchy? Jeden kus,tisic kusu nebo cely milion?

Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 07:18
od Eidž
K původní podstatě vlákna - jak jsem už psal, je to o pohodlí. Znám lidi, co s Felicii jezdí Španělsko a nedají na to dopustit. Každé auto, dokáže ročně najet 40 tis. km.
Já když jedu Fábkou trasu 200 km tam a večer zpět, tak jsem takový vyhrkaný, unavený. To samé s Ochtávkou a večer by si to dal ještě jednou. Prostě únava, která pramení z toho, jak je auto nepohodlný, jak každý hrbol znamená drcnutí je znát.
V12: Tvůj postoj známe. Nicméně, v rámci šíření své víry, neházej vše do stejného pytle. Na benzínáku si Ti pokakají lamba sondy, katalyzátor taky není na životnost vozu a pak tu jsou věčný opravy s těsněním pod hlavou, utopené svíčky. Ono v Fordu Focusu sundat hlavu taky není tak jednoduchý a v neautorizovaném, ale kvalitním servisu to dělá za 10 i s pumpou.
Každé auto, se opravuje. Jen nové ne.
A u tolik vzpomínaného TDCi - když uděláš vstřiky, tak máš min. na 200 tis. km pokoj.
A u nás trh s auty je založen na podvodu, stáčení tachometrů, omlazování aut, za účelem vyššího zisku. Můj odhad je, že asi polovinu z toho, co jsem viděl v bazarech typu AAA, Trotina a podobné podivuhodné spolky, tak je min. o 40 % předražená.
U nás ve firmě, když je výprodej aut, tak se lidi můžou poprat, aby už už koupili auto s 180 tis. na tachu. Proč? Protože vědí, že min. 1x ročně jde auto do servisu, pokud lítá hodně, tak častěji. Věci se mění v pravidelných servisních intervalech, ne až odpadnou z vozu a i když jde i firemní vozy, kde se mění řidiči a každý to studené osolí, tak ty auta, díky pravidelný údržbě, jsou o 100% lepší, než srovnatelný vozy v bazarech.
Protože, když si soukromá osoba koupí nové auto, tak do servisu jede, jen po dobu záruky, pak na to prdí a auto jezdí. Na preventivní výměnu, dle servisního intervalu, kašle. No a pak to někdo koupí a může si vlasy vytrhat.
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 07:38
od Hampy
V12 - ten focus byl 1,8 TDCi. A k té výměně čerpadla - na kolik u mk1 vyjde? Počítal jsem tu roční úsporu 27 200 oproti benzinu - pokud výměna čerpadla stojí statisíce, tak se to určitě nevyplatí, ale tak to asi nebude, že ne? A když ti tedy vadí konkrétně některé tipy dieselových motorů, proč haníš všechny naráz? Tak napiš, že 1,6 TDCi je špatné, uveď proč, uveď kolik stojí opravy odcházejících dílů, a že se to nevyplatí při nájezdu takovém a takovém, a pak to bude vypadat jako objektivní názor

Píšeš že diesel je zkáza lidstva a hážeš všechny do jednoho pytle...
Eidž - přesně jsi vystihl můj názor

Taky jsem v klidu koupil auto z Německa se 174 000km na tacho, u kterého jsem si byl jist že není stočené, bylo pravidelně servisováno u forda a bylo o něj evidentně dobře postaráno. Před koupí bylo na zvedáku a prohlédl mi ho kamarád, který se celý život živí jako automechanik. Samozřejmě jsme taky jeli testovací jízdu - jak po městě, tak na rychlostce. Jde přesně o to eliminovat co největší množství neduh, které to auto může mít - i tak je samozřejmě riziko, že to bude klump, ale je sníženo na minimální možnou hodnotu. Když někdo přijde do áček, ukáže na první "dva roky staré dělo v plné palbě" s 80 000 na tacho za 150 000 Kč, nemůže se divit že pak víc servisuje než jezdí

Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 09:06
od No Name
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 12:12
od V_I_N_C_E_N_T
Tak já nevím, ale já bych zajel do Německa a koupil Focuse.
Brácha teď dovezl krásného bílého HB, motor 1.8TDCi (85kW) rok 2008 Facelift.
Asi největší pecka je, že je to TITANIUM a má ještě nějakou příplatkovou výbavu. Cena? Za 200 tisíc se vším všudy.
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 13:15
od No Name
1.8TDCi sice něco vydrží, ale v D je průměrný roční nájezd s naftovým motorem tak 60K kilometrů, brr...
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 13:58
od gerbil
No Name: to máš sice pravdu, ale zase je tam bohatá zásoba důchodců (s typickým důchodcovským nájezdem: akorát v neděli do kostela a v sobotu do marketu), kteří rádi kupují titanium a ghia fordíky, příp. passaty v plné palbě, a pak je po 3 letech za hubičku posílají na východ.
Asi humanitární pomoc nebo co...
Good luck, VINCENT...
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 07.10.2011 15:28
od V12
Za 8k EUR 2008 Titanium bude mat 180-200k km. Ak donho chces este napchat dalsie 3 - 4 tisicky, zober ho. Commonrail s 200k km je srot bez ohladu na kvalitu udrzby, sposob jazdy a tankovane palivo.
Poznam dost vela ludi, ktori kupili vozy priamo z Nemecka, nestocene a 2 - 3x rocne servisovane (pretoze za rok dali 60k km) s realnym najazdom 180-220 tisic. Ani jeden z tych vozov nebol bezproblemovy, na kazdom jednom odislo cosi riadne drahe, co anulovalo usporu na nafte na rok az dva. Po 2 rokoch sa zacali srat dalsie veci, pretoze tie kary mali 250 - 280 tisic. Zo vsetkych boli cierne diery na prachy a vacsina z nich sla do roznych vykupupov, kde o 3 dni mali o 150 tisic km menej. Vychadzam zo situacie okolo seba, z firemneho prostredia atd. A vsade, naprosto vsade sa mi potvrdzuje, ze CR a 200k je na maslu. Ano, existuje moznost super kupy, ze voz so 170k bude naozaj super. Ale pravdepodobnost, ze najazdi dalsich 100k km bez akehokolvek draheho pruseru je miziva. Ked sa pozriem na benzinak, tu je ta pravdepodobnost nutnosti rovnako nakladnych oprav ako diesla daleko nizsia. A o to mi ide, aby auto jazdilo a nie stalo so zdvihnutou kapotou v servise.
Takze nech sa paci - kazdy moze kupit co chce - su to jeho peniaze.
Este raz na zaver pre nechapavych :
Pravdepodobnost kupy fakt dobreho jazdeneho diesla na SK/CZ je mizerna. Prave preto radim kupit benzin. Napriek vyssej spotrebe bude v konecnom dosledku jazdit lacnejsie, ako s dieslom z bazaru.
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 08.10.2011 17:00
od Karel2
V12:uvedl jsi presne ty duvody proc jsem si skoro po 20 letech,co vlastnim ropaky,koupil benzinaka a to tebou opovrhovanou 1.6 74 kW.Po 4 mesicich procitani inzeratu a prohlidkach ruznych aut s motory TDCi po bazarech i soukrome jsem usoudil, ze by to musel byt zazrak abych sehnal slusnou mladsi ojetinu s TDCi.U starsich typu motoru je oprava "jednoducha",mozna i svepomoci,ale u TDCi to leze pekne do penez.Kupoval jsem nove a nepochopil jsem cenovou politiky Fordu, kdyz pri stejne vybave je 1.6 benzin o 50K levnejsi jak zakl.1.6 nafta. Jsem zaprisahly ropak ,ale ted uz vlastne pohan s benzinakem a zatim se spotrebou +-7 l/100km.
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 09.10.2011 10:48
od fofok
Tak už to tu nezamotávejte tisíckrát řečenejme klišé neb původní tazatel a zakladatel vlákna sem evidentně nechodí a debaty se nezúčastňuje.
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 09.10.2011 13:58
od V12
Karel2 :
fofok :
Uz v uvodnom prispevku "bylo zadelano" na hadku na temu benzin vs nafta v podobe volby medzi benzinakom Fusion a naftakom Focus

Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 09.10.2011 19:51
od Ac1D
Karel2 píše:...Kupoval jsem nove a nepochopil jsem cenovou politiky Fordu, kdyz pri stejne vybave je 1.6 benzin o 50K levnejsi jak zakl.1.6 nafta.....
To je prece jednoduchy.Nema ty drahe dily ktere se u naftaka po 100k podelavaji

Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 09.10.2011 20:03
od Hampy
Re: Focus nebo Fusion?
Napsal: 09.10.2011 20:31
od Kombík
Pokud chceš auto na delší trasy ,tak nejméně focuse II nějakou předváděčku, zánovní málo km do toho LPG nezaplatíš o mnoho víc jak za fusiona , km jezdím za 1.3 kč to by nafťák musel jezdit za 4 l. Máš jistotu pokud nenatrefíš na zmetka 200000 km s minimálními náklady.