Kolísání výkonu

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
ST Max
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10.06.2012 21:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od ST Max » 22.07.2012 22:02

Reset čeho? Adaptacnich hodnot? Hmm tohle jsem urcite nezkousel, ale co jsem zkusil tak nechat ve fordu aktualizovat software v ridici jednotce na nejnovejsi verzi a problem byl porad stejny a predpokladam ze prehranim softwaru se adaptacni hodnoty respektive reset do zakladniho stavu udela automaticky.
Uvidim jeste jak se cukani zmeni prehranim softwaru od Bluefin na vyssi vykon. Ja jen doufam ze to nebude delat jeste vic :nunu:
S-Max 2,5T,
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design

Devilstorm
.
.
Příspěvky: 1093
Registrován: 03.03.2010 13:54

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od Devilstorm » 23.07.2012 09:07

Hmm, no počítám že aktualizace by měla být spojená i s resetem hodnot, ale úplně jistý si tím nejsem, viz. dále...
Já mam mapy od DSCi, většinu času jsem jezdil od ledna kdy jsem je koupil na performance+ Vše bylo v pohodě, ale cca v květnu se objevilo cukání. Jak zde už někdo popisuje, v rozsahu 2500-3000 otáček jako když mi někdo na zlomek sekundy zatahne ruční brzdu. Dělalo to jen při mírné akceleraci... Pokud jsem tomu nakládal naplno, nedělalo to. A samozřejmě aby to nebylo tako jednoduché, dělalo to jen někdy.
Nejdříve jsem podezíral klimatizaci- vyzkoušeno, otestováno ta to nedělá.
Vyzkoušel jsem seriovou mapu, i další mapu B+ - na ty to necukalo. Po nahrání zpět na performance+ se cukání vrátilo.
Auto jsem nakonec vrátil na seriovou mapu a dle rady jsem vytáhl pojistku č. 26 na 1 den. Poté jsem pojistku vrátil a nahrál performance+ Cukání přestalo, ale po ujetí asi 200 kilometrů se maličko vrátilo. Nyní to ale nedělá tolik, také jen občas a hlavně v nižších otáčkách kolem 2000ot/min (proto k tomu asi při jízdě nedochází tak často, jako kolem 3000 kde se pohybuju častěji)
Dále jsem vypozoroval, že na to bude mít nejspíš vliv teplota. Pokud jsou venkovní teploty cca pod 20 stupňů, přijde mi že to nedělalo. Při vyšších se to objevovalo častěji.

PS: A ještě k tomu resetu, pouhým nahráním jiné mapy dle chování auta k resetu hodnot nejspíš nedojde :nixw: Tak nevím, jestli Bluefin pomůže. Je ale pravda, že když dám jinou mapu cukání zmizí, tak že by to zafungovat mohlo.

Uživatelský avatar
ST Max
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10.06.2012 21:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od ST Max » 23.07.2012 15:59

No uvidime az dorazi, nicmene si myslim ze reset adaptacnich hodnot pokud bluefin neumi tak necham si to udelat jinde. jsou dost dulezite pro spravny chod.
Jinak jen k upresneni cukani, tak ja pozoruju nejvic spise za studena, pak kdyz jedu dale mam pocit ze je to lepsi. A je to presne tak jak pises, kdyz nechci divocit mezi barakama pridam tak na pul plyn auto zrychlí pak jakoby nekdo zatahl za prdel zpet a musim vic pridat abych to prekonal a kdyz nepovolim plyn uz to necukne. takze agresivni jizda kdy dam plny plyn to nedela, z cehoz vyplyva ze ridici jednotka vypne adaptace a dava vse naplno podle mapy, auto jede, pokud nejedu na plno keca do toho uplne vsechno. Takze najit tu vec ktera kolabuje bude zatracene tezke. Dokonce me napadla i skrtici klapka, ale jinou na test nemam...
S-Max 2,5T,
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od moskito » 23.07.2012 16:25

Když je ta pojistka vytažená, tak auto nejede, že? :?:
Na anglánech radí odpojit na noc baterku a vytáhnout tu pojistku.
Já to dělám po přehrání mapy - jinak auto divně reaguje na plyn.
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od 6666667 » 23.07.2012 19:43

ST Max píše:No uvidime az dorazi, nicmene si myslim ze reset adaptacnich hodnot pokud bluefin neumi.
U Bluefinu jsou velmi ochotní a dokáží online přes tu krabičku opravdu hodně.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Devilstorm
.
.
Příspěvky: 1093
Registrován: 03.03.2010 13:54

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od Devilstorm » 23.07.2012 20:09

U mě na teplotě auta moc nesejde, spíš jsem to pozoroval vždy když už bylo zahřáté :nixw:
Když se vytáhne ta pojistka tak nenastartuješ. Pokud jsem to pochopil správně odpojíš tím elektroniku motoru, je pak ale zbytečné odpojovat baterku. Ta pojistka se vytahuje, protože se vše vyresetuje, ale nesmaže se ti např. kod radia atd. Když odpojíš baterku nemusíš tahat tu pojistku :wink: A doporučují to odpojit na delší dobu...

Co jsem vyčetl já na anglických forech, je podezření na MAP senzor... pak tu je ještě Boost control solenoid, ten má ale jiné příznaky a MAF senzor, jenže oba by měli hodit chybu motoru.
Zkusím hledat dál, pokud něco najdu dám vědět. Ale možná nechám pro klid duše ten MAP senzor vyměnit.

EDIT: Jen naokraj, DSCi doporučuje každé 3 roky měnit jak MAP, MAF senzory i boost control solenoid.

Devilstorm
.
.
Příspěvky: 1093
Registrován: 03.03.2010 13:54

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od Devilstorm » 06.08.2012 10:56

Abych se po vyřešení problému podělil o zkušenosti. U mně o víkendu vyměněn MAF i MAP a cukání je pryč :hhura: Před výměnou byl MAF přeměřen a házelo to občas nekorektní hodnoty, tak že to bylo nejspíš tím.
Nyní auto necuká a jelikož MAF měří tak jak má, jede to zase o trošku líp :palec_nahoru:

PS: Pak jsem si ještě všiml takových malých skoro nepostřehnutelných cuknutí, to jsem taky otestoval a to dělá klima.

Snad to někomu pomůže :nazdravi:

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od moskito » 06.08.2012 11:31

Joo joo... To jsou ty všechny slavný čidla. :dih:
Že bych si cvičně taky zkusil konečně vyměnit tu první lambda sondu za 4 litry, u které mi to hlásí "O2 sensor - slow response"?
Kolik stála ta váha vzduchu? Taky tak nějak co? :blee:
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Uživatelský avatar
brtniik
.
.
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zruè n. S. a Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od brtniik » 06.08.2012 11:59

čus moskito, já ti tu lambdu klidně přivezu až k toběpojedu pro péra :)
FFII ST 2,5 T5 rv. 7/06,silver
byl:FFI 1,6 rv.99,aquamarine

Uživatelský avatar
ST Max
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10.06.2012 21:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od ST Max » 07.06.2013 23:22

Tak uz taky mohu potvrdit zkusenost Devilstorma s mericem hmotnosti vzduchu. Trapim se s cukanim delsi dobu od koupi auta. Postupne jsem vychytaval zavady, jako treba selenoid, adapatacni hodnoty, uvolnene svody vyfuku, nakonec jsem zvedal vykon, ale cukani se pomalu ale jiste vice a vice prohlubovalo. Cuknuti pri 3500ot uz bylo tak neprijemne ze jsem se nastval a sel jsem do toho.
Objednal jsem MAF a pro sichr i MAP. Po montazi jsem vymazal adaptacni hodnoty a auto je jako vymenene. Konecne velka spokojenost, tak doufam ze mi to aspon chvili vydrzi :)))
(a to jsem pred pul rokem mel z druheho auta prave MAF pujceny a rozdil v tom nebyl. Takze evidentne problem, ktery ma hodne ST a nekteri o tom ani nevi, protoze ten druhy ST vubec necukal, jen mel mirne slabsi vykon.)
S-Max 2,5T,
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design

Uživatelský avatar
ST Max
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10.06.2012 21:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od ST Max » 01.07.2013 11:41

Po par tydnech jsou nove zkusenosti. Cukani je zpet :( . Po vymene MAP a MAF to jede rozhodne lepe, cukani ale zustava. :bebng:

Nasel jsem ale zajimavou pricinu veskereho cukani, :hhura: (doted jsem myslel ze to cuka obcas a nezavisle na vsem) jen jsem zvedavy jak ji odstranit. Mozna s tim ma uz take nekdo zkusenost, ja ted jen vim o par lidech kterym to dela to same tak uvidime jestli je to opravdu stejna zavada.

Zjistil jsem ze kdyz dam plny plyn a chci jet agresivne tak ve 4 tis to silne cukne, vynecha a kdyz proslapnu pedal na zem a podrzim plny plyn zase se to chytne a jede dal. Ted jsem to zkousel a konecne mi dosla jedna vec. kdyz dam normalni silou nohu na plny plyn tak pri zatahu kolem 4tis se setrvacnosti lehce uvolni noha a logicky i pedal tim ze me tlaci akcelerace vic do sedacky a to zpusobi silne cuknuti. Kdyz si dam ale zalezet a pedal zaslapnu silne a drzim ho pevne na podlaze bez sebemensiho uvolneni az do omezovace, zadne cukani a dokonce to jede zase o chlup vykoneji. Drzet totiz na podlaze silou pedal aby to necuklo je docela namahave :) Staci i sebemensi uvolneni a :blee: Uz me z toho jebne. Zavady to nepise a pedal co jsem zjistoval tak ma nekolik drah a pokud se zmeni jedna z nich hned to prej vypise diagnostika. u me samo ze zavady zadne.
Uz je mi i tim padem jasne kde se vzaly ty male zoubky na grafu z motorove brzdy. Evidentne drzel plny plyn bez pouziti síly a motor neustale lehce vynechaval.
je mazec ze kdyz jedu okrskama agresivni styl a nedrzim silou plynovy pedal, auto diky cukani se dostane do nejakeho rezimu kdy uz to nejede pak ani odspodu bez cukani. staci auto na chvili vypnout potom jet normalne aspon 50km a zase to jede dobre. ted jsem o vikendu zkusil jet 100km po okrskach a kdyz dam plny plyn a drzim to vzdy silou zadne cukani ani po xx km a vykon nepada.
S-Max 2,5T,
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design

Uživatelský avatar
Johnny ST
.
.
Příspěvky: 284
Registrován: 11.05.2010 02:09
Bydliště: Praha

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od Johnny ST » 01.07.2013 16:43

ST Max píše:Uz je mi i tim padem jasne kde se vzaly ty male zoubky na grafu z motorove brzdy. Evidentne drzel plny plyn bez pouziti síly a motor neustale lehce vynechaval.
Tohle je nepravděpodobné... na řidiče na motorové brzdě nepůsobí odstředivá síla a proto má na plynu stále stejnou sílu. Jinak mě na ST jde plyn lehce a rozhodně ho nemusím vysloveně tlačit do podlahy a cukání při plném plynu neznám. Jestli si myslíš, že za tím cukáním je opravdu plynový pedál, tak bych se zaměřil hlavně na něj. Zkontroluj, jestli není uvolněný (u focusu ho musíš při výměně kabinového filtru sundat, nevím jak u maxe), třeba jen nedotáhli matky. Také je možné, že pedál posílá signál o 100% plynu až úplně na konci dráhy pedálu a proto ho musíš do podlahy doslova tlačit. Zkusil bych jiný pedál... (3 matky a 1 konektor a pozor, přímo Ford upozorňuje na maximální počet rozpojení tohoto konektoru 10x... to je jeho životnost)
Ford Focus 2.0i

Uživatelský avatar
ST Max
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10.06.2012 21:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od ST Max » 01.07.2013 22:18

pedal jde volne, ale napsal si to spravnym vyrazem, musim ho vylozene tlacit do podlahy az za hranici odporove drahy :))))))

To je fakt s tim 10 ti nasobnym odpojenim a smitec? Tak to uz ma pedal svuj zivot rozhodne za sebou. Jen ja jsem ho minimalne 4x za 2 roky sundaval. 2x filtr a 2x montaz prekrytu sport pedalu. A to ma uz ted auto najeto 160 tis km a pokud je tam puvodni :bebng: Dela to ale od koupe auta z DE. Jen se to pomalu ale jiste zvyraznuje. Vychytavam na nem mouchy a bylo jich opravdu hodne. Vzdy jsem se posunul o chloupek dale.
S-Max 2,5T,
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od moskito » 02.07.2013 08:59

Tak to s tím konektorem mi přijde jako totální hovadina, ale u Fordu už mě málo co překvapí... :dih:
Jinak mě to takhle cuká hlavně na jedničku a na dvojku, když dám tak zhruba čtvrt až půl plynu z nízkejch otáček. Jakmile se začne nafukovat turbo (1800-2500), tak to na chvíli přestane jet a pak to zase vystřelí. Při plném plynu to nedělá.
Čidla jsou všechny prakticky čerstvý (i když MAP už má taky zase 3 roky).
Já mám spíš podezření na aktuátor na turbu, kterej otevírá wastegate. Už je to prostě unavený a nereaguje to tak rychle. :nixw: Ale než jako začnu kupovat jiný turbo a na něj libůstky od Forge, tak ještě zkusim vyměnit ten MAP. :mrgreen:
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu

Příspěvek od moskito » 03.07.2013 21:18

Tak dneska ráno jsem jel na služebku a auto celou dobu cukalo. Hrozně mě to sr.lo! Bylo chladno a pršelo.. Odpoledne když se oteplilo a vypršelo se, tak už to nedělalo. Vůbec to nechápu... :wallbash:
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů