Stránka 2 z 2

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 03.02.2012 04:52
od Eidž
"e="pbjun"]Jenze stare auta byly na N95 a E85 rozdilne jen v RJ nezavislem topeni a jednom cidle :) Nove auta jsou jiz delana rozdilne... Na toto narazim...[/quote]
Takže např. palivové čerpadlo bylo i u starých aut dělané v odolné verzi proti lihu?
Cituji body, které vidím jako klíčové pro používání E85:
- Sací ventily včetně sedel s tvrdším a korozivzdornějším povlakem.
- Etanol = rozpouštědlo, proto nádrž, rozvod paliva, těsnění a palivové čerpadlo musí být korozivzdorné.
- Odlišné vstřikovací ventily a trubka rozdělovače paliva
- ŘJ
- Interval výměny oleje je každých 10 000 km nebo 1 rok
- Kontrola vůle ventilu se provádí po každých 60 000 km
- vyhřívání bloku (ale to je šikovné i pro ne E85)

Samozřejmě to platí 100% jízdu na E85 (pravidelnou). Ale plyne z toho, že přidáním E85 do N95 se z důvodu mapy předstihu a doby vstřiku nedá využít energie v palivu, takže to jde do výfuku.
Dále riskuji, že E85 mě poškodí plovák či palivové čerpadlo. Zaklepání ventilů je taky prima věc.
Hlavně, že ušetřím.

Proč to píšu - před deseti lety, když jsem začínal s LPG, tak člověk viděl jen klady a jak bude šetřit. Pak přišla realita. Mě to třeba nepotkalo, ale z diskuzních fór LPG (pandora) člověk viděl, jak řeší věci, jako např. že po roce přijel natankovat benzin a teklo to pod vůz - zpuchřela přívodní trubka k nádrži. Tím, že nebyla v kontaktu s benzinem, tak vyschla a zpuchřela do děravého stavu.

Každé úpravy, modifikace, potřebují své. Správný montážník LPG posunul předstih, protože LPG je jako 100 oktanový benzin a je potřeba na to auto upravit. (On karburátor nebyl špatný prvek, když byl vyladěný, tak člověk nepotřeboval flashovat ŘJ).

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 03.02.2012 10:13
od Clie
Já používám dva auta na Multifuel s E85 a mam nejaku skusenost :)
- Sací ventily včetně sedel s tvrdším a korozivzdornějším povlakem.
Použití E85 nemá žádný vliv na sacích ventilů
- Etanol = rozpouštědlo, proto nádrž, rozvod paliva, těsnění a palivové čerpadlo musí být korozivzdorné.
Všechny benzinové palivové systémy odolné proti olejům. E85 obsahuje bezvodého etanolu - tam bude žádná koroze.
- Odlišné vstřikovací ventily a trubka rozdělovače paliva
??
- ŘJ
ECU by měla upravit na kvalitu směsi a zapalování
- Interval výměny oleje je každých 10 000 km nebo 1 rok
Intervaly výměny oleje - jako obvykle (já jsem obvykle mění každý 10000 a na benzinu)
- Kontrola vůle ventilu se provádí po každých 60 000 km
E85 nemá žádný vliv na ventilu
- vyhřívání bloku (ale to je šikovné i pro ne E85)
V zimě (při teplotách pod 0) je startuje špatně - je to problém


Tady výsledky uprav Subaru na E85 - opravdu více vykonu.
http://uni-tec.cz/index.php/cz/blog-cz-2/blog-cz-3

Pokud jde o úspory na E85 - bod diskutabilní - myslím, že to bude maximálně 10%. Vzhledem k rozdílu v cene na E85 - spotřeba na 25 - 30% více.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2012 10:53
od Eidž
Clie: takže výrobce tedy kecá? (všechny citace jsou z materiálů Ford)

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2012 11:04
od Clie
Eidž píše:Clie: takže výrobce tedy kecá? (všechny citace jsou z materiálů Ford)
Jednoduše řečeno, už mám zkušenosti s instalací E85
Také na Fordy.
Pokud se správně připravit věci - žádné problémy poznamenal.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2012 11:10
od Eidž
Proti instalaci žádná. Ale asi k tobě nejezdí po 30 tis. km reklamovat, že mají zaklepané ventily, co?

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2012 11:14
od Clie
Další otázka - účel převodu do E85?
Ne dostanete globální úspory peněz! Myslím, že maximálně 10-15%.
Ale auto půjde mnohem lépe.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2012 11:20
od Clie
Eidž píše:Proti instalaci žádná. Ale asi k tobě nejezdí po 30 tis. km reklamovat, že mají zaklepané ventily, co?
Nevidím žádný fyzické důvod pro klepání ventilů při přechodu na jiná paliva! Pokud správně nainstalovány palivovou směsi a predstih!

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2012 16:14
od pbjun
Jezisi, VSECHNY fordy od motoru ZETEC (escort) maji tvrzena sedla takze neni zadny problem se zaklepavanim ventilu!

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 05.02.2012 22:06
od Eidž
pbjun píše:Jezisi, VSECHNY fordy od motoru ZETEC (escort) maji tvrzena sedla takze neni zadny problem se zaklepavanim ventilu!
Tohle vytisknu a donesu do práce. Kolega má Escorta kombíka, předělaného na LPG a právě, když z neznalosti nechal udělat přestavbu, tak po 30 tis. řešil následnou opravu. A dozvěděl se, že Ford nedělal tvrzená sedla u všech motorů, že je potřeba mít hlavu na LPG... Ještě zjistím rok výroby.

Čímž nechci hodit přestavby do jednoho pytle, ale smyslem je, že by bylo fajn vědět vše, ne jenom, že budu jezdit 1 Kč km...