Když píšu:
Poznat to bylo, když jsem zaclonil chladič, tak pak teplota vylezla ne rychleji, ale výš při provozu, protože to nestíhalo chladit.
Výsledek byl, že poslední roky před prodejem jsem už karton nepoužil.
tak jsem asi zkoušel clonit i před chladičem, ne?
A hlavně, předchozí vůz nebyl Ford. Sice první tři písmena jsou podobná, ale tím to tak končí
A když máš zkušenost s poruchou chladiče - "odpadla" mi tam přítoková příruba, chladič ok, ale ta příruba prostě odpadla. Důsledky tragické - okamžitá ztráta chladící kapaliny, odtah, výměna chladiče a těsnění pod hlavou, tak si v zimě budu ještě experimentovat s rozdílnou teplotou....
Proč rozdílná teplota? Protože když zacloníš část chladiče, tak v místě, kde clona není, máš -20C a zbytek chladiče má třeba 50C.
Forum je o výměně zkušeností. Máš s tím zkušenost, napsal jsi to, preferuješ to. Já napsal off topic, nebot ta zkušenost je z jiného vozu. A navíc negativní. Příště budu psát jen souhlasná vyjádření
Podle mě je důležité, pro jaké jízdy je auto využíváno. Pokud se trcám po městě, tak clona vzhledem k pidi rychlosti nemá význam. Pokud jezdím víc, tak clona mi pomůže prvních 10-30 km, že se to ohřeje rychleji. A potom co? Když jedu dál, tak s clonou nebo bez se to ohřeje a funguje. Navíc na jaře nemusím řešit stav, že už je jeden den jak na svinu plus 10 a pokud to mám fakt zacloněný, aby to fungovalo v zimě, tak to bude znamenat, že se to přehřeje. Pokud ne, tak jsem to neměl dostatečně na zimu zacloněný a měl jsem to zbytečně...
Bud na autě budou žaluzie nebo je to bastl, který je bud účinný a znamená to, že jej musím odstranit při změně teploty nebo je to bastl, který je tam pro můj pocit...
Divím se, že pan Stěrba nemluvil o dečkách na kapotu. Ty z hlediska regulace vzduchu - před jízdou otevřu/zavřu kapsu fungují, jako bastl, co má smysl. Jenže dnešní tvar vozů to moc neumožnuje....
O lepení chladiče izolepou jsem ještě neslyšel, takže díky za odkaz na článek, hned jsem chytřejší
