chipování motoru 1.6?

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od pbjun » 21.09.2010 21:33

Tak zalezi na kazdem... Mi treba uz ted bez uprav jede 1,6 v kombiku lip nez 1,8 v kratkem... Ja do toho chci jit hlavne kvuli tomu novemu motoru co mam, jinac bych asi sel taky jinym smerem. Jinak mam sportovni vlozku filtru (usetrim prachy pri vymenach - jen vyperu), svody uz taky budou chtit vymenit, kat a zbytek vyfuku sem vymenit taky musel takze defakto v tom zas tak moc nelitam :) Jasny ze pokud nekdo chce chipovat motor co ma nalitano 150+ tis km tak je sebevrah :D

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od maxo111 » 21.09.2010 21:36

Naschval som napisal "zachovala 1.8". Kebyze mas novy motor aj v tej 1.8, je uplne jasne ktory by isiel lepsie :wink:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od pbjun » 21.09.2010 21:42

No uplne jasne to neni. 1,8 je dle vseho docela stara technika, vuci tomu 1,6 je novy motor s lepsimi vlastnostmi - minimalne reakce na plyn bude vzdycky u 1,8 lepsi. Taky zalezi jak se motory zajedou a podobne. Jasne, v kopci bude mit 1,8 navrch, v absolutnim zrychleni a maximalce taky, ale treba pruznost motoru je neco jineho a tam by mohla mit navrch i ta 1,6... Kazdopadne priznavam, ze upravy motoru 1,6 jsou spise pro nekoho koho to bavi nez aby to nejak extremne lip jelo...

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od maxo111 » 22.09.2010 08:36

Praveze pruznost motora je jasne v prospech 1.8 => 1.8 ma pri 2000 otackach tolko Nm, ako je u 1.6 maximum. Objem nepusti. 1.6 Zetec vo focuse bol sice svojho casu vydareny pocin, netreba vsak zabudat ze 1.8 Zetec je tiez 16V, ajked maxima Nm a PS dosahuje pri nizsich otackach.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od pbjun » 22.09.2010 08:55

Tak ja sem mel moznost srovnani s matcinou 1,8 a ta mi prisla i oproti vymletemu motoru ktery mel nalitano pres 300tis km porad linejsi, reakce na plyn a podobne nebyla tak dobra jak u moji 1,6. Nekde tam bude konstrukcni chyba a prodleva mezi seslapnutim plynoveho pedalu a reakci motoru je tam pro me neskutecna... Ale zase je to treba otazkou daneho kusu, to nemuzu posoudit. Ale do 1,8 bych asi nesel, nejak mi ten motor nesedl, kdyz uz prestavby tak jedine na ST :D To je jediny motor za ktery bych kdyztak menil... Ale v dane situaci me docela bavi si hrat s tou 1,6 i kdyz tomu moc nepomuzu tak dily ktere se vymenit musi vymenim za lepsi a uvidime :)

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od maxo111 » 22.09.2010 09:14

Vies ako jazdia niektore damy ... verim tomu ze kebyze tu 1.8 prevetravas tak ako svoju 1.6, rekacie a pruznost konkretneho kusku by sa zmenili. Ale tvoj pristup je v zasade spravny, ked uz treba nieco vymenit, preco nespravit mensi upgrade :palec_nahoru:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od pbjun » 22.09.2010 11:54

Vsak prave... KDyz uz mam rozpadleho pletence tak vymena jen pletence je cca litr a kdybych chtel menit i svody tak hoooodne a kdyz koupim nerezove ladene tak to se vsim vsudy vyjde na cca 6 - 7 tis kc :)

Uživatelský avatar
tompo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 31.01.2009 12:33

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od tompo » 22.09.2010 14:28

Zdarec, zvysit vykon motoru jde jeste jednou veci, a to prehranim oktanoveho cisla v ŘJ. Mam s tim osobni zkusenost a je to na vykone auta poznat. Nahral jsem tam OČ 96 a jezdim na 95ku. Vetsi oktanovy cislo nema smysl, protoze to pak uz pri vetsim zatizeni zacina klepat (pri tankovani 95). Nahrat OČ 98 a tankovat natural 98 to zadnej vykonovej efekt neprinese. Principialne jde o to ze ECU pouziva mapu s vetsim predstihem.....myslim si ze čipaři na benzinu udelaj to sami (na stavajici mape zvetsej hodnoty predstihu) + pridaji na palivu
auto mi jede po prehrani na OČ 96 a tankovani 95 lip ale odhaduju ze vic jak 4 kone to nebudou
Ford focus 11/2001, 1,6 16V combi

Uživatelský avatar
Petrucianni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od Petrucianni » 22.09.2010 18:40

Pánové, tohle téma u mě vyvolává úsměv na rtech :D
Ford Focus 1.6 16V, 74kW, r.v. 2001
Obrázek

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od stary_pes » 26.09.2010 20:16

Celkom s chutou som si toto vlakno precital - tiez som uvazoval o chipe (teraz uz nie). Dovodom pre mna ani tak nie je honenie sa za maximalkou a nejake drsne parametre, ale totalna neschopnost 1,6 akcelerovat na dialnici. Idem pohodovo 110 a zrazu musim predbiehat, podradim na 4, plyn na podlahu a... nic. Auto je uplne chciple. Pri rychlostiach od 140 mam pocit, ze keby som vystupil a potlacil, tak to zrychli viac... Mozno som uz rozmaznany sluzobakom, ale naposledy ked som isiel s Focusom plne nalozeny do Nemecka, tak ma kusok pred Viednou skoro zostrelil v lavom pruhu nejaky Pasik (a bola to moja blbost).

Mate nejaku radu co s tym? Alebo uz proste dosplacat a kupit nieco vykonnejsie?
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od pbjun » 26.09.2010 20:40

Koukam ze mas 2008 tak pro ten rocnik je asi ta 1,6 slaba no... Ale teoreticky by mohl trosku pomoct vzduchovy filtr. Ale ja osobne kdyz chci s autem vystrelit ze 110 na 140 tak davam z 5 na 3 a az pak za 4 :D

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od maxo111 » 26.09.2010 21:49

Pbjun: Nedavno som mal moznost vyskusat 1.6 100k vo FF2 hatch a musim povedat ze oproti mojej s dlhymi prevodmi je o dost sviznejsia. Je to jasne dane kratsimi prevodmi (pri 50km/h tacho tocila na 4.ke 2000 otacok). Pocitovo bola pruznejsia ako 115 konova 1.6 v novej Astre, ta mala nejaku ospalu odozvu na plyn. Moje male porovnanie vyhral (celkom logicky) Auris 1.6 (130 koni, variabilne casovanie, 6 kvalt). Co tym chcem povedat - vsetky tieto nove (tazsie) auta isli s 1.6 lepsie ako moje :mrgreen:

Stary_pes: Ono 1.6 vo Focuse nie je na bezne jazdenie vyslovene slaba a nedostatocna, len ked s tym vyjdes na dialnicu, porovnanie so silnejsimi motorizaciami byva krute. Pred 10 rokmi, ked na nasich cestach dozivali benzinove 8 ventily, sa s tym dalo jazdit v porovnani s feldami a holymi-bosymi oktavkami pomerne svizne. Dnes je 100 koni normalka v autach o triedu nizsie ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: chipování motoru 1.6?

Příspěvek od Ma.rt » 26.09.2010 22:04

chipovani atmosfer je opravdu k nicemu a nejlepsi cesta k vyssimu vykonu je prodat a koupit. Porovnani ruznych motoru je zajimave, ale vzdycky je nejak tolerance uz z vyroby, rekl bych klidne +/-5% na vykonu (driv to byly oficialni odchylky automobilek, ale neni duvod, aby to nebylo tak i dneska), takze 1.6ka muze mit, dam priklad, od 71 do 77kW. Takze treba pbjun muze mit povedeny motor 1.6 a neco poladil a jeho mati ma nepovedenou 1.8,muze mit RJ naprogramovanou na jizdu kadlekadle a tedy muze se mu zdat ta jeho 1.6ka v nekterych otackach lepsi.
A schvalne si vsimnete,ze vykon se udava v konich na konci s 5 nebo 0 (100k, 115k, 125k...), cili tak nejak zaokrouhlene. Proste presny vykon, ktery ten motor ma mit, neni znamy a je to treba brat jako prumer +/- cosi
Na druhou stranu je fajn obcas neco na aute zkusit a kdyz se to povede, je to lepsi nez prochlastat... no... nekdy... :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů