Start se spojkou nebo bez?

Moderátor:phofy

Startujete se spojkou?

Ano,se spojkou
67
74%
Ne,bez spojky
23
26%
 
Celkem hlasů: 90

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od TripleJay » 14.06.2010 22:32

nuz, potom je to teda idealna debata do krcmy :lol:

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od cizaa » 14.06.2010 23:07

Do krčmy ne!!!

Tam už to právě řeším dobrý tři roky a stále bez výsledku :dih: :dih: :dih:
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od georgi » 15.06.2010 01:37

Namaha 2hm. pri start/stop je podla mna neporovnatelne nizsia, nez pri beznej prevadzke, takze tomuto by som osobne neprikladal velku vahu. Ja spojku stlacam pri starte z cisto pragmatickeho dovodu - ulahcit starteru pracu, nech nemusi zbytocne otacat dalsie ustrojenstvo navyse. Hlavne v zime, ked je stuhnuty olej, to moze padnut vhod ;). Pri zhasinani davam spojku tiez, ale to je skor tym, ze zvyknem nechavat auto so zaradenou rychlostou a ked koliestka uplne stoja, tak sa niekedy radi tazsie /nedosadnu tak hladko/. Takze stupim na spojku, zaradim spiatocku, vypnem motor a po chvili pustim spojku ... a potom brzdu...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
kadelst
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 08.05.2009 11:27

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od kadelst » 15.06.2010 14:46

u noveho mondea mam strartovani tlacitkem,takze startuju pokazde ze spojkou.jinak to ani nenastartuje.
Ford Mondeo MK4 alias "bonddeo" 2.0tdci Titanium 2009 103kW/140k Hypnotic Silver alu 17'

Wolf2

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Wolf2 » 15.06.2010 15:47

já VŽDY - start se spojkou a vypnutí také se spojkou :palec_nahoru:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Ma.rt » 15.06.2010 20:15

zajimava debata, priste muzeme dat hlasovani razeni rychlosti s/bez spojky :mrgreen:
samozrejme startovani se seslapnutou spojkou, jednak je to lehci pro starter a jednak se vam muze stat, ze vyletite dopredu nebo dozadu, podle toho, co mate zarazeno :mrgreen:
dvouhmote je tohle celkem jedno, tu odrovnate hlavne pri jizde... jen si spocitejte,kolik razeni pri jizde pripada na jedno nastartovani, kdy navic neni nic v zaberu.
zhasinam motor bez seslapnute spojky, auto mam v garazi bez zarazene rychlosti
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
PULPAN
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 29.11.2009 19:49

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od PULPAN » 15.06.2010 21:35

k tomuto tématu jsem někdy dávno někde vyštrachal rozhovor s odborníkem na ojetý diesel na tomto linku

Kód: Vybrat vše

http://octavia-elegance.wz.cz/ojety_diesel.html
startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“
ford mondeo combi, 2008, TDCI,103 KW,215*55*R16

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Eidž » 15.06.2010 22:37

Ma.rt píše:zajimava debata, priste muzeme dat hlasovani razeni rychlosti s/bez spojky :mrgreen:
hmmm, když jsem jezdil s Fordem Transitem, tak jsem kromě 1 řadil bez spojky... Nevím, jestli to bylo pro synchrony to pravé ořechové, ale byl to firemní vůz a spojka tam šla ukrutně ztěžka. A stačilo chytit grif s mírným ubráním plynu při řazení a šlo to líp, jak se spojkou. Fakt. U svého auta bych to tedy asi netestoval, ale se služebáky se dějí pěkný zvěrstva...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Nicco » 16.06.2010 10:14

PULPAN píše:k tomuto tématu jsem někdy dávno někde vyštrachal rozhovor s odborníkem na ojetý diesel na tomto linku

Kód: Vybrat vše

http://octavia-elegance.wz.cz/ojety_diesel.html
startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“
To som cilat, tiez to bolo v radiu z ineho zdroja. Fakt je ten, ze v prirucke k autu (Focus, benzin) je pisane, startovat so spojkou. Otazka je, ci je to kvoli tomu, aby Hans nevyrazil dopredu/dozadu so zaradenou rychlostou, alebo to ma iny zahlad.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
KASHA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od KASHA » 16.06.2010 10:54

O tom řazení bez spojky sem taky slyšel, jsou prej machři, kteří podle otáček motoru ví, kdy to tam kopnou bez spojky aniž byto šlo přes zuby. Myslíte si, že jeto možný? :?:
FORD FOCUS C-MAX, 2,0 TDci, r.v. 2006, titanová šedá, Kola hnusný plechový 16ky od JUNIORA :o), GHIA...kůže, navi...bla bla bla

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od georgi » 16.06.2010 11:37

Ked som mal na Xsare tak vydratu spojku, ze ostaval pedal na podlahe (lozisko vyjazdilo "schod" a po vytlaceni sa zaseklo medzi lamely), tak som cestou do servisu par krat tymto stylom radil. Bola to sice z nudze cnost, ale nebola to ziadna raketova veda - urcite sa to da nacvicit. Aj tak si ale myslim, ze sa aj pri dobrom odhade otacok prevodovka opotrebuva vyrazne viac, ako pri radeni so spojkou, takze kto ma svoje auto rad, nebude sa hrat na sekvencnu rally prevodovku, ale pekne stlaci spojecku.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od silverwolf » 16.06.2010 11:53

KASHA píše:O tom řazení bez spojky sem taky slyšel, jsou prej machři, kteří podle otáček motoru ví, kdy to tam kopnou bez spojky aniž byto šlo přes zuby. Myslíte si, že jeto možný? :?:
Možný to je, sám jsem to ještě na škodivce vyzkoušel. Chce to jen trochu odvahy :mrgreen: a rychle to tam a bez násilí vrazit. Funguje to v pohodě a vklouzne to tam úplně hladce.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
KASHA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od KASHA » 16.06.2010 12:08

Tvuj popis "vzklouzne to tam lehce" bych pomalu zařadil do sekce "až po 22 hodině" :totlsmile:
FORD FOCUS C-MAX, 2,0 TDci, r.v. 2006, titanová šedá, Kola hnusný plechový 16ky od JUNIORA :o), GHIA...kůže, navi...bla bla bla

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Ma.rt » 16.06.2010 19:56

KASHA píše:O tom řazení bez spojky sem taky slyšel, jsou prej machři, kteří podle otáček motoru ví, kdy to tam kopnou bez spojky aniž byto šlo přes zuby. Myslíte si, že jeto možný? :?:
no to neni zas nic tak tezkeho.Mne odesla kdysi spojka na S125, to razeni je v pohode, vyhodis kvalt a trosku tlacis na radici paku a ono to tam zapadne samo v ten spravny moment. schvalne to zkusim zitra na mondeu. Vetsi nervy jsem mel s tim, abych nezustal stat nekde na krizovatce, ktera neni z kopce :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Start se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Ma.rt » 16.06.2010 19:59

Nicco píše:
PULPAN píše:k tomuto tématu jsem někdy dávno někde vyštrachal rozhovor s odborníkem na ojetý diesel na tomto linku

Kód: Vybrat vše

http://octavia-elegance.wz.cz/ojety_diesel.html
startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“
To som cilat, tiez to bolo v radiu z ineho zdroja. Fakt je ten, ze v prirucke k autu (Focus, benzin) je pisane, startovat so spojkou. Otazka je, ci je to kvoli tomu, aby Hans nevyrazil dopredu/dozadu so zaradenou rychlostou, alebo to ma iny zahlad.
Tak ty loziska se obecne opotrebovavaji pri seslapnute spojce, proto se nema delat, co delaji nekteri lidi, ze na krizovatce na cervene zaradi a stoji na spojce.
ale znovu rikam, nereste to :mrgreen: na jedno nastartovani pripadaji desitky,mozna stovky razeni po ceste a tam tu spojku odrovnate spis stylem jizdy.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů