Stránka 2 z 7
Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 19.06.2014 13:56
od Dr.Romca
Jde o to, jestli a jaký je rozdíl mezi aluminiovým intercoolerem a intercoolerem, který nastříkali na matnou černou (klasickým lakem)
Vzhledem k tomu, že černá barva má nejvyšší vyzařovací (i pohlcovací) schopnosti, tak bez proudění vzduchu (např pokud auto stojí) je černý mezichladič výrazně účinnější...
Hodnoty byly:
ALU: -30°C IN/OUT bez proudění vzduchu, -100°C IN/OUT s prouděním
ČERNÁ: -77°C IN/OUT bez proudění vzduchu, -97°C IN/OUT s prouděním
I když standardně se černá barva chladiče dělá eloxem, takže by to bylo dle mě stejné (tím lakem vlastně dodali tenkou izolační vrstvu...)
Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 19.06.2014 19:31
od moskito
Zítra běžim do OBI pro černej sprej a nalakuju Radteca!
BTW: I LOVE MIGHTY CAR MODS!!!

Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 19.06.2014 21:35
od Otomar
Delaj se i jinak barevny barvy s vysokou emisivitou, mam doma bilou s 97% emisivitou.
Napsal: 19.06.2014 22:10
od grycatko11
A k čemu to je dobré? Ze to vic chladí, zvysim tím výkon? Sorry za blbe dotazi ale nějak technickým věcem nerozumím...
Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 19.06.2014 23:35
od Nonid
No jde o to, ze klasickej IC je pri nizkym proudeni vzduchu(nizka rychlost, stani) prakticky k nicemu oproti tomuhle

Napsal: 20.06.2014 14:27
od grycatko11
Jasné ale k čemu to tam je ten intercooler? Neb proč se to dělá aby to chladilo víc?
Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 20.06.2014 16:19
od Nonid
Je to kvuli oturbenejm motorum, IC je mezi turbem a sanim, kde ochlazuje ten brutalne prehratej vzduch z turba, protoze cim nizsi teplota vzduchu, tim lepsi spalovani(samozrejme v mezich). -> Bez IC by ti oturbenej motor vubec nejel, protoze by nasavana teplota byla nekde kolem 140ti stupnu.
Napsal: 22.06.2014 14:34
od grycatko11
Aha takže vzduch co nasaju u narazniku jde k turbu odtam zase k narazniku a pak do spalovací komory? A čím blíže je teplota vzduchu v komoře pokojové teplotě tim lepší? Chápu to dobře?
Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 22.06.2014 15:05
od HmerX
http://cs.wikipedia.org/wiki/Intercooler 
... počti a pochopíš ... a vliv černé barvy už popsal Dr.Romca
Napsal: 22.06.2014 22:55
od grycatko11
Takže si ho nabarvím na černo a bude

Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 23.06.2014 08:50
od Dr.Romca
Některý hodně starý TD mezichladiče neměly, jestli se pamatuju dobře...
A u mezichladiče taky jde o druhou věc - jakýkoliv plyn se teplem roztahuje - řídne, takže na stejný objem je pak méně molekul kyslíku, ochlazením se jeho hustota zvětšuje a tím pádem je v motoru ke spálení více kyslíku...
Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 23.06.2014 12:52
od Nonid
Jak rika romca

Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 23.06.2014 20:46
od PaulP
Takže výsledek je ano .... neskutečně .... pozdravujte v OBI v oddělení sprejů

Napsal: 24.06.2014 09:02
od grycatko11
Obi uz v Brně nemáme ale zajdu do bauhasu

Re: ST 225 - Mezichladiče
Napsal: 27.06.2014 16:06
od ST Max
Delal jsem ted test chladice univerzalniho FMIC vs original. Mam ted v dilne od kamarada S-Maxe 2,5T jen s chipem jinak vse serie a sveho kde je uni intercooler.
Usek mezi obcemi, zadna dalnice.
Venkovni teplota cca 25 C
Teplota motoru cca 95 C
Lehke zatizeni teplota katu cca 730 C a za origo IC bylo 30 C a za FMIC 27 C
Plne zatizeni teplota katu cca 910 C a za origo IC bylo 42 C a za FMIC 29 C
Test jsem delal hned po sobe na plne zahratych motorech a na uplne stejnem useku ihned po sobe. Usek byl dlouhy asi 10 km a skladal se z nekolika rovinek cca dlouhych 1km kde jsem to drzel co to da

Udaje byly na konci rovinky vzdy stejne. Pri delsim useku by teplota u origo IC asi sla jeste vys ale slo me hlavne zjistit jestli je v nich vubec nejaky rozdil a pripadne jak velky.