Stránka 2 z 2

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 11:54
od zirafak
richisan píše:
jama píše:na kazdom aute ktore nema vzadu pevnu napravu ale má multilinkovú /viacprvkovu sa smerove pneumatiky oskáču.
:roll: :roll: :roll: Prvykrat to citam take daco som v zivote nepocul ale znie mi to ako totalna kravina :lol: To tvrdenie mechanika nema hlavu ani patu ani ziadne rationale... :mrgreen:
Bohuzial to nieje vymysel,ale cista pravda.Nikto to sice zatial nevysvetlil,ale mam rovnaku,vlastnu skusenost.A nebude to vyrobcom a typom pneu,lebo je to u roznych presne rovnake,asymetricke nevynimajuc.Je zvlastne,ze takuto skusenost mam iba na letnych.Zimne Firestonky a terajsie Nokiany su voci tomu imunne.Mozno to je mojim temperamentnym jazdnym stylom v letnej sezone a kludnejsim v zimnom obdobi.Inak si to vysvetlit neviem.

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 14:02
od jama
skúšal som zisťovať ďalej ako to je s oskákaním a dôvodom sú vraj široké odvodňovacie drážky smerujúce od stredu na hranu niektorých pneumatík. Tieto drážky sa používajú prevažne na smerových pneumatikách preto zjednodušene povedané "smerová sa oskáče", pravdou však je to čo písal žirafák že sa to stane aj na asymetrickej ak má taký typ šikmých drážok na hrane pneu.
pneu.jpg
a tu je aj obrazok continentaliek, tiež majú šikmú/poloblúkovú/ drážku..
a tu je aj obrazok continentaliek, tiež majú šikmú/poloblúkovú/ drážku..
Continental_PremiumContact_.jpg (20.92 KiB) Zobrazeno 1829 x
nechce sa mi sem davať ďalšie príklady ale aj v príspevkoch spomínané premiumcontact 2 a aj wintersport 3D majú podobné poloblúkové drážky až po hranu...
...toto tvrdenie+skusenosť mi zatiaľ dáva logiku :roll:

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 15:27
od zirafak
Tyka sa to aj Goodyera eagle F1 ASSYM a myslim ze aj Bridgestone Potenza RE 050A :cry:

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 15:34
od tomason
Kuva ještě že sem ty Dunlopy nekupil ,ale aké tedy :roll: Nemá to spojitost s unavenými tlumiči :?:

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 15:49
od jama
niekedy to ma suvislost s unavenými tlmičmi, ale ja som bol na teste pred tyždnom ;) a su 77% a 78% podla technikov v Mikone skoro ako nove :) lebo vraj uplne nove tlmice na mondeu vykazu 80-85% ... podla pneumechanikov to ma suvislost s tymi oblukovimy/šikmými širokými drážkami v spojení s viacprvkovou nápravou...

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 17:01
od zirafak
tomason píše:Kuva ještě že sem ty Dunlopy nekupil ,ale aké tedy :roll: Nemá to spojitost s unavenými tlumiči :?:
Ked sa mi to stalo na prvej sade,mal som 20 000 km,rocne auto.Tlmice teda akurat zabehnute.Pes bude zakopany inde :roll:

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 17:09
od tomason
Nějaký tipy teda :wink:

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 15.10.2009 17:19
od zirafak
Ja to pripisuje mojemu temperantnemu jazdnemu stylu,hlavne ked sa zadok smyka a ide bokom do zakruty.Vtedy to clovek normalne citi,ako to tie pneu zubkuje.Ale vsetci tak nejazdia,tak neviem. :roll:

Re: HODNOCENÍ LETNÍCH/ZIMNÍCH PNEUMATIK

Napsal: 18.10.2009 10:06
od tomason
Tak stejný problém řeší i škodováci na OII .Kolo je ve vzduchu a pak se odírá .Zřejmě s tím souvisí měkká směs zimní gumy ,protože moje letní gumy sou v pohodě .