fofo2001 my si rozumieme ale pochopit sa nechceme...
lidove řečeno my sa tu nebavime o teorii, že pri každej zmene diskov si vymeniš komplet sadu pruženia, tlmičov a zavesov (ano tak by to malo byť, aby to ako celok bolo zladené,... potom by to fungovalo ako píšeš)
tu sa bavíme o praxi že všetko zostáva povodne tak ako je a ty len prehodíš 8 kg plechový 15´´ disk za 20 kg hlinnikovy 18 ´´ disk pričom ale pružina, tlmič, rameno, zaves a bla bla bla zostali povodne...
čiže čo sa stane:
priemer disku sa zvačší o 7,5 cm (o čo sa logicky musí zmenšiť guma) čiže z 10 cm profilu ti zostane 6 cm profil gumy a tým pádom je aj technologicky tuhšia bočnica gumy... čo má za následok aj keby sa nič iné nezmenilo (v tomto pripade hmotnost samotneho disku keby zostala na urovni 15tiek) tak to aj tak bude prenášať vačšie rázy na sústavu pružina tlmič rameno zaves, ktore su ale povodne čiže to nezvladnu a prenesu toho viac do kasne... ono sa to nezdá ale samotná guma toho dokáze dost odfiltrovat a odpruzit...
a plus sa k tomu prida nezanedbatelny narast hmotnosti disku
proste logicky jednoducho povedane auto na velkych balonoch prijemne plava a auto na galuskach pociti kazdy kamiencok na ceste... druha vec je ze ako sa to sprava v zakrutach, na hrboloch, v extremnych situaciach atd...
a preto si vacsina 18karov dava na auticko hned aj eibach struny... ktore maju zmenenu charakteristiku pruzenia okrem toho ze aj auto znizuju... presne podla tychto potrieb cim viac sa stlaca tym je tuhsia cize male nerovnosti odfiltruje dobre, vacsie nerovnosti sa snazi potlacat tym ze nedovoli tomu velkemu tazkemu nizkoprofilovemu disku tancovat vo velkych kmitoch hore dole... co sa prejavi ako vacsie buchnutie do kasne ale auto aspon drzi... so standarnymi pruzinamy by to asi prenasalo vacsie razy a buchoty do kasne...
a uz som taky zmagoreny ze ani sam neviem co pisem...

s pozdravom váš Mad B.