Chlazeni TDDi

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od richisan » 27.06.2009 14:30

8O To si musel mat ten chladic riadne zas***y :D
Ale aj ja take nieco robim pravidelne par krat za rok wapkou, urcite to nezaskodi :wink:

Uživatelský avatar
tomto
Junior
Junior
Příspěvky: 300
Registrován: 26.04.2009 19:44
Bydliště: Jevíčko

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od tomto » 30.06.2009 18:49

Tak problém stále nevyřešen :( Chladič mám vyčištěný vyfoukaný a stále se mi zapíná ventilátor.....mám podezření na čidlo, které zapíná tento ventilátor-poradí mi někdo kde přesně to čidlo je???Díval jsem se po káblech které vedou od ventilátoru,ale nenašel jsem ho.

Pak mě ještě napadla jedna věc-nemohlo by to být třeba v nastavení teploty v řídící jednotce??Teda jestli to s tím má nějakou souvislost, třeba jako že by tam byla nastavená nižší teplota zapnutí mebo tak něco....?!
ford focus 1.8TDDi 82kw GHIA r.v.2000 stribrna met, BC, WOLF 17"
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=15745

Uživatelský avatar
tomto
Junior
Junior
Příspěvky: 300
Registrován: 26.04.2009 19:44
Bydliště: Jevíčko

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od tomto » 03.07.2009 14:23

Tak jsem dneska byl ve fordu a vysvětlil jsem technikovi co mi to dělá a on mi řekl, že je to normální jev..Tak mu povídám, že to asi moc normální nebude, když to běžně u TDDi nedělá. Pak mi povídal, že mají služební mondeo a tam to taky tak dělá-běžně se ten ventilátor zapíná.

Měli servis narvaný k prasknutí, takže se na to nedíval. Nabídl mi, že bych musel přijet jedině na diagnostiku a tam se uvidí jestli to hodí nějakou chybu. Objednal jsem se na středu, tak snad to dají do kupy. :?
ford focus 1.8TDDi 82kw GHIA r.v.2000 stribrna met, BC, WOLF 17"
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=15745

fefe30
Příspěvky: 1
Registrován: 10.07.2009 10:05

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od fefe30 » 10.07.2009 10:20

ahoj tomto ako pokracujes s tym ventilatorm?

Tiez som kupil FoFo r.v. 2001 a mam nemam ho ani mesiac a spozoroval som ten problem co mas aj ty.

Stale mi zapina ventilator chladenia. Vcera som presiel len kratku trasu cca 7km, potom moj ford stal cca 25 min. Nastartoval som a len co som zaradil jednotku hned zapol ventilator.
A to vobec nebolo teplo, bol vecer a iba nejakych 15 stupnov.

Ventilator sa spusti na nejakych 30 50 sekund a potom znova vypne a tak dokolecka.

Kamarat mechanik mi hovoril, ze je to OK. Ale to sa mi nezda ked auto vobec nevytacam, vonku je chladno, prejdem len minimalnu vzdialenost (len co sa zahreje motor) a uz sa stusta ventilator chladenia. Pritom rucicka teplomera mam v strede.

Ako pokracujes ?

Uživatelský avatar
tomto
Junior
Junior
Příspěvky: 300
Registrován: 26.04.2009 19:44
Bydliště: Jevíčko

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od tomto » 13.07.2009 13:18

fefe 30:
Nakonec jsem se na tu diagnostiku u fordu vykašlal a nejel jsem tam...bylo to z podobneho duvodu jako u tebe-kamos co dela automechanika mi proste rekl,ze je to uplne normalni a ze si s tim nemam lamat hlavu. On ma Passata a rikal, ze mu to se mu taky bezne zapina. Jako logicke to asi je, ze se motor dochlazuje pomoci ventilatoru, ale pokud tomu nejak neslapu a porad se mi toci ventilator,to se mi zda divne :?

Takze ted momentalne nevim a jezdim stale s tocicimi se ventilatory, ale podle kluku co maji TDDi je to nenormalni jev, ostatne to tady na tom vlaknu pisou.

Tak pokud by si prisel v cem problem spociva budu jedine rad za radu..vidim ze mame asi podobny problem.
ford focus 1.8TDDi 82kw GHIA r.v.2000 stribrna met, BC, WOLF 17"
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=15745

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od richisan » 13.07.2009 15:38

Urcite to neni normalny jav. Ked dlho nestojis na mieste alebo v zapche, pripadne nejazdis stylom rallye, tak sa ventilator nema preco ozyvat (zrychlovat). Mne ide vzdy pomaly, druhy sa roztoci, len ked mam ofuk alebo ide klima.

Uživatelský avatar
rangatanga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od rangatanga » 22.07.2009 23:31

Tak normální to určitě není mě se teď začal točit ventilátor hned po nastartování, i když byl motor studený a točil se pořád. Příčinou bylo vadné čidlo teploty - u TDDI je umístěné na pravé straně hlavy válců při pohledu zepředu, hned pod čidlem tlaku oleje - je k němu celkem špatný přístup, musí se odmontovat olejové vedení a odlučovač oleje, od čidla vedou kablíky a konektor je právě u toho odlučovače, ten jde naštěstí lehce rozpojit a změřit stav senzoru. Měřil jsem odpor čidla a zjistil, že byl přerušený kablík. Nicméně ručička teploměru na palubovce fungovala normálně - nikde jsem se nedočetl jestli je tam někde ještě druhé čidlo, protože mě není jasné jak může ručička normálně ukazovat, když byl tento snímač nefunkční. Kdyby to někdo věděl tak by mě to zajímalo, odkud se berou hodnoty pro ukazatel teploty.
Nicméně ventilátor souvisel s tím prvním uvedeným čidlem, po opravě spíná jak má.
M.

Uživatelský avatar
Kuchtafmx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 22.06.2009 21:01
Bydliště: Praha Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od Kuchtafmx » 23.07.2009 00:14

Zdravím, pridam se já.
Mám Mondeo 2.0 tddi, vetrak mi bezel neustale, trepa po ranu nastartovani v teplote cca 10 stupnu zacal bezet ventilator na chladici a vim ze klimatizace to nebyla. Byl jsem u znameho na diagnostice kde mi to zadarmo napichnul a rikal ze na nekterych autech to chybu cidla ani neohlasi ta diagnostika. Zadnou chybu sem nemel nakonec jsem objednal primo ve Fordu pac sem jinde neporidil "cidlo teploty chladici kapaliny". Bylo umisteno v hlave motoru blbej pristup. Vymenil jsem a je po problemu zapnula mi od te doby jen jednou a to byl hic. Takze vymenit toto cidlo nevim kde ho ma FoFo. ale vim ze mondeo ma dve cidla jedno tohle co dava udaje řj a spousti saharu a druhe ktere jen dava udaj na budík. Vymenit cidla kucí :D
Ford Mondeo 2.0Tddi 85kw, Limuzína. Edition1.

Uživatelský avatar
tomto
Junior
Junior
Příspěvky: 300
Registrován: 26.04.2009 19:44
Bydliště: Jevíčko

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od tomto » 25.07.2009 10:16

Dnes jsem hledal to čidlo teploty, ale našel jsem jen to čidlo na tlak oleje (jak psal rangatanga) vyfotil jsem to....takže jestli to dobře chápu, šipka ukazuje čidlo tlaku oleje a pokud bych se chtěl dostat k čidlu teploty, musím rozebrat to černy monštrum co je pod tímto čidlem...je to tak?
Přílohy
cidlo.JPG
ford focus 1.8TDDi 82kw GHIA r.v.2000 stribrna met, BC, WOLF 17"
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=15745

Uživatelský avatar
lupo66
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Žimrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od lupo66 » 26.07.2009 11:14

Buď rád že zapíná horší by bylo kdyby nezapínal.Myslím že to bude dělat čidlo teploty,nebo špatný termostat?
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 2/2000 - Hatchback - Silver 63 - 0 Rh+
Obrázek
Galeriehttps://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
rangatanga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od rangatanga » 26.07.2009 21:32

Přesně tak jak píšeš, to černý je odlučovač oleje je z něj potřeba odpojit alespoň dvě hadice pokud odpojíš všechny tři, tím líp. Odlučovač samotný je na jednom šroubu v hlavě válců a vzadu je zasunutý jenom plastovým výliskem. Ale jak říkám, já měl vepředu právě na tom odlučovači konektor, který vedl k čidlu, takže pro zjištění stavu čidla ohmmetrem nebylo nutno odlučovač sundávat, stačila jen jedna z hadic, která nejvíc překážela. Potom samozřejmě pro výměnu čidla to musíš odmontovat celý a i tak je tam pěkně mizernej přístup. Ale tím proměřením jenom samotného konektoru potvrdíš nebo vyloučíš závadu čidla. Pokud ale větrák točí hned po nastartování, bude to s největší pravděpodobností ono. pokud točí až po zahřátí a pak se vypne jak píšeš, tak samozřejmě přicházejí v úvahu i další příčiny. Ale zkus to proměřit a můžeš alespoň postupovat dál vylučovací metodou.

Uživatelský avatar
tomto
Junior
Junior
Příspěvky: 300
Registrován: 26.04.2009 19:44
Bydliště: Jevíčko

Re: Chlazeni TDDi

Příspěvek od tomto » 27.07.2009 21:25

rangatanga
zkusím to proměřit a uvidím....no právě že se ten větrák začne točit až po zahřátí motoru. Takže se mi to nezdá, že by to mohlo být čidlem. Ale uvidí se! Díky za info:-)
ford focus 1.8TDDi 82kw GHIA r.v.2000 stribrna met, BC, WOLF 17"
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=15745

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů