Stránka 2 z 3
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 08:55
od Hurvajs
Můj poznatek: palivový filtr jsem vyměnil a změna naprosto žádná.

Navíc teď v poslední době se to začalo chovat tak, že musím nastartovat s plynem a ten plyn držet třeba i 3 minuty, než to samo začne držet volnoběžné otáčky. Už se mi i párkrát stalo, že se to za celou cestu do práce (cca 5km městem) nechytlo a na každé křižovatce mi to chcíplo, když jsem nepodržel otáčky plynem. U mně to asi bude opravdu ten volnoběžný ventil. Má cenu ho zkoušet rozebírat a čistit?
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 14:12
od matys
Hurvajs............určitě ....práce v klidu 15 - 20 minut . ( myšleno u 1.6 16V )
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 14:48
od Hurvajs
A pomohlo to? Jeden známý mi říkal, že ho rozebral, vyčistil a pak už nešel vůbec

No a jinak u 1,8 16V to bude asi složitější, ten ventil je dost blbě přístupný, ale pokud by byla šance, že to pomůže, tak by se to vyplatilo. Nedokážete někdo říci, co přesně se v tom ventilu děje, že to někdy dělá a někdy ne? Zlobí to při různých teplotách a jindy při těch samých teplotách je to zase v pohodě, zajímalo by mne, co přesně ty problémy ve ventilu způsobuje. Díky předem za každou zkuešenost

Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 15:08
od matys
Hurvajs........volnoběžný ventil se nerozdělává , ale jen pěkně vymeje vnitřek tech.benzínem , popřípadě je-li možnost vyfouká luftem a vystříkne WDčkem a hodí zpět . Pozor na těsnicí gumičku mezi motorem a vz.ventilem . Mrkni na vlákno Volnoběžný ventil ,tam najdeš více .
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 15:39
od Hurvajs
Díky moc matys, mrknu do toho vlákna a až se trochu oteplí, vrhnu se na to.

Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 15:46
od matys
v pohodě.......
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 15:57
od Petrucianni
Ventil nečistit, ale vyměnit za nový. Vyčištění pomůže jen krátkodobě. A nestříkat to WDéčkem, ale MDsprayem nebo něčím, co maže. Ale jak říkám, má to krátkodobý efekt. Jsem nasrane
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 16:02
od Petrucianni
....nasranej, kolik vad už to auto má. Soudruzi v Kölnu někde udělali chybu..........Ok, ventil zkus vyčistit, ale jak říkám, je to krátkodobá záležitost. Pokud je to ním, budeš ho muset vyměnit za nový. Volnoběžný ventil je celkem primitivní záležitost, na fóru je však spousta lidí, kterým výměna nepomohla.........jsou jen chudší o dva papouchy a auto zlobí dál.
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 19.02.2010 19:26
od matys
Petrucianni........nevím jak kdo , ale já jezdím po vyčistění a stříknutí WDčkem v pohodě již druhou sezonu . Ta chvilka s opravou se mi myslím vyplatila .
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 20.02.2010 08:50
od Hurvajs
Díky za všechny postřehy, rozhodně to alespoň zkusím. Pokud to nepomůže, tak ho vyměním.

Jo a ještě jeden dotaz: ukáže vadný ventil diagnostika??

Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 23.02.2010 16:50
od Petrucianni
Na diagnostiku se vykašli, pokud ti auto chcípá na volnoběh a musíš držet otáčky plynem, vyčisti ventil. Pokud se to po vyčištění zlepší do té míry, že tě to přestane obtěžovat, nechej jej tam a jezdi dál. Pokud to bude zlobit opakovaně, a po vyčištění se to bude opět zhoršovat, tak tam dej nový.
Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 23.02.2010 18:53
od Hurvajs
O.K. díky, zkusím to.

Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 23.02.2010 19:03
od Písař
jj,za ty otáčky může stopro ten ventil.Jinak startovat jedině se sešlápkou spojkou,aby byl motor odlehčenej.V těhle mrazech co byly jsem startoval 120-ku a spojku jsem musel držet asi půl min.po nastartování,jinak by motor hned zhasnul.Prostě jí neutáhnul.Kvílela jako meluzína při lehkým odlehčení pedálu

Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 23.02.2010 19:41
od Hurvajs
Startuju zásadně se spojkou a to pořád, nejen v zimě. Jinak s těma otáčkama, aby jste to pochopili správně, nedrží mi to otáčky jen ihned po startu, ale jen někdy. V tu dobu ,musím držet plyn a ta situace je různě dlouhá. Někdy pár sekund a volnoběh začne držet sám a někdy i několik minut. Potom, když už motor běží sám bez držení plynu, drží otáčky ukázkově a nidky nechcípne. Dokáže někdo vysvětlit, co se v tom ventilu po startu děje a proč to dělá výhradně po startu a navíc jen nědky?? Kdyby zůstaval nějak viset, tak by to muselo zlobit i jindy ne? Třeba v létě, nebo během jízdy apod.

Re: dlouha doba startovaní
Napsal: 11.02.2012 22:44
od tvm
Ahoj, mám problém s dlouhým startováním. Po ultrazvukovém vyčištění vstřikovacích ventilů (nevím, co všechno tam rozdělali) mi přestalo auto chytat na "cvrnknutí" po dobzučení čerpadla. Točí to pár sekund než to chytne za studena. U teplého motoru to je ještě horší..to obvykle chytne až na podruhé (na poprvé jen točí a bez přidání plynu nechytne). Náhodně jsem zjistil, že teďka mi to chytne vždycky na cvrnknutí (tzn. i při teplým motoru), když začnu startovat hned po otočení klíčku, tzn. než doběhne natlakování paliva čerpadlem. Takže sice mi to už startuje krásně, ale krapet nestandardně. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Regulátor tlaku paliva, protékající vstřikovací ventil, netěsnost (benzín není cítit) nebo něco jiného?