
dlouha doba startovaní
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: dlouha doba startovaní
Můj poznatek: palivový filtr jsem vyměnil a změna naprosto žádná.
Navíc teď v poslední době se to začalo chovat tak, že musím nastartovat s plynem a ten plyn držet třeba i 3 minuty, než to samo začne držet volnoběžné otáčky. Už se mi i párkrát stalo, že se to za celou cestu do práce (cca 5km městem) nechytlo a na každé křižovatce mi to chcíplo, když jsem nepodržel otáčky plynem. U mně to asi bude opravdu ten volnoběžný ventil. Má cenu ho zkoušet rozebírat a čistit?

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: dlouha doba startovaní
Hurvajs............určitě ....práce v klidu 15 - 20 minut . ( myšleno u 1.6 16V )
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: dlouha doba startovaní
A pomohlo to? Jeden známý mi říkal, že ho rozebral, vyčistil a pak už nešel vůbec
No a jinak u 1,8 16V to bude asi složitější, ten ventil je dost blbě přístupný, ale pokud by byla šance, že to pomůže, tak by se to vyplatilo. Nedokážete někdo říci, co přesně se v tom ventilu děje, že to někdy dělá a někdy ne? Zlobí to při různých teplotách a jindy při těch samých teplotách je to zase v pohodě, zajímalo by mne, co přesně ty problémy ve ventilu způsobuje. Díky předem za každou zkuešenost 


Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: dlouha doba startovaní
Hurvajs........volnoběžný ventil se nerozdělává , ale jen pěkně vymeje vnitřek tech.benzínem , popřípadě je-li možnost vyfouká luftem a vystříkne WDčkem a hodí zpět . Pozor na těsnicí gumičku mezi motorem a vz.ventilem . Mrkni na vlákno Volnoběžný ventil ,tam najdeš více .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: dlouha doba startovaní
Díky moc matys, mrknu do toho vlákna a až se trochu oteplí, vrhnu se na to. 

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
- Petrucianni
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
Re: dlouha doba startovaní
Ventil nečistit, ale vyměnit za nový. Vyčištění pomůže jen krátkodobě. A nestříkat to WDéčkem, ale MDsprayem nebo něčím, co maže. Ale jak říkám, má to krátkodobý efekt. Jsem nasrane
- Petrucianni
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
Re: dlouha doba startovaní
....nasranej, kolik vad už to auto má. Soudruzi v Kölnu někde udělali chybu..........Ok, ventil zkus vyčistit, ale jak říkám, je to krátkodobá záležitost. Pokud je to ním, budeš ho muset vyměnit za nový. Volnoběžný ventil je celkem primitivní záležitost, na fóru je však spousta lidí, kterým výměna nepomohla.........jsou jen chudší o dva papouchy a auto zlobí dál.
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: dlouha doba startovaní
Petrucianni........nevím jak kdo , ale já jezdím po vyčistění a stříknutí WDčkem v pohodě již druhou sezonu . Ta chvilka s opravou se mi myslím vyplatila .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: dlouha doba startovaní
Díky za všechny postřehy, rozhodně to alespoň zkusím. Pokud to nepomůže, tak ho vyměním.
Jo a ještě jeden dotaz: ukáže vadný ventil diagnostika?? 


Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Petrucianni
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
Re: dlouha doba startovaní
Na diagnostiku se vykašli, pokud ti auto chcípá na volnoběh a musíš držet otáčky plynem, vyčisti ventil. Pokud se to po vyčištění zlepší do té míry, že tě to přestane obtěžovat, nechej jej tam a jezdi dál. Pokud to bude zlobit opakovaně, a po vyčištění se to bude opět zhoršovat, tak tam dej nový.
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: dlouha doba startovaní
O.K. díky, zkusím to. 

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Písař
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 09.02.2008 20:18
- Bydliště: Západní čechy-Cheznovice
Re: dlouha doba startovaní
jj,za ty otáčky může stopro ten ventil.Jinak startovat jedině se sešlápkou spojkou,aby byl motor odlehčenej.V těhle mrazech co byly jsem startoval 120-ku a spojku jsem musel držet asi půl min.po nastartování,jinak by motor hned zhasnul.Prostě jí neutáhnul.Kvílela jako meluzína při lehkým odlehčení pedálu 

- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: dlouha doba startovaní
Startuju zásadně se spojkou a to pořád, nejen v zimě. Jinak s těma otáčkama, aby jste to pochopili správně, nedrží mi to otáčky jen ihned po startu, ale jen někdy. V tu dobu ,musím držet plyn a ta situace je různě dlouhá. Někdy pár sekund a volnoběh začne držet sám a někdy i několik minut. Potom, když už motor běží sám bez držení plynu, drží otáčky ukázkově a nidky nechcípne. Dokáže někdo vysvětlit, co se v tom ventilu po startu děje a proč to dělá výhradně po startu a navíc jen nědky?? Kdyby zůstaval nějak viset, tak by to muselo zlobit i jindy ne? Třeba v létě, nebo během jízdy apod. 

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 19.05.2010 17:44
Re: dlouha doba startovaní
Ahoj, mám problém s dlouhým startováním. Po ultrazvukovém vyčištění vstřikovacích ventilů (nevím, co všechno tam rozdělali) mi přestalo auto chytat na "cvrnknutí" po dobzučení čerpadla. Točí to pár sekund než to chytne za studena. U teplého motoru to je ještě horší..to obvykle chytne až na podruhé (na poprvé jen točí a bez přidání plynu nechytne). Náhodně jsem zjistil, že teďka mi to chytne vždycky na cvrnknutí (tzn. i při teplým motoru), když začnu startovat hned po otočení klíčku, tzn. než doběhne natlakování paliva čerpadlem. Takže sice mi to už startuje krásně, ale krapet nestandardně. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Regulátor tlaku paliva, protékající vstřikovací ventil, netěsnost (benzín není cítit) nebo něco jiného?
Ford Focus Kombi 1.8 16V benzín, 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti