2.0TDCi Tempomat

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od KubaU » 30.12.2008 14:19

O spotřebě diskutovat nebudu, to mě celkem netrápí a ani jsem o tom nic nepsal, jen jsem narážel na to, že tempomat z prudšího kopce auto motorem fakt neubrzdí (tj rychlost poroste nad nastavenou). Což není nutně problém.
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
jama
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 12.12.2008 19:37
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od jama » 30.12.2008 14:27

no ale ani tuto tvoju teoriu ci skuenost neviem potvrdit.... zatial mam skusenosti ze si tempomat vystacil, samozrejme ze som ho neskusal na nejakom horskom prechode :D ale na dialnici ci okreske a tam si udrzal 90, 110, 130, i 160 dole kopcom v 5tich ludoch a kufor nalozeny po strechu ... takze myslim ze pri normalnom uzivani si so zbrzdenim auta na stanovenu rychlost poradi ...
samozrejme ze ak pojdes dole kopcom 160 a vtedy si tlacitkom vyvolas poslednu rychlost povedzme 90 tak ze to mozno nezvladne, to som neskusal...nezda sa mi to normalne a vyuzitelne :D
FORD Mondeo KOMBI, 2.0 TDCi , 96Kw, 6-ti kvalt, GHIA X, 2005
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od Forny » 07.01.2009 16:46

Tempomatem nastavite pozadovanou rychlost - to je vsem jasne
ridici jednotka dodava potrebne mnoztvi paliva na udrzeni rychlosti - to je taky jasne

ALE

pokud auto vlastni setrvacnosti zacna zrychlovat tak odstavi privod paliva => 0l/100km a ted ty vase dohady, co udelas ty kdyz prijedes na vrchol kopce a mas na tachometru 130 ???? budes drzet plyn porad stejne nebo sundas nohu z plynu ... stejne jak ridici jednotka ... aby se ti auto nerozjelo rychleji a ty jsi neprekracoval povolenou rychlost, protoze pokud by jsi mel porad stejne seslapnuto budes zrychlovat. Pokud samozrejme vyradis, tak se ti auto rozjede na vyssi rychlost (okamzita je cca 0.9l/hod), oproti zarazenemu rychlostnim stupni (0.0 l/100km). S vyrazenou rychlosti dojedes dal, kdezto pri zarazenem musis pridavat plyn aby jsi udrzel tu danou rychlost, ale to by se muselo presne zmerit na stejnem useku za stejnych podminek co vyjde lepe. U me z duvodu bezpeci vyjde zarazena rychlost - moznost akcelerace, pri poruse motoru (zastavise) nemam ztratu posilovacu volantu a brzd .... tomu ja davam prednost.

K tem kopcum snad jen tolik, tempomat vypnes tim, ze slapnes na brzdu, spoku nebo vypnes rucne, ale plyn funguje bez problemu, takze nevim proc by jsi nemohl z kopce dolu lehce prislapnout plyn auto rozjet a v proti kopci vyuzit energii a jakmile tvoje rychlost klesne na nastavenou tak rizeni plynu prevezme ridici jednotka - je to zduvodu bezpecneho predjizdeni na dalnicich.

Pokud mas nastavenou rychlost nizsi nezli je aktualni ridici jednotka pocka az tvoje rychlost spadne na nastavenou a pak normalne pridava plyn.

Jinak tempomat je uzasna vec a vyuzivam jej nejen na dalnicich a okreskach, ale taky na prujezd obcemi, kdy na zacatku nastavim a pak jedu a vim, ze neporusuji zakon ;)

Jeden priklad za vsechny: muj sef je setrilek a zvyklej ze S120 a podobnych aut porad vyrazovat rychlost. Predstavte si ze sedita na miste spolujezdce a ridic "sef" zacne predjizdet (ma citroen Berlingo) Pravy pruh - kamion cca 90km/h, druhy pruh Favorit s privesem - cca 95 km/h a v nejrychlejsim pruhu muj sef 105 km/h a kdyz byl na urovni tech dvou, tak elegantne vyradil 5 a bez rychlosti zaplul pred Faftaka, proste na zabiti. Me to odnaucil stryc kdyz jsem presel z Rapida na Feldu a o Astra ani nemluve.
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jama
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 12.12.2008 19:37
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od jama » 07.01.2009 20:16

jj, suhlasim s tebou, nemyslim ze som pisal nejako opacne...

btw. tempomat sa vypne aj plynom :wink: ak pri pridas tak ze zoslapnes plyn na podlahu tak sa tempomat vypne tak isto ako spojkou, ci brzdou...

myslim ze tempomat je dobra vec, skoda ze nemam ten aktivny to je urcite dalsi velky krok k bezpecnosti na cestach...
FORD Mondeo KOMBI, 2.0 TDCi , 96Kw, 6-ti kvalt, GHIA X, 2005
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tony1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 27.04.2008 20:55
Bydliště: Slatinice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od tony1 » 07.01.2009 20:26

to Forny: VYČERPÁVAJÍCÍ-pochvala!!!!! Přijeď do Olomouce a budeš pochválen před rozvinutou firemní reklamní plachtou. :lol:

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od Forny » 08.01.2009 09:35

to jama: o vypnuti pomoci plynu jsem nevedel, v Octavii to je pri prekroceni rychlosti o 20 km nez je tempomat.

to tony1: :oops: az pojedu do Olomouce dam vedet a necham se pochvalit :lol:

Jen pro Info,b ratr ma v nove 308 SW omezovac rychlosti, tam si nastavi rychlost - treba 50 km/h a pak ji nemuze prekrocit, auto zrychluje do teto rychlosti. Pokud chce prekrocit tuto rychlost, tak seslapne plyn na podlahu a jede.
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od KubaU » 08.01.2009 13:50

Forny píše:to jama: o vypnuti pomoci plynu jsem nevedel, v Octavii to je pri prekroceni rychlosti o 20 km nez je tempomat.
Jestli se nepletu, FoFo to má podobně nebo stejně. Vím, že můžu zrychlit nad "tempomatovou" rychlost, a tempomat se hned nevypne - po puštění plynu auto zpomalí zpátky na nastavenou rychlost.

Ještě k tomu "brždění tempomatem" z kopce, koukal jsem, kde jsem to viděl v manuálu, a je tam tohle:
Při jízdě ze svahu může rychlost
vozidla překročit nastavenou
rychlost. Systém nepracuje s brzdami.
Aby systém mohl lépe udržet nastavenou
rychlost, podřaďte a stiskněte spínač
SET-.
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
jama
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 12.12.2008 19:37
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od jama » 08.01.2009 21:44

tak tu vec zo zvysenim rychlosti o 20kmh som si neuvedomil, resp. nevsimol :oops: . iba som si vsimol ze ked mam nastaveny tempomat a pridavam pomalym stlacanim plynu tak ostava svietit ten symbol na PPC ale ak zoslapnem plyn na podlahu tak zhasne... jedine zeby to tak brutalne zrychlovalo :roll:
FORD Mondeo KOMBI, 2.0 TDCi , 96Kw, 6-ti kvalt, GHIA X, 2005
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od Forny » 08.01.2009 22:56

to jama> no me to prijde ze auto docela pekne zrychluje :D ono se to nezda, a ja se plne venuji provozu kolem sebe a nemam moc casu cumet na to kolik jedu, takze uz jsem prisel o dva zivoty za rychlost a 1000 Kc, ale za chvili to bude pul roku tak jeste vydrzet dalsi pulku a jsem opet cistej ;)

A prot me sejri ti pitomci co v obci jedou radeji 45km/h podle tachometru, kterej k tomu jeste o 5 km/h premeruje (dle GPS a radaru na zacatku obci), hlavne aby neprekrocili 50 a nedostali pokutu
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jama
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 12.12.2008 19:37
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od jama » 10.01.2009 00:26

no tak dnes som siel do BA po dialnici a sledoval som ten tempomat, pravda je taka ze skutocne sa vypne po prekroceni nastavenej rychlosti o viac ako 20kmh a nie po prudkom zoslapnuti pedalu ako som povodne pisal :oops: tymto sa ospravedlnujem za zmetocne info :oops: zmiatla ma pravdepodobne ta rychla akceleracia TDCi s overboostom ...
btw. ked som sa pohol tak som vynuloval spotrebu na PPC a pocas 100km jazdy po dialnici na tempomat 130km-h ukazoval 5,1L spotrebu a po prijazde do BA na obchvat som spomalil na predpisovych 80km-h , ked som v petrzalke zastavil na parkovisku tak PPC ukazuje 4,8L priemernu spotrebu 8O
FORD Mondeo KOMBI, 2.0 TDCi , 96Kw, 6-ti kvalt, GHIA X, 2005
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od Forny » 11.01.2009 20:08

jama> mne nemusis povidat, poprve kdyz jsem jel od stryce do Prahy (cca 100 km) tak jsem jel po okreskach 80 - 100 klidna jizda, protoze byla trochu mlha a za mnou jela pritelkyne v druhem aute. Na tech 100 km spotreba 4.0 dle BC, bohuzel to bylo poprve a naposled, protze jinak jezdim po dalnici 130, okreska 100 a pak prumerna je na 5.0 l/100 km.

jak jsem psal v jinem vlakne, dost zalezi na rychlosti, protoze na spotrebu ma vliv rychlost a to jeste je pod kvadratem, takze to roste exponencialne.
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od kutil » 21.01.2009 10:56

Mám tempomat na 2.2TDCI. Po zkušenostech z USA jsem ho chtěl, ale v ČR je velký problém ho používat, lidi jezdí hodně rozdílně a hodně mění rychlost a to i na dálnici. Používal jsem ho na dovolené ve Skandinávii a tam se osvědčil, protože jsem dal 6ku, zapnul tempomat na 100-110km/h a jel třeba 5hodin stále rovně. Jinak člověk musel hlídat kolik jede, ta 2.2TDCI je schopná jezdit hodně rychle.

V ČR ho používám občas v obcích, abych nejezdil rychle. :P Na dálnici se mi moc neosvědčil, nenašel jsem rychlost, kteruo bych mohl plynule jet. Např. v Norsku všichni jedou 90km/h jako by měli všichni tempomat.

U Fordího tempomatu mi nejvíc vadí, že není podsvícený, z tohohle pohledu mě mrzí, že jsem nekoil S-MAX, který ho již podsvícený má. U Mondea je nepodsvícený tempomat velký handycap. A ještě jedna drobnost, tempomat nevidí dopředu a tak nedokáže jako člověk předpovídat jízdu dopředu podle terénu. Takže tempomat z pohledu spotřeby je dobré používat na rovině, ale v kopcích udělá člověk nohou nižší spotřebu.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od Boban » 21.01.2009 12:21

kutil, jj přesně tak v ČR hlavně na D1 ho nepoužiješ vůbec, teda jo, na pár vteřin, max minut :idea: :mrgreen: jináč je to o ničem a s motorem co máš ty je to stejně zbytečnost :idea: :mrgreen:

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od pava » 21.01.2009 17:23

Souhlas s Kutilem, psal jsem to už na první stránce, že je to u nás celkem zbytečnos. Když jedete na tempomat, nemůžete si dát nohy úplně bokem, pořád musíte být ve střehu, což není ono, jak sami uznáte.

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi Tempomat

Příspěvek od Kóťa » 21.01.2009 17:46

Já bych ho bral.V otcově galaxy ho používám.... :|
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů