Stránka 2 z 14

cvakaní ventilů

Napsal: 05.10.2008 14:04
od gti14
Cus všem chtěl sem se jen optat, focuse nemám moc dlouho a občas se stane,že při startování zacvakají ventily.V servisu mi řekli že je to normální,ale tím si nejsem jist.Máte s tím někdo zkušenost a nebo nevíte čím to mohlo být.Dík

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 05.10.2008 21:00
od brena
ja s tim zkusenosti nemam ale co jsem se docetl v manualu tak by jse melo u nekterych motoru po 150 000 km jit do servisu na kontrolu ventilu a nejakych tech veci okolo nich,
jinak zkus fokiho, treba bude vedet vic.

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 07.10.2008 16:00
od gti14
To jsem take cetli ze po 150000 chteji seridit ventili,jinak diky

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 04.12.2008 21:47
od jjiri.blazek
nez pojedes do forda tak sundej viko .svicky dole na klice nasad klic potacej ve smeru motorem divej se na vacky ktere koli hlavne aby staly jako parozi sikmo nahoru vem merky na sani ma byt 0,20 vyfuk 0,35 kdyztak napis muzu i podrobneji

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 05.12.2008 11:36
od akumulator
No trochu blby ze gti14 ani nerekl co ma za motor. Neni od veci to mit v podpisu. Kratky zacvakani ventilu po startu (cca 2-3sec) by ukazovalo na hydrostely, tam je to normalni. Vule se serizuje pri kazdem startu.

Fofo I, ale hydrostely nema, serizuje se to podlozkama, jedna u Forda stoji nakych 450kc a serizeni uz moc prace pro kutily neni. Musi dolu rozvodak, vacky, etc, etc. Zmerit vuli je ale snadne - viz. jak to popisuje jjiri.blazek.

U Fofo II nevim jak to je. Mozna tam uz hydrostely jsou a je to i pripad gti14...

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 06.12.2008 17:52
od pbjun
No mi teda ventily seveli, ale moc to neresim, spise me trapi ze mi obcas zaklepe neco na spodku motoru (nejake lozisko nebo salek nebo pistni cep to uz mi podle zvuku nikdo neurcil), dela to prevazne na volnobeh a vetsinou po dlouhe jizde... Najeto 182tis a bez kontroly vule ventilu - motor vykonove jak novy spotreba ted sem byl v sumperku a 5,8l/100km po meste do 8,5l, upozornuji ze jezdi fakt rychle takze pohoda, voda se neztraci, olej se ztraci hodne, z vyfuku ho jde minimum takze buh vi... Generalka je planovana na 200tis - nejspis pujde cely novy motor nebo jeho pulka a zbytek komplet zgeneralkovat...

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 06.12.2008 20:08
od deekay
No vratim se trochu zpet, nechapu nazor tech machaniku ze krok od hydrostelu k mechanickemu vymezeni je krok o 20let zpet...Ono hydrostely nejsou taky naka vyhra, pravda motor je po natlakovani zdvihatek olejem tissi, nema toliko zvuk siciho stroje, nicmene hydraulicky zdvihatka maji zase omezeni v otackach, proto na vysokovykonny NA aplikace se do motoru misto hydrostelu davaji opet mechanicky zdvihatka. Ve vysokych otackach uz nestihaji hydra totiz vymezovat.

pravdou je ze Zetec S (Sigma) co mam ve focusu a ma najeto 115tKm je na volnobeh hlucnejsi nez Zetec (Zeta) co mam v Escortu, ma natoceno 235tKm a ma hydrostely. Obecne jsou stary Zetecy mnohem mechanicky odolnejsi nez nove (netrpi na opotrebovani pistnich krouzku a vule na klice jako nove) ale zase maji horsi vyportovani hlavy, takze z nich nejde bez uprav zdimat takovy vykon. Nove Zetecy S a SE (Sigma) maji na svuj objem docela brutalni moznosti uprav (standard motor co do mechanicke stranky by mel dat dle anglanu 8000rpm) a velmi dobre na upravy reagujou a i proto je fajn ze tam jsou zdvihatma mechanicky.

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 06.12.2008 20:35
od chmelko
deekay:tak rad čítam tvoje príspevky..mohli by sme urobit nejaky blog kde to všetko bude popísane :wink:

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 28.12.2008 08:02
od gti14
Jen doplnuju ze motor mam 1.6.Chtel jsem se optat jestli cvakani ventilu pri ukonceni startu muze mit neco spolecne s cvrlikanim motoru pri rychle akceleraci-pedal az na podlahu.Motro tahne normalka ale je to slyset.

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 01.02.2009 08:58
od mario
deekay:to se tak pěkně čte,nechceš vydat knihu? :mrgreen:

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 22.05.2009 18:53
od vodnar44
caute vie mi niekto poradit ci motor 1.8 16v ma hydraulicke alebo klesicke ventili. Mam totiz problem ked pridsm na volnobeh zaklepe to dost a pri rozjazde pocut chrcanie dik vopred za radu co s tym :wink:

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 22.05.2009 19:11
od Wolf2
akumulator píše: Fofo I, ale hydrostely nema, serizuje se to podlozkama, jedna u Forda stoji nakych 450kc a serizeni uz moc prace pro kutily neni.
to máš cenu pro tebe ,za tu podložku ??? :lol: :lol: :lol: :lol:
pro ostatní - u Forda stojí jedna vymezovací podložka 55 kč s Dph :wink:

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 22.05.2009 19:40
od vodnar44
dik za radu cize treba ich nastavit no som zvedavy co povedia v servise

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 30.05.2009 11:00
od carPWR
mě v Plzni ve Fordu řekli, že se vymezovací podložka u nich koupit nedá, pouze celý ten "hrneček", ve kterém je podložka uložená a jeden stojí 440Kč. Nakonec mechanik vyřešil koupí podložek v Praze jedna za 70Kč...akorát se daly koupit jen po 0,05mm, což je moc velký rozdíl, když chce člověk honit 0,01mm....ale on je přebrousil na požadovanou hodnotu o několik setin.

Re: cvakaní ventilů

Napsal: 30.05.2009 15:07
od Wolf2
já jdu na seřízení ventilů na 1,8-16v , 3.6. do Ford servisu ,tak pak dám vědět kolik ta sranda stojí ,ale předběžně to má být 1200kč za seřízení + co podložka to 50 kč :wink: