Proč jsou značky dej přednost v jízdě před každým vjezdem na kruhový objezd?
- kdyby tam nebyli, platí chování jako na klasické křižovatce - přednost pravidla pravé ruky => museli by jste dávat přednost každému autu, cyklistovi, pojezdu a nebo útvaru, které chce vjet na kruhový objezd.
K tomu obrázku červeného auta a modrého auta.
Zkuste si ten kruhový objezd narovnat na dvouproudou silnici (třeba i dálnici) s odbočkou doprava. Auto které jede ve vnitřním pruhu začne najednou odbočovat na odbočku po pravé straně a auto jedoucí ve vnějším pruhu na podobné úrovni to do něj každopádně musí nahulit, proto platí chování na kruhovém objezdu jako na dálnici nebo dvouproudé rychlostní komunikaci, že auto jedoucí po vnitřním obvodu (pruhu) které chce odbočovat musí dát přednost vozidlu jedoucí po vnějším obvodu (pruhu) a nebo se za něj zařadit a posléze odbočit. Ještě jinak, kdo z vás by z dálničního "rychlého" pruhu najednou odbočil bez zařazení do pomalejšího pruhu? - no jedině sebevrah.
Takhle mi to vysvětloval instruktor na podnikovém školení řidičů, protože mě se v Mladé Boleslavi stal podobný případ - auto najednou odbočilo z vnitřního pruhu směrem do města.
Každopádně mi furt vychází - nikam se necpat a nechat to vyhnít, ono to nějak dopadne
