Formule 1 - F1

Moderátor:Quickie
Odpovědět
pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Re: F1

Příspěvek od pette » 03.11.2008 18:35

jj ale ty co fandili Massovi a chvíli i Glockovi a pak Glocka chtěli lynčovat za to že nedokázal na suchých pneu. dojet před Hami no to jsou paka :roll:
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od Skubi » 03.11.2008 18:50

jak ubohé od Brazilců :evil:
v tomto je mi Glocka líto :(
já si furt říkal, že tam má Ron těch tlačítek víc :wink: , že on to vlastně režíroval celé :mrgreen:
vyfouknul réžii FIA a znamoval všem jezdcům Kromě ferrari a Alonsa, jak mají jet, aby to byl nervák až do poslední sekundy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
HORST
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3678
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: F1

Příspěvek od HORST » 03.11.2008 18:56

Marex píše:Pravda se ukáže :twisted:
Bez komentare!!! :wink:
byl Ford Focus-sedan, 1,6 - Ghia, 11/1999
Obrázek
je FoFu (Ford Fusion) cervena colorado 11/2008, 1,4 benzin

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od Skubi » 03.11.2008 19:00

jj, pravda se ukázala a nebýt loňské Hamiho větší touhy po titulu než rozvážnosti, tak letos navzdory FIA slavil druhý titul :wink:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: F1

Příspěvek od chmelko » 03.11.2008 19:02

krasne vysvetlene..

Když se o titulu mistra světa loni rozhodovalo v Brazílii mezi třemi jezdci, považovala to formulová veřejnost za napínavé vyvrcholení celé sezóny. A loňské finále v Interlagosu rozhodně nudné nebylo, Lewis Hamilton se na začátku závodu propadl pořadím dolů a do konce závodu všichni s napětím sledovali, jestli se mu podaří získat potřebný počet bodů. To ovšem nikdo netušil, co brazilský Interlagos připraví divákům hned v následující sezóně.

Zápletka jako z hollywoodského filmu, rozhodující předjetí v poslední zatáčce posledního kola. Zní to až příliš neskutečně, ale Hamilton rozhodl ve svůj prospěch opravdu v hodině dvanácté.

Jedním z hlavních aktérů dramatu posledních kol se stal Timo Glock. Ten byl ještě v posledním kole na čtvrtém místě, ale v poslední zatáčce (pokud budeme brát lomenou cílovou rovinku jako jeden celek) ho předjela bojující dvojice Vettel - Hamilton. Této události si však nevšimnuli u Ferrari a začali předčasně slavit zisk jezdeckého titulu. A jak k tomu všemu došlo? Pojďme si přiblížit události z posledních kol GP Brazílie.

Těžko přesně určit moment, kdy se do Interlagosu vrátil v závěru závodu déšť, ale stalo se tak méně než deset kol před koncem a vyvolalo to velkou vlnu přezouvání na přechodné pneumatiky.

Ještě v 64. kole jezdil Hamilton na čtvrtém místě, pátý byl Vettel, šestý Kovalainen a sedmý Glock. V 65. kole zamířilo ke svým mechanikům šest jezdců, aby vyměnili obutí svých vozů. Byl mezi nimi i Heikki Kovalainen, který tak ztratil svojí pozici vůči Glockovi, o kolo později ještě podlehl Trullimu.

O kolo později zamířila do boxů čtveřice Alonso, Räikkönen, Hamilton a Vettel. Ale Timo Glock přezout nejel a to mu umožnilo přeskočit Hamiltona a Vettela na čtvrté místo, na kterém byl klasifikován v 67. až 70. kole. Pro úplnost dodejme, že jako poslední přezouvala dvojice domácích jezdců Massa - Barrichello, stalo se tak v 67. kole.

Zatímco se na prvních třech místech pořadí neměnilo, v 68. kole zaútočil Sebastian Vettel na Lewise Hamiltona a byl úspěšný. Britský jezdec se tak ocitl na šestém místě, které přisuzovalo titul mistra světa vedoucímu Felipemu Massovi.

Situací na trati takto zamíchal kromě Vettela tým Toyota, který se rozhodl zariskovat na mokré trati a ponechal své jezdce na suchých pneumatikách. Zatímco Glockovi umožnilo vynechání zastávky posun ze sedmého místa na čtvrté, Jarno Trulli se posunul z osmého na sedmé. Všechny tyto změny ilustruje následující tabulka.

Pořadí jezdců v závěrečných kolech GP Brazílie Kolo/pořadí 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
64. Massa Alonso Räikkönen Hamilton Vettel Kovalainen Glock Trulli
65. Massa Alonso Räikkönen Hamilton Vettel Glock Kovalainen Trulli
66. Massa Alonso Räikkönen Hamilton Vettel Glock Trulli Kovalainen
67. Massa Alonso Räikkönen Glock Hamilton Vettel Trulli Kovalainen
68. Massa Alonso Räikkönen Glock Hamilton Vettel Trulli Kovalainen
69. Massa Alonso Räikkönen Glock Vettel Hamilton Trulli Kovalainen
70. Massa Alonso Räikkönen Glock Vettel Hamilton Trulli Kovalainen
71. Massa Alonso Räikkönen Vettel Hamilton Glock Kovalainen Trulli

Pozn.: modře - v tomto kole jezdec zajel do boxů

Jenomže mokrá trať a suché pneumatiky představují kombinaci, která nejde moc dobře dohromady. Pojďme se podívat, jak se rozhodnutí Toyoty nepřezout projevilo v časech na kolo, pro srovnání si uvedeme celé čelo závodu.

Časy jezdců v závěrečných kolech GP Brazílie Jezdec/kolo 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71.
Felipe Massa 1:14,705 1:16,463 1:23,567 1:38,670 1:19,848 1:24,871 1:27,721
Fernando Alonso 1:15,051 1:20,436 1:37,584 1:19,434 1:21,706 1:25,473 1:26,108
Kimi Räikkönen 1:14,786 1:21,327 1:38,627 1:19,009 1:20,342 1:25,779 1:28,271
Timo Glock 1:15,571 1:17,992 1:18,897 1:18,816 1:18,688 1:28,041 1:44,731
Lewis Hamilton 1:15,751 1:26,282 1:38,860 1:19,998 1:24,612 1:25,567 1:26,126
Sebastian Vettel 1:15,560 1:26,801 1:39,016 1:19,673 1:23,318 1:25,221 1:25,984
Jarno Trulli 1:15,551 1:19,113 1:20,528 1:20,188 1:22,428 1:33,539 1:44,800
Heikki Kovalainen 1:21,163 1:41,294 1:19,957 1:20,485 1:22,687 1:24,917 1:24,945

Pozn.: tučně - nejrychlejší jezdec na trati, modře - v tomto kole jezdec zajel do boxů

Z výše uvedené tabulky je zřejmé, že setrvat na suchých pneumatikách nebylo naprosto zásadně špatné rozhodnutí. Felipe Massa byl nejrychlejším jezdcem na trati, dokud jezdil na suchých pneumatikách. V 67. kole byli z uvedených jezdců na suchých pneumatikách již jen jezdci Toyoty a Timo Glock byl po tři kola nejrychlejší ze všech. Teprve až v předposledním kole se karta obrátila a duo Toyoty začalo ztrácet. Vše vyvrcholilo v posledním kole, kdy bylo na trati již tolik vody, že byly Toyoty na suchých pneumatikách pomalejší o 16 až 20 sekund.

Pokud by snad někdo podezíral Glocka ze záměrného zpomalení, tak tuto spekulaci relativně jistě vyvrací časy na kolo, na kterých je vidět, že Jarno Trulli zajel na suchém obutí poslední kolo téměř naprosto stejně pomalu, jako jeho týmový kolega.

Při nájezdu do posledního kola ztrácela dvojice Vettel - Hamilton na Glocka 12,390 sekundy. Ztrátu se jim podařilo během necelého kola vymazat a německého pilota Toyoty v poslední zatáčce předjet. Glock nakonec viděl šachovnicový praporek o více než pět sekund později než Lewis Hamilton.

Pokud se na konec závodu podíváme z pohledu Toyoty, tak rozhodnutí nepřezout na přechodné pneumatiky se týmu vyplatilo. Zatímco v 64. kole byl Glock na sedmém místě se ztrátou 47 sekund na Massu, v cíli byl šestý a ztráta byla menší o 3 sekundy. Trulli nevydělal nic, protože si Kovalainen vzal od něj sedmou pozici zpět rovněž v posledním kole.

Strategické hrátky Toyoty tedy řádně zamíchaly bojem o titul mistra světa 2008, ale při bližším pohledu zjistíme, že se nestalo nic výjimečného. Glock s Trullim zariskovali na suchých pneumatikách, což je nejdříve posunulo vpřed, postupně však o získanou výhodu přišli, Glock jen částečně, Trulli úplně. I když situaci lze také vnímat tak, že Glockovi scházelo jen několik set metrů k tomu, aby vzal titul Hamiltonovi a předal jej Massovi, ovšem v tomto scénáři by druhou hlavní roli hrál Sebastian Vettel.


http://www.f1sports.cz/index.php?Center ... 61&param3=

pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Re: F1

Příspěvek od pette » 03.11.2008 19:47

když byl záběr jak u rudejch jásají a komentátor jásal taky :roll: a já viděl jak Vet+Hami někoho předjíždějí a pak naskočilo pořadí kde byl Hami 5. Glock 6. a pak záběr jak u McL začali jásat a rudým spadla brada tak to byl pocit :lol:
jj Glock má smůlu že posledních 5.kol dal rudejm naději -pěkně ho odměnili :evil:
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

latis
Junior
Junior
Příspěvky: 445
Registrován: 28.04.2008 16:16
Bydliště: Havířov

Re: F1

Příspěvek od latis » 03.11.2008 20:23

Tak tak vymyslet takových blbostí že to Glock ovlivlivnil se dá víc.A je vcelku logický,že prostě Glock měl problém ustát auto na dráze.
Můj FoFo je stříbrná 1.6 trend r.v.2000.Obrázek
Druhá hračka Ford Escort fialový 1.6 r.v.96
https://www.cyklosportservis.cz

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od misoo » 04.11.2008 18:28


Uživatelský avatar
Marcelus
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 721
Registrován: 27.02.2008 22:46
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od Marcelus » 04.11.2008 21:36

Lomikare,Lomikare do roka a do dne. FORZA FERRARI!!!
Ford Focus Combi 1.8 TDDI Diamond White
Obrázek

Uživatelský avatar
HORST
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3678
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: F1

Příspěvek od HORST » 05.11.2008 17:31

Ano, jsem zastancem pocitani "az po honu", ale kdyz se to tak vezme, Hami (jina barva pleti bila) vyhral sampionat, Obama (jina barva pelti nez bila) vyhral volby v USA ( i kdyz to sem nepatri), ale je videt, ze uz bylo na case ne zmenu v F1!!! :wink:
Takze doufam, ze za rok bude jezdec "vzpinajici se konika" opet sledovat vse "az" z druheho stupinku! 8) :lol:
byl Ford Focus-sedan, 1,6 - Ghia, 11/1999
Obrázek
je FoFu (Ford Fusion) cervena colorado 11/2008, 1,4 benzin

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od Marex » 05.11.2008 18:58

Ze bych vsadil v nakem sporte na nejakeho cernocha?:)
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

čajda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3565
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: F1

Příspěvek od čajda » 05.11.2008 19:26

černá hold jede ! BLACK IS NUMBER 1 :wink: :lol: :lol: :lol:

HAWK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1755
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Toužim, Karlovarsko

Re: F1

Příspěvek od HAWK » 06.11.2008 09:05

Co na to Most,Litvínov a další ? :D
FORD FOCUS 2,0 l, 3dv., 99, moondust silver

FORD FIESTA 1,25 l 5dv.99 blue metla

pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Re: F1

Příspěvek od pette » 06.11.2008 10:18

:lol: :lol:
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

čajda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3565
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: F1

Příspěvek od čajda » 06.11.2008 14:11

HAWK :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

EDIT: ČERNÁ co se týče aut a sportu jede :!: :wink: 8)

Odpovědět

Zpět na „.. aneb co nelze nikam zařadit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů