Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 15.09.2011 17:47

Nejhorší je smrt z vyděšení. Euro 4 to splní i bez filtru, tak klid. S Euro 5 by mohl být problém, ale těch tady vykuchaných moc nejezdí, si myslím. A hlavně než se naši zákonodárci k něčemu rozhoupou, tak naše auta dávno zajdou na korozi. Jsem klidný...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 18.09.2011 18:20

Keby mal niekto zaujem o meranie teploty a dif. tlaku pomocou diag. kabla (elm327 a pod.) a notebooku a chybali mu konkretne PID-ka, nech sa paci:

Pre-particulate Filter Temp:
mode 0x22 PID 0x0992

Differential Pressure on Particulate Filter:
mode 0x22 PID 0x09E2 (also discovered this as PID 0xC90A)

Obe vracaju 2-bajtove hodnoty. Z mojich doterajsich merani mam pocit, ze ta teplota je priamo v stupnoch celzia bez offsetu.
Min. hodnota je 140, pocas regeneracie vystupi tesne nad 600 a pocas prevadzky lieta medzi 200 a 400, co celkom sedi.
Ten tlak moc nemam podla coho skalibrovat, chcelo by to nejaku referencnu profi diagnostiku na porovnanie hodnot...

Mne sa nepodarilo najst free soft co by vedel aj logovat hodnoty z PIDov v mode 22, tak som si napisal vlastny (pre kabel s elm327), ak by mal niekto zaujem...
Este by to chcelo vymenit notebook za malu dosticku s mikroprocesorom a par ledkami alebo malym displayom, podobne ako to bolo popisane na tom rumunskom fore, ale s tym je predsalen viac roboty... :beer:
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od foki » 18.09.2011 19:02

co jsem meril novy filtr tak mel kolem 90Pa a zaneseny mel 4200Pa - ten samy vycisteny mel cca 290Pa.

edit : opraveno
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 18.09.2011 21:38

Snad milibarov...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 19.09.2011 09:28

Pre-particulate Filter Temp:
mode 0x22 PID 0x0992

Differential Pressure on Particulate Filter:
mode 0x22 PID 0x09E2 (also discovered this as PID 0xC90A)

ahoj. toto jsem shanel pomerne dlouho. Zkusim to s programem Torque pro Android. Mod 22 je co za mod? Diky.

Mas i nejake dalsi neobvykle PID?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 19.09.2011 17:46

Mod 22 pouziva Ford/GM pre svoje nestandardne PID-ka.
Viac na http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs

Vacsina tychto elm327 softov vsak vie zobrazovat live data a logovat len udaje v mode 1.
Pricom ako vidis, mod je len ten prvy bajt spravy.
Takze rychlost klasicky zistujes spravou: 01 0D
Pre mod 22 napr teplota DPF by to bolo: 22 09 92
Cize ziadna veda.

Mam celkom dlhy zoznam PIDov na forda, ale jedine ktore funguju na nasich europanoch su tieto k DPF
a este k mnozstvu vstrekovaneho paliva:

1411 - VFD (Volume Fuel Desired) v mm^3
1412 - MFD (Mass Fuel Desired) v mg
(A*25.6) + (B*0.1) = 0-4000 mg

Netusim ci je ta popisana interpretacia dobra, momentalne s tym robim experimenty na vypocet spotreby....
Viac by som to tu asi nerozvadzal, kedze to je uz trochu OT.

Este by bolo pekne keby sa niekto dopracoval k PID-u pre prejdenu vzdialenost od poslednej regeneracie...
Ale to nejak nie som schopny vypatrat... Keby mal niekto nejaku diagnostiku kde mu to zobrazuje a bol by ochotny, dalo by sa to odsniffovat a zistit dany PID.. No a potom pouzivat aj na elm327...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 19.09.2011 18:38

za chvili jdu do garaze a uvidim jestli se torque na mem telefonu chytne s temito dvema custom PIDy. V praci mame multidiag a ten umi zobrazit vzdalenost od regenerace. Je to trochu komplikovane, ale pujcit se da. Jak by se to dalo odsniffovat? :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 19.09.2011 19:08

S tym sniffovanim to nebude tak uplne jednoduche... Zalezi aky mas ten multidiag. Ak mas taky ze kabel + pc, tak by to mohlo ist aj softwareovo, v pripade ze ten kabel vytvara virtualny COM. Ale to pochybujem, on uz bude mat asi vlastne usb drajvre. Inac by sa to dalo hardwareovo tak, ze na CAN pripojis analyzer a pozachytavas vsetky diagnosticke spravy co tam lietaju, daju sa lahko odfiltrovat. Ale na to musis mat nejaky USB-CAN prevodnik. Takto by sa vsak mal dat "opajcovat" lubovolny diag tool co komunikuje po CANe. (dalo by sa aj po tych ostatnych zberniciach, len by trebalo urobit hw pripravok..)
Keby vsak slo o ten uplne prvy najnaivnejsi pripad, ze to komunikuje s pc cez virtualny com, tak ti kludne mozem urobit jednoduchy program co pustis spolu s diagnostikou na PC a odsniffuje ti vsetko co ta bude z toho multidiagu zaujimat :)
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 19.09.2011 20:43

Koukam, ze se da vsechno :) Bohuzel k tomu nemam tak moc pristup a toto vycitani commandu by bylo relativne nadlouho. Jinak canalyzer v praci mame taky (ne na auta ale na letadla). Ale ani nevim, kam bych jej pripojil. Trochu jsem s canalyzerem delal a celkem to slo. Multidiag ma myslim obe moznosti COM i USB, ale tyto detaily neznam... Kazdopadne odb2 snura, co jsem pouzival byla zrejme do COMu.

Navod na multidiag je tu:
http://www.atal.cz/page.php?m_ssekce=18 ... 94&lang=cz

Zkousel jsem ted ty custom PID pres Torque, co jsi posilal a zrejme funguji. Jednotka na ne odpovidala, ale vzhledem, ze DPF mam pryc a motor byl studeny, tak zatim same nuly. Zkusim az se zahreje:) Sikonvny programek za par korun. Doporucuju.

Asi bysme meli vypadnout do jineho tematu... :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 22.09.2011 12:32

Komi píše:Keby mal niekto zaujem o meranie teploty a dif. tlaku pomocou diag. kabla (elm327 a pod.) a notebooku a chybali mu konkretne PID-ka, nech sa paci:

Pre-particulate Filter Temp:
mode 0x22 PID 0x0992

Differential Pressure on Particulate Filter:
mode 0x22 PID 0x09E2 (also discovered this as PID 0xC90A)

Obe vracaju 2-bajtove hodnoty. Z mojich doterajsich merani mam pocit, ze ta teplota je priamo v stupnoch celzia bez offsetu.
Min. hodnota je 140, pocas regeneracie vystupi tesne nad 600 a pocas prevadzky lieta medzi 200 a 400, co celkom sedi.
Ten tlak moc nemam podla coho skalibrovat, chcelo by to nejaku referencnu profi diagnostiku na porovnanie hodnot...

Mne sa nepodarilo najst free soft co by vedel aj logovat hodnoty z PIDov v mode 22, tak som si napisal vlastny (pre kabel s elm327), ak by mal niekto zaujem...
Este by to chcelo vymenit notebook za malu dosticku s mikroprocesorom a par ledkami alebo malym displayom, podobne ako to bolo popisane na tom rumunskom fore, ale s tym je predsalen viac roboty... :beer:

ahoj. tak jsem to zkousel, ale chce to tam zadat spravnou equation rekl bych A*256 + B, kde A je prvni a B je druhy byte zpravy. Je totak?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 22.09.2011 13:19

Pánové některá slova co zde používáte jsou pro mě TABU. :shocked: :shocked: :shocked: ,ale rád se přiučím.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 22.09.2011 14:24

ja to ve zkratce popisu. neni to az tak moc od tematu DPF. Podle teploty DPF se da odhadnout jestli probiha regenerace. Toto jsem chtel z ECU dostat uz dlouho.

Teplota DPF je dostupna pres ECU, ktera je pripojena na CAN. Podkud na CAN posleme prikaz PID (kod pro ECU) z diagnostiky (ELM327 od cinana) pres ODB2 konektor, tak nam odpovi dvema byty (1 byte je 8 Bitu) jsou to byty A a B.

Muj predpoklad je, ze ECU posle dva byty:

00000000 00000000 (nuly nebo jednicky nebo kombinace)
A_______ B

aby se spravne slozily byty A a B za sebou do 16 ti bitove hodnoty, tak A musim posunout o 8 pozic, tj nasobit A cislem 2 na 8 = 2^8. K tomu by se mel pricist B. Takze celove

A*2^8 + B by me mohla prijit teplota tak jak ji chci. Pak se 16 bitu prevede na decimalni cislo, aby to bylo citelne pro lidi.

Ale jak je to ve skutecnosti nevim... Snazim dopatrat. Mam jeste neco zkusit dovysvetlit?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 22.09.2011 20:10

myslim si ze ides na to spravne,
pre nazornost ako sa daju namerane udaje spracovat pripajam graf z cesty MY_BA cca 100km kde som si vybral pre mna zaujimave hodnoty teplota a tlak DPF a k tomu rychlost auta z toho viem presne urcit kde som pocas uvedenej trate ktoru robim kazdy vikend a su tam este otacky motora - asi najmenej zaujimave, tuto vidiet ako sa spustila regeneracia pri vjazde na dialnicu v Malackach a teplota jemne prekrocila 600, pri regene v meste dosahuje len 500, teraz chcem este merat ci sa podari pri regeneracii pri nizsej rychlosti zvysit teplotu a teda ucinnost regeny zvysenim otacok-podradenim, predpokladam ze ano, uvidim...
graf1.png
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 22.09.2011 20:20

takze ta REG trvala zhruba 10 minut? Pocitove to znat bylo?
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 22.09.2011 20:36

zhruba tak, mam nahratych zatial asi 5 regeneracii vratane prerusenej a pri dalsej jazde obnovenej a doba je vzdy podobna, lisi sa teplota, preto chcem skusit pri dalsej co bude v sobotu ocakavam pri 50 alebo 90 zvysit otacky podradenim a zistit ci to zdvihne teplotu a zvysi ucinnost vypalovania
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti