Stránka 97 z 191

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.07.2011 11:59
od BobTDCi
Ak to zvládneš bolo by to super - potom už len návod ostatným :palec_nahoru: :perfect: :Dancer:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.07.2011 12:22
od milanivs
Niekto vyššie písal, že na diagnostike je možné vidieť teplotu ktorú meria ten teplomer v DPF.
A teraz moja úvaha, možno chybná skúste posúdiť.
Predpokladám, že to teplotné čidlo dáva iba nejakú hodnotu odporu, na základe ktorej to riadiaca jednotka prepočíta na teplotu. Čo tak sa napojiť nejakým ohmmetrom na to čidlo a zároveň mať auto pripojené na diagnostiku. Diagnostika napr. ukáže, že teplota čidla je 150°C a ohmmeter nám dá tiež nejakú hodnotu. Potom nám diagnostika ukáže inú teplotu a ohmmeter opäť inú hodnotu. Si myslím, že pár porovnávacích meraní by nám dalo dostatok údajov aby sme dajme tomu aj v Exceli vedeli vytvoriť závislosť medzi odporom a teplotou.
Túto rovnicu už len naprogramovať do nejakého prevodníka, previesť to napr na nejaké farebné diódy a hurá vynález je na svete.

Asi sprostosť čo?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.07.2011 14:17
od Kain444
Tieto teplotne cidla nepracuju na principe odporu, ale su to termoclanky :

Kód: Vybrat vše

http://cs.wikipedia.org/wiki/Termočlánek 
Odporove cidla maju len velmi obmedzeny teplotny rozsah preto sa na taketo veci nepouzivaju. Myslienka to ale nebola zla.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.07.2011 21:17
od milanivs
A išlo by merať hodnotu elektrického prúdu, ktorý vyprodukuje termočlánok v DPF?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.07.2011 21:53
od Kain444
Vsetko vieme merat, len si nato musime najst cas a prijatelne pocasie :lol: ... A este sa musime spoliehat nato ze to termocidlo nepracuje na nejakom inom divnom principe. Ked si na to najdem cas, tak budeme mudrejsi.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 06:37
od Sobull
Přesně tak. Ještě když sem měl DPF, bavil jsem se o tom s odborníkama na elektriku a elektroniku v práci. Odpověď byla ve smyslu, že ať je tam cokoli, určitě to není nic, co by už stokrát neviděli někde jinde. Prostě měřák (ať už jakýkoli princip) a z něho výstup (ať už jakýkoli). Někdo, kdo tomu rozumí, si ty signály vytáhne kam bude chtít. Dokonce to brali jako výzvu a chtěli si to na mým autě zkusit. Ale předěhl jsem je kucháním.
Takže směle do toho...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 08:17
od BobTDCi
Ale to meranie má význam aj pre "pitevníkov" - je to presná "skúška správnosti" či sa ti robia - alebo nerobia "kilometrové" a "dátumové" regenerácie. :perfect: :idea: :roll:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 08:37
od vita_k
Jestli je tam termoclanek, tak kdyz to zatizite dalsim merakem (analog nebo digit), tak dalsi pristroj bude mit odběr. To muze rozhodit mereni co dela ECU a vyhodnocovat jinou teplotu. Je to tricky... Ale dalo by se to vyzkouset...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 11:14
od Sobull
Bob: to je pravda, ale mě olej nepřibejvá a ani jiný příznaky regenerací nevidím. Tak to neřeším.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 11:44
od vita_k
BobTDCi píše:Ale to meranie má význam aj pre "pitevníkov" - je to presná "skúška správnosti" či sa ti robia - alebo nerobia "kilometrové" a "dátumové" regenerácie. :perfect: :idea: :roll:
Me by to zajimalo hodne. Jestli mi auto cuka kvuli regen, nebo spatne regulaci turba, senzorum tlaku, MAF, ... Tak bych mel o jednu moznou pricinu min...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 11:53
od BobTDCi
Pri regeneráciách nezvykne cukať, teda túto príčinu by som bral asi ako najmenej pravdepodobnú.
A opomenul si jednu veľmi pravdepodobnú - EGR.
Niečo také mal chillik - a tuším mal EGR a neskôr zistili i trhlinku na plechovom potrubí pri IC.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 12:59
od vita_k
trubky jsem prohlizel. Vypadaji bezchybne. Ja bych naopak regeneraci podezrival.
1. deje se to jen v intervalu 180km a vic od posledniho cukani. Nidky drive.
2. Pri cukani jela sahara
3. je to jen kdyz zahrate
4. Jednou jsem opsal tachometr cukani a vzdalenost od posledni uspesne regenerace podle diagnostiky a odpovidalo to.
5. cukani trva priblizne tak dlouho jak regenerace
6. mam dojem, ze slysim jiny rezim motoru - vzduchove klapky jsou jinac
7. pan Rekziegel rikal, ze to muze byt i regeneraci...

toz tak. S EGR jeste nebyla nikdy zadna chyba, ale se vzduchem jo... Mozna mam nejake divne klapky... tezko rict. Nastesti to tak nehori a moc neotravuje...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 29.07.2011 13:33
od BobTDCi
No tých klapiek na sacom potrubí je tam dosť a často sa "zapoja" - a pri regenerácii tiež mení "okruh" sania...
Tak možno aj hej... :?: :bebng:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 28.08.2011 16:03
od nadojan
martasak píše:
P2M píše:Najeto celkem 25500km, z toho asi 6tkm já, 90% Praha krátký trasy okolo 10-20km a o DPF nevím, nebyl jedinej problém. Tankuju jen Shell a ÖMV.

U Škodovek a VW je s tím děsnej problém, auta při regeneraci cukají, regenerují třeba 3x týdně bez ohledu na ujeté km atp. U Focuse o filtru opravdu nevím, spokojenost, když jedu s firemní OII 1.9TDi, nebo jinýma chrochtama bez filtru tak se při akceleraci stydím, jak to čmoudne :)
Díky za (zatím) dobré zprávy, pokud by se to nějak projevovalo, dám vědět.

Ale nikdo mi neodpověděl na otázku, kde to je vidět v papírech, že to má DPF, nevíte nikdo ?

motory 1.6 tdci z koncernu PSA pouzivaji ford, citroen, peugot 66kw mema filtr pevnych casti ma ho az 80kw verze taki 1.6 tdci

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.08.2011 20:46
od Radegast
To nadojan: tvůj první příspěvek a hned ........ :dih:
Odpovídáš totiž na hodně starý příspěvek, konkrétně z: 1.09.2008 20:26
Mezi těmi třemi roky je to zodpovězeno již stokrát.
Příště se pořádně koukni na co odpovídaš a pak ..... :nazdravi: