Stránka 96 z 191
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 12:08
od milanivs
Ja rozumiem čo vravíš, ale je to metóda pokusov a omylov. Ja len vravím, že keby sa dali získať relevantné údaje od Fordu, tak s nimi by sa dalo pracovať hneď.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 13:24
od BobTDCi
Také nejestvujú - kedy koľko..to nevedia ani mechanici - nehovoria im to. To čo vravím je z originál školiacich dokumentov pre servisy Ford.
No ale to laborovanie ti ukáže presnú realitu ohľadom regenerácie tvojho /konkrétneho/ auta.
Verzií sw od r.2005 je už sakra veľa - to je isté. Od drobných úprav po veľké zmeny - typu zvolávačka a výmena RJ ventilátora a flash sw pre menežment motora ohľadom regenerácií - jeho úlohou bolo minimalizovať narieďovanie oleja naftou.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 13:50
od C-Maxis
Ja osobne myslim, ze pro jednoduchost je lepsi cestou to mereni teploty.
Nebude nam k nicemu, ze budeme vedet, ze nastaly podminky pro regeneraci, kdyz se treba RJ proste nerozhodne to provest.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 14:51
od vita_k
taky myslim. Teplota je jednoznacny ukazatel, pomohlo by to i nam, co mame filtr venku, kdyz probiha kilometrova (u nekterych probiha) regenerace. Dala by se pak odhadnout frekvence...
idealni by bylo pouzit cidlo, co uz tam je
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 15:10
od milanivs
Už len nájsť človeka čo sa rozumie do elektroniky a dať to dohromady. Ja sa elektronike bohužiaľ rozumiem ako hus do piva

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 16:16
od cereus
Ja mam zatial odpozorovane len to, ze regeneracia prebieha priblizne kazdych 600 km a zatial sa to drzi len s malymi odchylkami. To je ale vsetko a aj tak nikdy neviem presne, kedy to zacne. Plati to ale pri mojom sposobe jazdenia a pri novom motore. Predpokladam, ze cim je motor starsi, tym produkuje viac sadzi a rychlejsie zanasa filter. Takze aj na autach vyrobenych ten isty den to u kazdeho bude trochu ine podla sposobu jazdenia.
Asi naozaj len to meranie teploty DPF je perspektivne.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 18:27
od BobTDCi
vita_k píše:taky myslim. Teplota je jednoznacny ukazatel, pomohlo by to i nam, co mame filtr venku, kdyz probiha kilometrova (u nekterych probiha) regenerace. Dala by se pak odhadnout frekvence...
idealni by bylo pouzit cidlo, co uz tam je
Dobrý nápad - na toto som celkom zabudol - každopádne, ale funkčné "online" meranie teploty telesa DPF je jedinou realistickou indikáciou skutočne prebiehajúcej regenerácie filtra pevných častíc.
A "FAPafterpitvoví" motoristi by jednak vedeli či prebiehajú regenerácie rovnako ako by zistili ako často pri ich verzii sw úpravy z FAPOFF /samozrejme i všetci s úpravami od iných "patológov"/
Teplota dpf pri nominálnej prevádzke tipujem si tak do 300°C "plusmínus" to teraz nie je relevantné.
Už len aby sa našiel maník, ktorý také niečo vyrobí meranie teploty a doladí ciachovanie k meraniu teploty v diagnostike. Odsleduje priebehy teplôt a neskôr i frekvencie a potom už môže vyrábať na objednávky...

Nechcem sa tešiť predčasne a niekto snáď naozaj urobí. Asi to nebude na prvý pokus, ale nemalo by to byť nezdolateľné..hmm?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 19:05
od Kain444
No dnes som z ebay objednal digitalny teplomer do 1300 stupnov (sonda na kabliku) cele aj s postovnym to vyslo 11 eur

. Displej upravim aby som ho mohol zapustit niekde do stredoveho panelu. Myslim ze pod radiom mam nejaku volnu poziciu.
Vyskusam ci si to bude rozumiet s termocidlom ktore je na DPF a ak nie, tak pouzijem to co k tomu je pribalene a niekde ho uchytim na filter. Ziadna slava, ale ucel svati prostriedky.
Dlho som dnes nad tym rozmyslal a hladal alternativy na nete, ale toto sa mi javi ako najlacnejsi a najjednoduchsi sposob realtime sledovania teploty.
http://cgi.ebay.com/New-Digital-Thermom ... 3f0a65103b
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 19:19
od BobTDCi
Vlastne úplne ideálne by bolo použiť výstup z jestvujúceho snímača teploty - ale neviem či je to technicky možné nájsť k nemu vhodný prevodník - odmerať jeho výstup pri úplne studenom motore, potom pri motore po zopár km jazdy.
Podumajte...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 19:35
od C-Maxis
Z hlediska ergonomie neni display uplne idealni. Ridic musi cist cisilka. Lepsi a mozna i radove levnejsi je obyc. indikace pomoci LED. HI a LOW teplota. Normalni provoz a zvysena pri regeneraci. Pri dosazeni HI by se mohl treba ozvat i zvuk pro upoutani pozornosti.
Na cenu ma hl.vliv, jaka teplota se meri a jak odolne cidlo musi byt. Ale odhaduji, ze neco jednodussiho s LED by se do 100,- poridit dalo.
Moc se mi nezda, ze by neco u podvozku/napravy auta melo povrchovou teplotu treba 500°C. Priznavam ovsem, ze samotny DPF jsem pod autem nevidel. Jen tu nadrzku.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 20:48
od BobTDCi
No ale práve na začiatok minimálne potrebuješ meranie so stupnicou - na nabratie prehľadu, skúseností o amplitúde rozpätia prevádzkových pracovných teplôt.
Potom je až možné hovoriť o LED - aby rozsvecovanie jednotlivých LED zodpovedalo práve nami požadovaným teplotám.
PS: Ale osobne by som i tak šiel do ručičkového - taký máš i teplomer na prístrojovke a zvládaš to, nie?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 27.07.2011 08:18
od C-Maxis
Ruckovy no problem, ja myslel, ze DIGI neni optimalni.
Jo, prototyp a zjisteni zakladnich teplot vyzaduje nejaky teplomer s primerenym rozsahem. Ten e-bayovej za 12 $ vypada OK.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 28.07.2011 09:40
od vita_k
Zkousel jsem vytahnout teplotu spalin pres ODB2, elm327, program torque. A zatim bez uspechu. Je tam leccos, ale tohle ne. Kdyby umel někdo nastavit custom PID na tuto hodnotu, tak by to byl prvni krok.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 28.07.2011 11:12
od BobTDCi
vita_k píše:Zkousel jsem vytahnout teplotu spalin pres ODB2, elm327, program torque. A zatim bez uspechu. Je tam leccos, ale tohle ne. Kdyby umel někdo nastavit custom PID na tuto hodnotu, tak by to byl prvni krok.
Cez diagnostiku Bosch úteraz neviem presne verziu, ale tam to šlo. Ale to by si musel jazdiť s NB napichnutým v zásuvke.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 28.07.2011 11:16
od vita_k
BobTDCi píše:vita_k píše:Zkousel jsem vytahnout teplotu spalin pres ODB2, elm327, program torque. A zatim bez uspechu. Je tam leccos, ale tohle ne. Kdyby umel někdo nastavit custom PID na tuto hodnotu, tak by to byl prvni krok.
Cez diagnostiku Bosch úteraz neviem presne verziu, ale tam to šlo. Ale to by si musel jazdiť s NB napichnutým v zásuvke.
To neni problem. Videl jsem spoustu lidi, jak maj drzak telefonu v palubovce a na displayi zobrazene hodnoty toho, co je zajima... ELM327 muze byt prakticky furt pripojeno.