Stránka 95 z 191
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.07.2011 07:32
od milanivs
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.07.2011 08:50
od Sobull
cereus píše:To je uz druhykrat, co sa mi to spustilo po zideni z dialnice alebo mozno tesne pred zidenim( neviem,za jazdy to nerozoznam).
Jak má asi milej filtr poznat, že se chystáš opustit dálnici? Všechny regenerace neproběhnou do konce, s tím se i počítá. Máš to nový, tak si to užíjej. Víc jezdit, míň sledovat.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.07.2011 10:08
od cereus
Vsak ano, mne je to jasne, ze riadiaca jednotka nema o tom sajnu, ci este pojdem dalsich 500 km alebo za minutu zastavim na pumpe. To je jasne. Skor som som tym chcel povedat, ze ani dlha dialnicna trasa nie je vzdy zarukou, ze sa proces nespusti v nie najlepsom case. Inak si auto samozrejme uzivam, netrapim sa tym. Akurat som uz raz taky typ, ze nad vsetkym spekulujem atd. Je to pre mna nove zariadenie, tak to skumam a sledujem zo vsetkych stran.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.07.2011 10:13
od cereus
Velmi zaujimave video. Takto nejako som si to aj predstavoval.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.07.2011 21:22
od Nicco
...alebo
http://www.youtube.com/watch?v=8RFGgxDFLkM&NR=1
Tych videi o "filtr cząstek stałych" je tam pozehnane.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 07:46
od milanivs
Chlapík si v Peugeote 607 dorobil kontrolku na regeneráciu DPF. Už len prísť na to ako to vymyslel ...
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=IWieHENm ... re=related[/youtube]
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 10:19
od C-Maxis
Me napada, ze by se to snad dalo udelat pomoci nejakeho modifikovaneho teplomeru. Ale zalezi, jaka muze byt povrchova teplota. Jestli je to nejaky vyraznejsi rozdil oproti normalnimu provozu.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 10:39
od BobTDCi
Dal by sa aj použiť i údaj z vývodu z teplomera telesa DPF - ten začína merať pri dosiahnutí teploty 150°C - to som videl na diagnostike. No a regenerácia sa uskutočňuje pri teplote 400-450°C -možno až 500°C. Takže by stačilo vyviesť teplotu telesa DPF na nejaký ukazovateľ, alebo cez prevodník trebárs na diódy.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 19:14
od Kain444
Moznosti je viacej.
Prvou by bolo pouzit klasicky multimeter za par eur ktory ma tepelny senzor vyvedeny na kabliku.
Druhou moznostou by bolo nieco take jednoducho spravit doma : (namiesto zobrazovaca sa da pouzit napr. aj signalizacia diodami, co by komu vyhovovalo)
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 20:37
od milanivs
Tá schéma čo si tu hodil je real, či nejaký fake, čoho schéma je to??? Asi by sme mali dať hlavy dokopy a vydumať nejaký spôsob ako detekovať prebiehajúce regenerácie.
Či by sa skôr nedalo vychádzať z hodnoty diferenciálneho tlaku na DPF. Keby niekto vedel pri akej hodnote diferenciálneho tlaku začína regenerácia, mohol by sa použiť signál z čidla dif. tlaku a na jeho základe by sa rozsvietila nejaká dióda, alebo niečo podobné na palubovke. Je to len moja teória, možno chybná, neviem.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 20:55
od Kain444
Blizsie info o tom obvode je napr. tu:
http://www.bohemiae.com/cz/hobbies/45-meter-p4.html ... je to jednoduchy teplomer ktory bude s rezervou zvladat teploty DPF. Satci k tomu pridat termocidlo a bude to fungovat. Neviem ale teraz povedat ci sa to bude dat pouzit aj s cidlom ktore je na filtri, alebo ci bude treba nejake pridat.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 21:36
od BobTDCi
Ale regenerácia sa nespúšťa IBA od zaneseného DPF, teda od vyššej diferenciálnej hodnoty tlakov pred a za telesom.
Ide aj na báze odjazdených km alebo od dátumu poslednej vykonanej regenerácie - viem sú iba málo pravdepodobné pre väčšinu z nás, skôr pre nejaké "uloženky", ale predsa.
Navyše neukončená regenerácia by znamenala stále svietenie tej kontrolky do doby úspešnej regenerácie - vypálenia.
Takže tá teplota - to je podľa mňa správny smer.
Do 150°C neukazuje snímač nič - mysleli sme si pri diagnostike, že mám zlý snímač - motor bol studený, prešiel som asi 700m a potom po asi 3-5min. na voľnobehu /bolo leto/ sa objavila hodnota 150°C a stúpala vyššie...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 25.07.2011 22:00
od cereus
Ta kontrolka by mala velku vyhodu v tom, ze clovek by mohol trochu prisposobit jazdny rezim (ak to premavka umoznuje samozrejme) tak, aby regeneracia mohla prebehnut do konca a pri vhodnych podmienkach. Ved niekde tu som cital, ze pre dobry stav a zivotnos tohto motora (a asi aj filtra samotneho) su potrebne uspesne regeneracie (teda okrem inych veci) a kontrolka by urcite zvysila efektivitu tohto procesu.
Neviete nahodou niekto, na aky interval je nastavena ta kilometrova pripadne datumova regeneracia? Len tak pre zaujimavost.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 07:12
od milanivs
Najhoršie je, že sa tu všetci bavíme o kilometrovej regenerácii, dátumovej regenerácii, regenerácii na základe diferenciálneho tlaku DPF, ale nikto z nás nepozná exaktné údaje týchto podmienok. Keby tu niekto vedel hodiť reálne hodnoty, istotne by sa od toho dalo odpichnúť. Takto je to len tápanie v tme.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.07.2011 11:53
od BobTDCi
Ale reálne ukazujúce meranie by všetko ukázalo - to sú údaje, ktoré všetko ozrejmia. Prišiel by si na to, aká je nominálna teplota telesa DPF a aká a ako dlho pri regenerácii.
Vedené údaje by ti ukázali frekvenciu regenerácií a to je všetko.
Drobné odchýlky pri reg. od km či dátumov môžu byť podľa dátumu výroby auta teda "verzie" sw i tak. A určite aj sú.