Stránka 92 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 12:16
od vita_k
Zase někdo má dpf a dělá to samý každou chvíli.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 14:02
od Jemar
Samozřejmě, že i v atmosférách se usazuje karbon. Je to ale podstatně méně, protože u nepřímého vstřiku se směs dokáze lépe promísit a ve spalovacím prostoru se tak moc neusazuje. Díky absenci turba chybí i vysoká teplota, kterou by se mohl již usazený karbon vznítit a poškodit mechaniku motoru.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 14:47
od ballu
U EB není potřeba vypalovat žádný karbon. Tam se vyhazují rovnou celé motory.
Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.
A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 14:53
od Ma.rt
vita_k píše: 09.08.2020 12:16
Zase někdo má dpf a dělá to samý každou chvíli.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Tak to je jasny, akorat u toho neprimovstriku staci aditivovane palivo a včasna vymena oleje a pak by to nemělo dojit do stavu, kdy karbon motor pošle do kytek.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 14:55
od Ma.rt
ballu píše: 09.08.2020 14:47
Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.
Jestli spis vrakace nejsou plny aut s ko motory

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 15:15
od vita_k
Jemar, tak to máte blbý, že už ten karbon od tama nedostanete.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 15:26
od Jemar
Jen popisuji technické rozdílnosti konstrukce motorů. Pokud si myslíš, že se navážím do tvého motoru nebo jiných turbomotorů, jsi na omylu. U jakéhokoliv motoru nejvíce záleží na tom, jak se s ním zachází. U atmosfér karbon vadí pístním kroužkům, jinde nezpůsobuje žádné fatální problémy. Je to dané intervalem výměny oleje, nic víc, nic méně. Dál bych to nerozváděl, protože bychom se stále opakovali.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 20:10
od vita_k
Jasny, bylo to ode mě zbytečné. Pardon.
Já v 5 ti lidech na dálnici s kolama na střeše na 4. stupeň docela zátěž mám

někdy to protahuju.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 21:34
od Stanley_vy
ballu píše: 09.08.2020 14:47
U EB není potřeba vypalovat žádný karbon. Tam se vyhazují rovnou celé motory.
A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.
A jak k tradičně jsi to zase nepochopil. Tak zpátky ke strojům.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.08.2020 22:08
od Ma.rt
Tak tak..zpatky ke strojum a vyrábět náhradní ecoboosty

v sekci motor se nam rozmohl takovy nesvar

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 11.08.2020 08:47
od smoula
jenikHK píše: 05.08.2020 10:28
Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.
Podle mě stačí tomu jednou za týden naložit, jet dýku, vytáčet do do omezovače, plný plyn prakticky neustále a tím se to hezky vyčistí

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 11.08.2020 09:40
od Karel2
No to bych chtel videt i s Tvou 1,5 TSI, treba 5km pod plnym plynem.
Edit: nejen, ze se mne to prici, trapit motor a zvlaste turbo, ale ohleduplnejsi a priklanim se k nazoru, je drzet chvilku na dalnici 4000ot(nee 200km), tyhle motory dost tahnou a to i bez proslapnuti podlahy. Co jsem si vsim, tak pokud jedu pilu a rychle proslapnu plyn, tak je naraznik od sazi. To jsem zkousel jednou, mne styl brzda plyn moc nesedi, radsi zatacku s "2G".

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 11.08.2020 12:51
od 321910336
Doporučuji shlédnout.
https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4BcYew
Lehké shrnutí videa: z válců se karbonové usazeniny teoreticky vypálí jen při extrémní zátěži, na výfukových ventilech se netvoří, protože mají stále vysokou teplotu a na nasávacích se tvoří právě při větší zátěži, kdy se zahřejí na teplotu, při které se karbon usazuje.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 12.08.2020 06:06
od Karel2
Tak jsem na to kouk a nejsen z toho moc chytrej

, ty teploty dosahnout, takze v podstate to moc neovlivnim, snad jen nepodtacenim motoru trochu. Auto uz bohuzel neni sluha, ale pan

. Mozna pomuze carbon cleaner kazdych 50k km.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 12.08.2020 06:40
od TomFocus
Výborné palivo (kvalitní základ (bez řepky) + aditivum) zabraňuje sazím. Kdo NELÍTÁ po silnicích jako kurýr či obchodní cestující potřebuje buď nepřímí vstřik nebo peníze na servis nebo šikovné ruce na samo-domo (dekarbonizace sundavam sání, vanu, proplachuju pal. systém čističem vše 1xR/15k km! karbon neznám). Pak si můžu jezdit třeba eco rallye.
Je to logika... jezdím normálně tu a tam rychle většinou s provozem? Tak přece netrapim 2.0TSI ale vezmu něco s duál vstřikem nebo atmosku, hybrida (Toyota) a mám klid - tohle platí hlavně pro kupce ojetin
Ale pak by zde nebylo co číst kdyby všichni měli aspoň selské počty natož pět pohromadě
