Stránka 91 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.02.2020 15:33
od Karel2
https://www.youtube.com/watch?v=unfOlpm_02I tady je zajimave shodnoceni motoru, myslim ze vyraz "nabruseny skuter" mluvi za vse :lol:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.02.2020 09:11
od Raww
321910336 píše:Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.
Přesně :palec_nahoru:
Toto lze pěkně zažít třeba v hybridu (Mondeo HEV, Toyota HEV...) V těchto autech plynovým pedálem "říkáte" autu jaký výkon chcete a podle toho točí motorem a k tomu adekvátně převodovka volí převodový poměr pro kola. Za jízdy pak vlastně zjistíte, že při běžné jízdě s davem většinu času motor (atmosférický benzín) točí od 1200 do 2300ot/min, dálnici (140km/h) pak kolem 3000ot/min. Zatímco když potřebujete fakt mazat, tak vytočí motor na max. výkon (cca 6000ot/min) a ten drží dokud máte plyn na podlaze.
Výše bráno při "vybité" trakční baterce. Samozřejmě, že hybrid se chová ještě trochu jinak v závislosti na pomoci elektromotoru, který mu dává svůj maximální krouťák od nulových otáček.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.05.2020 17:29
od miki21

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.05.2020 18:25
od ballu
Že bych měl pravdu, že vývoj oturbených babet byla cesta do slepé uličky. Nyní jsem zvědav na názor těch, co si to nechtěli připustit.🤣🤣🤣

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.05.2020 13:36
od Ma.rt
On to někdo zazdí, to se neboj :bebng:
Hlavně by měli zvažovat celkovou ekologickou náročnost (nejen spotřebu paliva) a vypadly by z aut debility typu chytré nabíjení, start/stop apod. Fakt jsem přesvědčen, že jednoduchá atmosféra je pro jízdní režim velké části lidí nejvhodnější. A pokud by to mělo dopad i do zlevnění aut, tak hlavně budou rychleji odpadávat staré kouřící krumply a to by byl pro ekologii největší pozitivní efekt.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.05.2020 20:34
od IvanSt
ballu píše: 19.05.2020 18:25 Že bych měl pravdu, že vývoj oturbených babet byla cesta do slepé uličky. Nyní jsem zvědav na názor těch, co si to nechtěli připustit.🤣🤣🤣
Ne, neměl jsi pravdu :lol:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 21.05.2020 05:45
od smoula
Z jednoho článku na bulvárnějším serveru dělat závěry. :roll:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 21.05.2020 06:32
od Karel2
tuhle uvahu ma Frank-Steffen Walliser a plati zrejmne jen(zatim) pro motory Porsche, zaujalo mne napr. "3-4x vetsi katalyzatory", ci "bude to mala chemicka prumyslova tovarna" :dih:, no a cena toho vseho bude asi zajimava, co udelaji ostatni vyrobci pro bezneho smrtelnika se teprve uvidi :nixw:
https://www.whichcar.com.au/news/bigger ... ng-for-911

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 04.08.2020 20:22
od phofy

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 04.08.2020 20:26
od fofok
Objevili Ameriku😄

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.08.2020 08:10
od ballu
Pro někoho Amerika, když mu lhali při koupi. Další si tu Ameriku nepřipustí, ztratil by ego, že si něco takového koupili.
Jen postrádám návod,🤣🤣kde ty pavouky vyhnat, na D1, nebo někde jinde, kde záměrně kolem měst je snižována rychlost pro emise. Začarovaný kruh, hezky pojmenovaný v diskuzi pod článkem.😂😂 Spolehlivé Babety, jak zmíněno, již ve 40 tisících problémy😂😂😂

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.08.2020 08:50
od vita_k
Na dálnici za 3 a 130 kmh-1

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.08.2020 10:17
od ballu
:palec_nahoru: přesně tak, ale aby problém nevznikal, musí se tak jezdit stále. Pak je otázkou spotřeba a emise. 🤣🤣🤣
A jsme na začátku, životnost motoru, nebo spotřeba.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.08.2020 10:28
od jenikHK
Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.08.2020 19:40
od Ma.rt
Presne..otacky neni to same co zatez. Je potreba spalovat nechudou smes, aby se vypaloval karbon, tj. hodne benzinu.
Parametry sice lepsi, ale proti tomu seznam, co nesmim a co musim. Kazdy at si vybere, ja otrok auta byt nechci :-D
Hodne se mlci o tom, ze spotrebam pomohly delsi prevody, ci 6q prevodovky. Tim mohli zacit u neprimovstriku a pulka uspory paliva by byla doma i bez těch kurvitek.