Stránka 91 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 06.02.2020 15:33
od Karel2
https://www.youtube.com/watch?v=unfOlpm_02I tady je zajimave shodnoceni motoru, myslim ze vyraz "nabruseny skuter" mluvi za vse

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.02.2020 09:11
od Raww
321910336 píše:Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.
Přesně
Toto lze pěkně zažít třeba v hybridu (Mondeo HEV, Toyota HEV...) V těchto autech plynovým pedálem "říkáte" autu jaký výkon chcete a podle toho točí motorem a k tomu adekvátně převodovka volí převodový poměr pro kola. Za jízdy pak vlastně zjistíte, že při běžné jízdě s davem většinu času motor (atmosférický benzín) točí od 1200 do 2300ot/min, dálnici (140km/h) pak kolem 3000ot/min. Zatímco když potřebujete fakt mazat, tak vytočí motor na max. výkon (cca 6000ot/min) a ten drží dokud máte plyn na podlaze.
Výše bráno při "vybité" trakční baterce. Samozřejmě, že hybrid se chová ještě trochu jinak v závislosti na pomoci elektromotoru, který mu dává svůj maximální krouťák od nulových otáček.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.05.2020 17:29
od miki21
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.05.2020 18:25
od ballu
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 20.05.2020 13:36
od Ma.rt
On to někdo zazdí, to se neboj
Hlavně by měli zvažovat celkovou ekologickou náročnost (nejen spotřebu paliva) a vypadly by z aut debility typu chytré nabíjení, start/stop apod. Fakt jsem přesvědčen, že jednoduchá atmosféra je pro jízdní režim velké části lidí nejvhodnější. A pokud by to mělo dopad i do zlevnění aut, tak hlavně budou rychleji odpadávat staré kouřící krumply a to by byl pro ekologii největší pozitivní efekt.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 20.05.2020 20:34
od IvanSt
Ne, neměl jsi pravdu

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 21.05.2020 05:45
od smoula
Z jednoho článku na bulvárnějším serveru dělat závěry.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 21.05.2020 06:32
od Karel2
tuhle uvahu ma Frank-Steffen Walliser a plati zrejmne jen(zatim) pro motory Porsche, zaujalo mne napr. "3-4x vetsi katalyzatory", ci "bude to mala chemicka prumyslova tovarna"

, no a cena toho vseho bude asi zajimava, co udelaji ostatni vyrobci pro bezneho smrtelnika se teprve uvidi
https://www.whichcar.com.au/news/bigger ... ng-for-911
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.08.2020 20:22
od phofy
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.08.2020 20:26
od fofok
Objevili Ameriku

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 05.08.2020 08:10
od ballu
Pro někoho Amerika, když mu lhali při koupi. Další si tu Ameriku nepřipustí, ztratil by ego, že si něco takového koupili.
Jen postrádám návod,


kde ty pavouky vyhnat, na D1, nebo někde jinde, kde záměrně kolem měst je snižována rychlost pro emise. Začarovaný kruh, hezky pojmenovaný v diskuzi pod článkem.


Spolehlivé Babety, jak zmíněno, již ve 40 tisících problémy



Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 05.08.2020 08:50
od vita_k
Na dálnici za 3 a 130 kmh-1
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 05.08.2020 10:17
od ballu
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 05.08.2020 10:28
od jenikHK
Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.08.2020 19:40
od Ma.rt
Presne..otacky neni to same co zatez. Je potreba spalovat nechudou smes, aby se vypaloval karbon, tj. hodne benzinu.
Parametry sice lepsi, ale proti tomu seznam, co nesmim a co musim. Kazdy at si vybere, ja otrok auta byt nechci

Hodne se mlci o tom, ze spotrebam pomohly delsi prevody, ci 6q prevodovky. Tim mohli zacit u neprimovstriku a pulka uspory paliva by byla doma i bez těch kurvitek.