Stránka 10 z 13
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 08:02
od Tomin123
Rekl bych ze motas dohromady veci ktere spolu nesouvisi. "chyba" serva v KOER testu neni chyba, jen upozorneni ze si v prubehu testu nezatocil s volantem a tak Ti ecu rika ze nemohla overit jestli je ten snimac tlaku v servu funkcni. Nic vic, nic min. Zadne vymluvy.
To, ze se volnobeh za jizdy ridi jinak nez u stojiciho auta je znama vec.
Je to kvuli tomu, ze by auto "tahalo" ve meste pri podkroceni pozadovanych (v ECU, ne ridicovych) otacek a bylo by to neprijemne. Dal bys dvojku v kolone, nedotknes se plynu, pustis spojku a sup - auto zacina zrychlovat jako krava .... Takto je to udelane tak, ze to simuluje chovani karburatoru.
TPS si muzes lehce overit ve fordiagu-zalozka Test TPS.
Pro rizeni volnobehu (aktualni zpusob rizeni) je dulezita hodnota RATCH a pak priznak castecne ot./plne ot./zavrene klapky. Ty jsou zcela
zasadni.
Nastudovat a pochopit jak to funguje !
Jakekoliv dalsi kejkle s tps jsou pak zbytecne.
napr. (Eng)
http://mechdb.com/index.php/Ford_thrott ... ion_sensor
a
http://www.fullsizebronco.com/forum/arc ... 06707.html
CZ neco malo o RATCH
http://www.fordfans.cz/phpbb3/search.ph ... mit=Hledat
Je tam nekde (nahore) odkaz na vlakno Standy co resil problem s volnobehem a bylo to TPS (a v jeho dusledku zmrveny RATCH) a popis toho jak se to pak chova.
Motor by se ti rozhodne nemel dusit na 200 ot. - tedy bud je tam stale nejaky trable na motoru, nebo ma ten ventil spatnou charakteristiku.
Zacni zakladnim - napr. omeril si jestli jde do ventilu vubec +12V ? Aby tam nebyl nekde prechodak a misto 12V je tam 8V. Atd.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 09:25
od ViktorG
Ano, známá věc, u teplého motoru zvýšený, po zastavení klesne, to mi funguje. U studeného ho to chcípne.
RATCH - hodnota kterou si ŘJ bere z TPS, tzn. musí být stejná jako hodnota TPS, chápu to správně? Pokud není, značí to problém s TPS. Pro osciloskop stačí napsat RATCH a TPS? Nebo jsem něco v tvých odkazech přehlídl?
EDIT: přehlídl, už to vidim

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 09:36
od ViktorG
Otestováno, hodnota RATCH byla jedna lajna, hodnota TPS se držela s ní, že se skoro překrývaly, nebo vyskakovala náhodně o pixel nahoru, což by mělo být ok. Požadované otáčky taky jedna lajna a otáčky? Horská dráha, po rozjetí dolů, po zastavení nahoru.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 10:26
od ViktorG
Demontována škrtící klapka, podíval jsem se na ni zespod proti světlu, po obvodu prosvítá světlo, takže netěsná. Jemně jsem ji vyčistil, až přijde TPS tak jej vyměním a namontuju zpět.
EDIT: při demontáži jsem si všiml, že v sání je nějaká tekutina, v takovém množství že v nejnižším bodě sání je loužička. Přivázal jsem ke špejli papírový ubrousek a ponořil jej do loužičky, je to směs oleje a benzínu, olej má značnou převahu řekl bych. Podívám se ještě na filtr, jestli jde olej přes něj. Jinak auto olej nežere, ani nevím kdy jsem naposledy dolíval, ale za studena a za nízkých teplot chvilku hodně kouří výfuk a kape z něj voda, bylo mi řečeno že je to ok, že to takhle obzvlášť kombiky mívají.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 13:38
od ViktorG
Protože není v mých silách záhadu vyřešit, není tu někdo kdo by se na to podíval? Vůz v podstatě nepotřebuji, takže mi nedělá problém jej odvést na několik dní stovky kilometrů daleko. V okolí sice jednoho šikovného servismana mám, ten ale bohužel nemá s dvoulitrem zkušenost a taky tápe. Referencím na internetu moc nevěřím, příklad za všechny, četl jsem zde výborné reference na autoservis + bazar ford, bohužel, právě odtamtud jsem ten střep koupil právě v tomhle stavu, s jejich komentářem "takovejch fokusů kdyby bylo..". Samozřejmě zaplatím veškeré náklady, čas a práci na tom strávenou. Tipy a nabídky prosím do SZ.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 19:03
od Johny181
Ty trable ti teda nezávidím.Jenom chci říct, na tu klapku pozor!Uvnitř a na dosedacích plochách klapky je nanesena speciální vrstva podobná silikonu která zajišťuje dotěsnění klapky.Proto je přímo na klapce varování o této speciální vrstvě a to že se nesmí klapka čistit.Pokud už jí čistíš tak opatrně abys tu vrstvu neodstranil a pokud už to někdo někdy čistil tak, že si myslel že je to nějaká usazenina a klapka teď netěší a prosvítá tak se ani nedivím co to dělá.Klapka musí být těsná když je zavřená, jinak to dělá neplechu.Pokud na zavřenou klapku naliješ benzín neměla by prosakovat.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 19:19
od Tomin123
Jojo, potvrzuji. Nedavno jsem to mel otevrene na Mondeu MK2 (blacktop) a klapka
tesnila tak ze kdyz jsem do ni shora striknul isopropyl tak tam i po par minutach stale byl/neprotekl.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 04.12.2014 22:12
od ViktorG
Ano o tom vím. Žádný těsnící silikon jsem na klapce nenašel, nikdy předtím jsem ji nečistil ani ji neměl sundanou, určitě ji nějaký čas nečistil ani nikdo předemnou, protože byla zas*aná jak jetel, a pochopitelně netěsná, nikde žádný silikon. Pokus s nalitím čehokoliv na klapku jsem vynechal, stačí mi že skrze klapku prosvítá světlo, a to dost. Asi už to měl v prackách nějaký odborník.
EDIT: Tak jsem ze sebe opět udělal idiota - vyzkoušel jsem těsnost a klapka relativně těsní. Po cca minutě neprotekla ani polovina mnou nalitého obsahu. Něco proteklo, ale jak říkám, méně jak polovina.
EDIT II: Zítra, po montáži klapky, zkusím sjet kopec s odpojeným čídlem rychlosti. Díky tomu střep nebude vědět že se hýbe a nepokusí se udusit motor, teda pokud je dušení práce tý kalkulačky co řídí motor. Když se dusit bude, bude to problém mechanický.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 05.12.2014 08:50
od vitr73
mne klapka taky moc netesni a je kolem videt na druhou stranu proti svetlu a nic takoveho to nedela...
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 05.12.2014 10:25
od ViktorG
Taky si myslím že klapka by neměla mít takový vliv. Teoreticky. Řídící jednotka si vzduch řídí ventilem, a když ho prostě bude moc, ubere na buzení ventilu. Ale je to ford...
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 05.12.2014 12:12
od Tomin123
Obavam se ze prave buzeni neubere. Tedy ve stavu kdy auto jede (je zapojene cidlo rychlosti).
Pri stojicim aute ano (nebo odpojenem cidle rych.), tam si ubere a snazi se dosahnout pozadovane otacky.
Na buzeni ventilu je tam PID "ISCDTY" (Idle air control duty cycle (current)).
Tak to muzes overit.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 05.12.2014 12:20
od vitr73
jj...behem jizdy to ridi jinak a vzhledem k "jinejm datum nez maji byt" to dela to co to dela...a v podstate řj vubec nezajima to ze sice naridi otevrit vol.ventil na pozadovane otacky.....ale jestli otacky souhlasej nijak nekontroluje a nezajima ji to(coz mne u takoveho rizeni motoru udivuje...ale neprekvapuje kdyz nerozviti kontrolku dobijeni v okamzik kdy to prestane dobijet....

) ..ale asi to neni zavada...je to vlastnost...
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 05.12.2014 13:02
od ViktorG
Právě jsem se hodinu (!) pokoušel odpojit konektor snímače rychlosti. Zkoušel jsem to zvrchu, zespoda, pomocí sikovek, ani hovno, jak kdyby to bylo přilepený. Seru na to.
Btw: TPS vyměněno, startování mi přišlo klidnější, ale jinak žádná změna.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 06.12.2014 15:32
od ViktorG
Vyčištění klapky a výměna TPS, společně s aditivem na pročištění vstřiků, zlepšila nepadání otáček, i starty jsou klidnějši a... volnoběh se zbláznil úplně. Studený chcípe častěji, teplý se jednou chová předpisově, zvýšené otáčky do zastavení atd, za chvilku si zase drží 730 ot. ať stojím či jedu, je mu to fuk. To samé tůrování na místě, pokud je ukázkový volnoběh, nic při návratu nevibruje, pokud není, tak zavibruje. Přijde mi, ale to bude asi jen subjektivní pocit, že při správném volnoběhu auto líp jede, při špatném je takové línější. Na chcípání zatím jediné řešení, jak se začne dusit, chcípnout a hned startovat, on to snese. Eventuálně na křižovatkách nezastavovat.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 06.12.2014 15:58
od stano.
MAF je na tom ako?