Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 04.12.2014 08:02

Rekl bych ze motas dohromady veci ktere spolu nesouvisi. "chyba" serva v KOER testu neni chyba, jen upozorneni ze si v prubehu testu nezatocil s volantem a tak Ti ecu rika ze nemohla overit jestli je ten snimac tlaku v servu funkcni. Nic vic, nic min. Zadne vymluvy. :wink:

To, ze se volnobeh za jizdy ridi jinak nez u stojiciho auta je znama vec.
Je to kvuli tomu, ze by auto "tahalo" ve meste pri podkroceni pozadovanych (v ECU, ne ridicovych) otacek a bylo by to neprijemne. Dal bys dvojku v kolone, nedotknes se plynu, pustis spojku a sup - auto zacina zrychlovat jako krava .... Takto je to udelane tak, ze to simuluje chovani karburatoru.

TPS si muzes lehce overit ve fordiagu-zalozka Test TPS.
Pro rizeni volnobehu (aktualni zpusob rizeni) je dulezita hodnota RATCH a pak priznak castecne ot./plne ot./zavrene klapky. Ty jsou zcela zasadni.
Nastudovat a pochopit jak to funguje !
Jakekoliv dalsi kejkle s tps jsou pak zbytecne.

napr. (Eng)
http://mechdb.com/index.php/Ford_thrott ... ion_sensor
a
http://www.fullsizebronco.com/forum/arc ... 06707.html

CZ neco malo o RATCH
http://www.fordfans.cz/phpbb3/search.ph ... mit=Hledat
Je tam nekde (nahore) odkaz na vlakno Standy co resil problem s volnobehem a bylo to TPS (a v jeho dusledku zmrveny RATCH) a popis toho jak se to pak chova.

Motor by se ti rozhodne nemel dusit na 200 ot. - tedy bud je tam stale nejaky trable na motoru, nebo ma ten ventil spatnou charakteristiku.
Zacni zakladnim - napr. omeril si jestli jde do ventilu vubec +12V ? Aby tam nebyl nekde prechodak a misto 12V je tam 8V. Atd.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 04.12.2014 09:25

Ano, známá věc, u teplého motoru zvýšený, po zastavení klesne, to mi funguje. U studeného ho to chcípne.

RATCH - hodnota kterou si ŘJ bere z TPS, tzn. musí být stejná jako hodnota TPS, chápu to správně? Pokud není, značí to problém s TPS. Pro osciloskop stačí napsat RATCH a TPS? Nebo jsem něco v tvých odkazech přehlídl?

EDIT: přehlídl, už to vidim :)
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 04.12.2014 09:36

Otestováno, hodnota RATCH byla jedna lajna, hodnota TPS se držela s ní, že se skoro překrývaly, nebo vyskakovala náhodně o pixel nahoru, což by mělo být ok. Požadované otáčky taky jedna lajna a otáčky? Horská dráha, po rozjetí dolů, po zastavení nahoru.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 04.12.2014 10:26

Demontována škrtící klapka, podíval jsem se na ni zespod proti světlu, po obvodu prosvítá světlo, takže netěsná. Jemně jsem ji vyčistil, až přijde TPS tak jej vyměním a namontuju zpět.

EDIT: při demontáži jsem si všiml, že v sání je nějaká tekutina, v takovém množství že v nejnižším bodě sání je loužička. Přivázal jsem ke špejli papírový ubrousek a ponořil jej do loužičky, je to směs oleje a benzínu, olej má značnou převahu řekl bych. Podívám se ještě na filtr, jestli jde olej přes něj. Jinak auto olej nežere, ani nevím kdy jsem naposledy dolíval, ale za studena a za nízkých teplot chvilku hodně kouří výfuk a kape z něj voda, bylo mi řečeno že je to ok, že to takhle obzvlášť kombiky mívají.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 04.12.2014 13:38

Protože není v mých silách záhadu vyřešit, není tu někdo kdo by se na to podíval? Vůz v podstatě nepotřebuji, takže mi nedělá problém jej odvést na několik dní stovky kilometrů daleko. V okolí sice jednoho šikovného servismana mám, ten ale bohužel nemá s dvoulitrem zkušenost a taky tápe. Referencím na internetu moc nevěřím, příklad za všechny, četl jsem zde výborné reference na autoservis + bazar ford, bohužel, právě odtamtud jsem ten střep koupil právě v tomhle stavu, s jejich komentářem "takovejch fokusů kdyby bylo..". Samozřejmě zaplatím veškeré náklady, čas a práci na tom strávenou. Tipy a nabídky prosím do SZ.
Naposledy upravil(a) ViktorG dne 05.12.2014 12:58, celkem upraveno 1 x.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Johny181 » 04.12.2014 19:03

Ty trable ti teda nezávidím.Jenom chci říct, na tu klapku pozor!Uvnitř a na dosedacích plochách klapky je nanesena speciální vrstva podobná silikonu která zajišťuje dotěsnění klapky.Proto je přímo na klapce varování o této speciální vrstvě a to že se nesmí klapka čistit.Pokud už jí čistíš tak opatrně abys tu vrstvu neodstranil a pokud už to někdo někdy čistil tak, že si myslel že je to nějaká usazenina a klapka teď netěší a prosvítá tak se ani nedivím co to dělá.Klapka musí být těsná když je zavřená, jinak to dělá neplechu.Pokud na zavřenou klapku naliješ benzín neměla by prosakovat.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 04.12.2014 19:19

Jojo, potvrzuji. Nedavno jsem to mel otevrene na Mondeu MK2 (blacktop) a klapka
tesnila tak ze kdyz jsem do ni shora striknul isopropyl tak tam i po par minutach stale byl/neprotekl.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 04.12.2014 22:12

Ano o tom vím. Žádný těsnící silikon jsem na klapce nenašel, nikdy předtím jsem ji nečistil ani ji neměl sundanou, určitě ji nějaký čas nečistil ani nikdo předemnou, protože byla zas*aná jak jetel, a pochopitelně netěsná, nikde žádný silikon. Pokus s nalitím čehokoliv na klapku jsem vynechal, stačí mi že skrze klapku prosvítá světlo, a to dost. Asi už to měl v prackách nějaký odborník.

EDIT: Tak jsem ze sebe opět udělal idiota - vyzkoušel jsem těsnost a klapka relativně těsní. Po cca minutě neprotekla ani polovina mnou nalitého obsahu. Něco proteklo, ale jak říkám, méně jak polovina.

EDIT II: Zítra, po montáži klapky, zkusím sjet kopec s odpojeným čídlem rychlosti. Díky tomu střep nebude vědět že se hýbe a nepokusí se udusit motor, teda pokud je dušení práce tý kalkulačky co řídí motor. Když se dusit bude, bude to problém mechanický.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od vitr73 » 05.12.2014 08:50

mne klapka taky moc netesni a je kolem videt na druhou stranu proti svetlu a nic takoveho to nedela...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 05.12.2014 10:25

Taky si myslím že klapka by neměla mít takový vliv. Teoreticky. Řídící jednotka si vzduch řídí ventilem, a když ho prostě bude moc, ubere na buzení ventilu. Ale je to ford...
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomin123 » 05.12.2014 12:12

Obavam se ze prave buzeni neubere. Tedy ve stavu kdy auto jede (je zapojene cidlo rychlosti).
Pri stojicim aute ano (nebo odpojenem cidle rych.), tam si ubere a snazi se dosahnout pozadovane otacky.

Na buzeni ventilu je tam PID "ISCDTY" (Idle air control duty cycle (current)).
Tak to muzes overit.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od vitr73 » 05.12.2014 12:20

jj...behem jizdy to ridi jinak a vzhledem k "jinejm datum nez maji byt" to dela to co to dela...a v podstate řj vubec nezajima to ze sice naridi otevrit vol.ventil na pozadovane otacky.....ale jestli otacky souhlasej nijak nekontroluje a nezajima ji to(coz mne u takoveho rizeni motoru udivuje...ale neprekvapuje kdyz nerozviti kontrolku dobijeni v okamzik kdy to prestane dobijet.... :bebng: ) ..ale asi to neni zavada...je to vlastnost...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 05.12.2014 13:02

Právě jsem se hodinu (!) pokoušel odpojit konektor snímače rychlosti. Zkoušel jsem to zvrchu, zespoda, pomocí sikovek, ani hovno, jak kdyby to bylo přilepený. Seru na to.

Btw: TPS vyměněno, startování mi přišlo klidnější, ale jinak žádná změna.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od ViktorG » 06.12.2014 15:32

Vyčištění klapky a výměna TPS, společně s aditivem na pročištění vstřiků, zlepšila nepadání otáček, i starty jsou klidnějši a... volnoběh se zbláznil úplně. Studený chcípe častěji, teplý se jednou chová předpisově, zvýšené otáčky do zastavení atd, za chvilku si zase drží 730 ot. ať stojím či jedu, je mu to fuk. To samé tůrování na místě, pokud je ukázkový volnoběh, nic při návratu nevibruje, pokud není, tak zavibruje. Přijde mi, ale to bude asi jen subjektivní pocit, že při správném volnoběhu auto líp jede, při špatném je takové línější. Na chcípání zatím jediné řešení, jak se začne dusit, chcípnout a hned startovat, on to snese. Eventuálně na křižovatkách nezastavovat.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Příspěvek od stano. » 06.12.2014 15:58

MAF je na tom ako?

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti