
To, ze se volnobeh za jizdy ridi jinak nez u stojiciho auta je znama vec.
Je to kvuli tomu, ze by auto "tahalo" ve meste pri podkroceni pozadovanych (v ECU, ne ridicovych) otacek a bylo by to neprijemne. Dal bys dvojku v kolone, nedotknes se plynu, pustis spojku a sup - auto zacina zrychlovat jako krava .... Takto je to udelane tak, ze to simuluje chovani karburatoru.
TPS si muzes lehce overit ve fordiagu-zalozka Test TPS.
Pro rizeni volnobehu (aktualni zpusob rizeni) je dulezita hodnota RATCH a pak priznak castecne ot./plne ot./zavrene klapky. Ty jsou zcela zasadni.
Nastudovat a pochopit jak to funguje !
Jakekoliv dalsi kejkle s tps jsou pak zbytecne.
napr. (Eng)
http://mechdb.com/index.php/Ford_thrott ... ion_sensor
a
http://www.fullsizebronco.com/forum/arc ... 06707.html
CZ neco malo o RATCH
http://www.fordfans.cz/phpbb3/search.ph ... mit=Hledat
Je tam nekde (nahore) odkaz na vlakno Standy co resil problem s volnobehem a bylo to TPS (a v jeho dusledku zmrveny RATCH) a popis toho jak se to pak chova.
Motor by se ti rozhodne nemel dusit na 200 ot. - tedy bud je tam stale nejaky trable na motoru, nebo ma ten ventil spatnou charakteristiku.
Zacni zakladnim - napr. omeril si jestli jde do ventilu vubec +12V ? Aby tam nebyl nekde prechodak a misto 12V je tam 8V. Atd.