Stránka 10 z 14

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 19:22
od Yeshterr
Teď koukám, že už jsi to psal, jen 1-2 deci oleje na tis. km. Já to zase tipuju na ventily, myslím, že kdyby to bylo pístama/kroužkama, tak to teplý bude mít kompresi větší, jak jsem zdůvodňoval nahoře. Jinak ballu je dlouholetej motorář, tak se hádat nechci. Pak dej vědět co to bylo, páč já lítám na plyn taky ;)

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 22:10
od Martin762@seznam.cz
Určitě dám vědět,viděl bych že se nato podíváme příští týden
ale snad to nebude v těch pístech, protože to by bylo nejspíš na jinej motor, ale kde sehnat perspektivní motor za rozumný peníz je otázka. Jinak olej to nebere, tak snad to opravdu písty nebudou, uvidíme. Každopádně moc díky za rady snad se dílo zadaří a motor poběží jako nový.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 05:38
od ballu
Yeshterr píše:Teď koukám, že už jsi to psal, jen 1-2 deci oleje na tis. km. Já to zase tipuju na ventily, myslím, že kdyby to bylo pístama/kroužkama, tak to teplý bude mít kompresi větší, jak jsem zdůvodňoval nahoře. Jinak ballu je dlouholetej motorář, tak se hádat nechci. Pak dej vědět co to bylo, páč já lítám na plyn taky ;)
Hádat se nebudem :lol: ,ale kdyby to bylo ventilem, tak stoupající teplotou oleje , nebudou se tak moc snižovat tlaky. Když propouští ventil, tak je jedno, jestli u studeného nebo teplého, stále nedovírá tu samou škvírku. :?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 07:11
od Yeshterr
Mno, pokud ventil bude za studena bez vůle, nebo už bude tak zaklepán, že zůstane lehce pootevřen, pak u teplého motoru díky tepelné roztažnosti dříku se přeci víc opře o vačkový hřídel/otevře, tudíž tam bude škvírka větší :idea:
Proto je u studeného motoru spočítaná vůle ventilu, poněvadš u teplého je pak defacto nulová a ventil otvírá naprosto přesně...mno, uvidíme, říkali slepí :lol:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 07:38
od ballu
To máš pravdu, ale při zavírání na hraně /min vůle při zahřátí/ to podpálí ventil a ten může dosedat jak chce, vždy propustí. :(

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 07:41
od Yeshterr
Proto si myslím, že má podpálené ventily. Za studena má tlak chabej a po ohřátí je to ještě horší. Kdyby to šlo přes písty, tak ty se po ohřátí roztáhnou, vytěsní válec a komprese se trochu zvedne. No nic, takhle přes net se do motoru kouknout nedá :mrgreen: tak uvidíme.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 08:55
od ballu
Rozborka ukáže , ale udělat jen hlavu , bez opravy a výměny šálků kliky, to se kousne. :(

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 11:32
od Martin762@seznam.cz
Díky za rady, když se dám do repase motoru, poptám se jak to bude vycházet cenově a kdyžtak bych i tu kliku nechal udělat, raději trochu připlatit, než si po pár km sypat popel na hlavu , že sem to neudělal už předtím. Nemáte náhodou odhad na kolik přijde udělat kliku ? Případně celou generálku? A nebo spíš jít cestou jiného motoru? A kde kdyžtak sehnat ověřený motor? Protože těchto motorů je jako šafránu.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 12:24
od Yeshterr
Když jsem to zjišťoval, tak jsem dal do požadavků překroužkování pístů, výměna gufer ventilových dříků, přelisování sedel výfukových ventilů za tvrzená, zabroušení ventilů, nové těsnění pod palici, nový olej + chladící kapalina + práce suma sumárum 20-27 tis. Kč. Jiný motor se dá sehnat od cca 10ti tis., našli jsme tu s klukama i za cca 6 tis. Kč ale už byl fuč a nikdy nevíš, jak na tom ten motor bude. Může to bejt krasavec někde z Anglie s natočenýma pár desítkama tis. km a může bejt přimázlej na klice nebo ve válcích :nixw:
Jinak já bych to řešil koupí motoru za cca 10tis. a holt vydrží a nebo ne. Všechno ostatní už jsem zavrhnul jako zbytečně velikou investici. Uvidíš, co najdete, začal bych tím nejjednodušším - shodit ventilové víko a změřit ventilové vůle. To je ten nejjednodušší odrazový můstek :wink:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 13:46
od zeli
Taky bych zacal vulema, to je to nejjednodussi / nejlevnejsi a muze to hodne ukazat. Podle me budou rozjety. Cvakani za tepla (zvuk neserizenych ventilu) muze delat spatny napinak retezu (osobni zkusenost). Kilometrove uz by mel narok. Ja sem menil rozvody ani ne ve 200tis km a ladili mi i vule vyfukovych ventilu. Saci byly OK.
Jsem od Pardubic, ale nechal jsem to delat u Maiera v Praze. Hned potom jsem se malinko prohnul :D Ale udelali to dobre, od te doby najeto pres 20tis km a v poradku a mam papir a zaruku. Nicmene neni duvod proc by to nezvlad nejakej sikovnej garaznik. Jde o to co tomu vsechno bude.

@ballu: proc by GO hlavy a neGO spodku melo zpusonit kousnuti? 8O Jen se ptam :nazdravi:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 15:00
od miki21
Udělá se hlava,zvednou se tlaky a na spodku něco nevydrží. Takhle mi to ballu svého času ve stručnosti vysvětloval. Já na svém udělal hlavu a začlo to po čase klepat na spodku. Tipuju pístní čep (víc uvidím až to rozhodím). Vyřešeno komplet výměnou motoru od rOmika :mrgreen:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 15:33
od ballu
Jak psal miki21, jestli je hlava opotřebená porcí km, k tomu je souměrně opotřeben i spodek, klika, šálky, kroužky. Na klice je vychozen excentr v uložení ojnice a jestli dám do pořádku hlavu, tak stoupnou tlaky na ojnici, která se opře do šálků na ojnici. Excentr šálek nakopne, jeden jde přes druhý a ojnice se kousne a vystřelí díru do bloku motoru. Nechci strašit, ale tak to dopadne, když již má motor hodně za sebou a hlavně taháním na nízké otáčky pod neúměrným plynem. :(

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.11.2012 18:37
od zeli
Diky za vysvetleni, to smysl dava, ze se motor opotrebovava rovnomerne na vsech dilech. Castecna GO ho pak muze dorazit. Ale za celkove opotrebeni muze asi jen velky najezd, pripadne celkove spatna udrzba jako treba spatna volba oleje nebo spis prilis dlouhy interval vymeny. Pak se motor opotrebuje zevrubne cely. Pri zavade na konkretni casti motoru, jako treba zminovane vule ventilu nebo nejaka bota v rozvodech, tak tam by to byt problem asi nemel a po odstraneni zavady by si mel motor chrochtat vesele dal, jestli to dobre chapu.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 21.11.2012 09:03
od Yeshterr
A to mají ty válce špatnou kompresi všechny?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 10.02.2013 15:49
od Martin762@seznam.cz
Dobrý den,
jak jsem popisoval problémy s motorem u mého Mondea, na konec jsem vše vyřešil výměnou motoru za jiný. Cena motoru byla 6550 s DPH. Motor je z auta s automatickou převodovkou a dle vrakoviště by měl mít tachometrových cca 160 000 km, je neznámou, zda tomu tak skutečně je. Jinak dojmy z výměny, stačily 3 odpoledne u bratrance v garáži s kanálem a kladkou. První den jsme motor vyndali a zjistili vadný napínák drážkového řemene, pouze ložisko, bohužel se nedá koupit samostatně a nahradit samotnou rolnu jinou jsem z důvodu časové tísně a nemožnosti najít odpovídající kus vzdal. Jinak kompletní napínák od INA v Kelly cca 4600 s DPH. To jsem zavrhl a koupil v PCE u místního prodejce napínák SKF za 1250 s DPH. Druhý den jsme oddělili motor od převodovky a vyměnili za druhý a opět motor uchytili na silentbloky. Měl jsem strach ze spojky a dvouhmotného setrvačníku, ale setrvačník a spojková sada byla vyměněna předchozím majitelem a byla jako nová, ani jsem to nečekal. A třetí den jsem vše dostrojil, nahodil poloosy, vyměnil a doplnil náplně a motor oživil. Motor je tišší, než původní, startuje velmi dobře a po cca 1000 km není znát úbytek oleje (předtím cca. 1dcl/1000 km). Preventivně jsme sundali i víko a změřili vůle na ventilech a jsou přesně ve výrobních tolerancích. Zatím se motor jeví jako mírně línější, než předchozí a přibližně o 1,5 litru LPG na 100 km žíznivější, což může být způsobeno i nynějšími teplotami a jiným seřízením LPG (stále ladím).
Jinak zde je co co stojí (ceny s DPH).
Motor 6550 Kč (Motor, vratná kladka na motoru zánovní , stejně tak i vodní pumpa zánovní a EGR ventil i s ovládacím "hříbkem")
Těsnění termostatu (ford) 199 Kč
O kroužek vstřikovače (ford) 1 ks 129 Kč
O kroužek vstřikovače neorigo 1 Ks 24 Kč (koupeny všechny zbývající)
Napínací kladka SKF 1250 Kč (řemen ok)
Nové hadice LPG a trysky vstřikovačů 290 Kč
těsnění výfuku u hlavy motoru Victor Reinz 174 Kč (ford 320)
Matice nápravy na poloose Febi 2 Ks 210 Kč
Silikonový tmel na motory 315 ml 139 Kč (nepoužito)
Těsnící kroužek k nádobce posilovače řízení 20 Kč
Čidlo teploty chladicí kapaliny (ford) 290 Kč
Olej 5W40 A3/B3 5l 500 Kč
kapalina servořízení dextron III 1l 150 Kč
Brzdová kapaliny dot 4 1l 150 Kč
Grafitová vazelína do poloos 50 Kč 350 g
Spony poloos 200 Kč všechny
Destilka 5l cca 50 Kč
Nemrznoucí směs G12 5l 363 Kč
Převodový olej 75W90 gl4 1l 150 Kč 2x
Výměna předních tlumičů za jiné, co jsem dostal k autu a nových pružin, které jsem též dostal.
To je asi vše
Dále mě čeká ještě těsnění víka ventilů cca 328 Kč
Geometrie cca 500 Kč
Naplnění klimatizace (nebyla rozpojena, ale preventivně před létem)

Na závěr přeji všem, aby to nemuseli dělat a původní motor se chystám výhledově rozebrat a zjistit, jestli byla chyba pouze v hlavě (poškození ventilů LPG bez přimazávání) a nebo, i někde jinde. Zároveň děkuji všem co byli ochotni mi poradit a říci svůj názor. Případné stylistické a gramatické chyby omluvte, sloh není mojí silnou stránkou. V případě dotazů, rád odpovím.