Stránka 10 z 12
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 11.03.2013 16:04
od wallace
jj, už jsem tam přidal i mou zkušenost

Jinak u mně možná bude časem potřeba výměna palivového čerpadla. Háže mi to chybu na diagnostice, ale zatím ok, tak dokud to pojede a bude startovat s čističem, tak to neřeším

Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 12.03.2013 17:25
od Bany121
wallace píše:jj, už jsem tam přidal i mou zkušenost

Jinak u mně možná bude časem potřeba výměna palivového čerpadla. Háže mi to chybu na diagnostice, ale zatím ok, tak dokud to pojede a bude startovat s čističem, tak to neřeším

aky je kod tej chyby ???
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 12.03.2013 23:33
od kolokol
Mám FoFo 1,6 benzín, r.v. 2003. nedávno mi začalo auto za studena při startování chcípat. Naskočilo to a pak to chcíplo. Až na potřetí-počtvrté to chytlo a drželo to. Někdy stačilo, když jsem přidal trochu plynu a pak to drželo. Když je zahřátý tak je to v pohodě. Minulý týden to startovalo bez problému najednou. Asi to bylo tím, že bylo teplo. Teď, když se ochladilo tak to zase blbne.
Tak teplo na to nemá vliv. dneska přítelkyně to ráno nastartovala napoprvé ale večer to bylo až na potřetí.
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 03.04.2013 08:53
od wallace
Zkus napojit na diagnostiku a mrknout, jestli ti tam nepíše chybu palivové čerpadlo....Tady to chcípání je věčné téma, soudruzi u Fordu něco podcenili asi : ), měl jsem (nebo mám?

) stejný problém.. mně třeba pomohla taková "blbost" - nalít čistič vstřiků do nádrže a pak doplnit plnou. A taky další "blbost" - z Oplů s plochým klíčkem jsem byl zvyklý startovat "ledabyle", tj. otočit klíčkem jakoukoliv intenzitou a ono to chytlo, u Fordu jsem změnil návyk, startuju "soustředěně" (zní to jako totální hovadina

), ale zkrátka otočím cíleně klíčkem na doraz a chytne vždy. Když nastartuju "ledabyle", jako jsem byl zvyklý u Oplu, často nechytne.....zní to jako blbost, ale funguje to

Počítám ale s tím, že časem bude potřeba výměna palivového čerpadla, vyhazuje chybu na diagnostice. Ale mechanik říkal, že dokud to startuje, tak by to neřešil. Toť má rada
Bany: kód chyby paliv. čerp. bohužel nevím
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 12.04.2013 19:29
od Pastovic
Tak po vyjetí půlky nádrže s STP čističem vstřiků mám tyto poznatky

: Auto na volnoběh nevibruje, otáčky se už tak často nepropadají při vyřazení. Klesla spotřeba z 9.8 na 9.5. Ale je to způsobeno hlavně stylem jízdy nebo spíš v kolika otáčkach se auto pohybuje. Třeba když jedu na 4 rychl. stupeň po městě a pijánko 50, a otáčky jsou kolem 1500-2000 tak po vyřazení a dojezdu ke křižovatce spadnou rovnou na volnoběh. Ale když držím na 3 rychl. stupeň 50km/hod při otáčkách nad 3000 delší dobu (dál postupně řadím na 4.), tak po vyřazení a dojíždění ke křižovatce se otáčky drží bez problémů na 1100 a se spomalováním klesaji až spadnou úplně na volnoběh po zastavení. Se mi nechce věřit že by byla řj až tak inteligentní

! No ale stále přetrvává problém s tím, že studené auto (večer zaparkované ve 22hod, ráno v 10hod nastartované) při zapnutí spotřebičů (světla, rádio) i rozjezdu sem tam pokucká kolem 1900 otáček. Ale večer když nastartuju a jedu z práce kdy auto stojí celý den na slunci a chládne "rovnoměrně" tak se nic takového neděje a kdybych dal rovnou "plný kotel" tak ani neškobrtne. Je to vždy jen za studena. Snad to vyřeší to teplotní čidlo hlavy co na mě už čeká ve Fordu až si ho vyzvednu. Popřípadě cívka, nic víc už snad ne. Toď mé "novinky".
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 12.04.2013 20:26
od stano.
Bud cidlo. Alebo este jedna nadrz.
A RJ je asi taka inteligentna. Skus ho roztiahnut na 3-ke na 4000 otacok. Cca 10 sekund chod na 4000 otackach, pripadne aj viac (samozrejme zahriaty motor). Vyrad rychlost a NEBRZDI. Otacky drzia veeelmi vysoko? Az po dobrzdeni padnu?
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 12.04.2013 20:43
od Pastovic
To ne-e, to dělám pravidelně (krásná nová cesta, dlooouhá rovinka a minimum aut) 5-6tis otáček cca 7vteřin a vyřadím tak padají až k 1000, někdy i pod ale jsou víš jak volnoběh. Tak jak to zkouším teď třeba 5min na 3jku nad 3000 tak to vydrží, ale takhle ne. Hold asi řj pozná že jezdím pro ni pod otáčky, tak tím určí i ty nižší otáčky při vyřazení. Až tak je inteligentní!
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 12.04.2013 21:13
od stano.
Hm. Bud je ina RJ (iny soft) alebo mame podstatny rozdiel v nejakom cidle/inom komponente v aute

Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 18.04.2013 19:14
od vitr73
proc by meli otacky pri jizde drzet po vyrazeni hooodne vysoko? ...to mne desi...prave tuhle blbost jsem resil vic nez rok aby to nedelalo a chovalo se to jako kazde jine normalni auto s timhle by tam nemusel byt plynovy pedal a stacila by jen packa na plyn...jako u sekacky
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 18.04.2013 19:40
od stano.
Skusil som to potom. Zabudol som sa opravit. Zle som to napisal.
Ak ho roztiahnem na vysoke otacky, pustim plyn a zacnem prudko brzdit, drzi otacky vysoko. Kvoli posilnovacu mozno (?). Inak to nerobi. Pri normalnom dojazde na krizovatku okolo 1000ot/min, po zastaveni padne na cca 800 (volnobeh).
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 18.04.2013 20:15
od miki21
No nevím, ale za jízdy jsou trochu větší nároky na otáčky, než u stojícího auta. (brzdy+servořízení). Odpojte si konektor na VSS a otáčky padnou na volnoběh hned po vyřazení- ŘJ nepozná, že auto jede.

Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 18.04.2013 21:24
od Pastovic
No mě padnou i bez odpojení, ale jak už jsem psal, tak jen když jezdim po městě kolem 2000 otáček, jakmile jedu na 3000 až 3500 a víš, tak po vyřazení padnou na 1200 a čím víc se snižuje rychlost tak padají níž až na volnoběh. Fakt s ním asi jezdím špatně, podle mýho auta, a tak mi to dává sežrat, prostě chce asi pořádně prohánět a neloudat se

Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 11.12.2013 13:27
od waskyto
Mal som na mojom Ford Focus 1,6 problém so štartovaním, podobný ako tu bol spomínaný. Ráno keď bol motor studený tak motor síce naštartoval, ale hneď išli otáčky dolu a zhasol. Naštartovať sa podarilo s pridaným plynom až možno na 10x. Keď už bol motor zohriaty všetko bolo v poriadku, štartoval na prvý krát bezproblémov. Vymenil som sviečky, snímač polohy škrtiacej klapky, voľnobežný ventil, batériu, zapaľovacie káble a stále to robilo. Problém bol nakoniec v snímači teploty chladiacej kvapaliny (motora), ktorý je v priestore pri sviečkach. Teraz štartuje na prvý krát nech je vonku aké chce počasie. Ak má niekto podobný problém možno pomôže.
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 11.01.2014 10:32
od kroulajs
Čau chlapi, tak trochu oprášim téma. míme FOFO 1,6 16v rv 2002 úplně stejný problém jak se tady píše. Přes léto nebo teplejší počasí auto startuje hned na poprvé. Když spadne teplota venku k nule tak auto nestartuje, myslím to takhle když nastartuje tak okamžitě spadnou otáčky auto se zaklepe a šmitec můžu to opakovat klidně 5x po sobě a nebo musim podržet plyn cca 2min a pak už je to v poho ale vše se to dějě okolo 0 stupňů když je venku jak je -10 tak to naskočí hned. Ještě mám takový poznatek že když ještě před nastartováním promáčknu tak 5x po sobě spojku tak auto chytne jako by se nic nedělo. A co ted s tím v servise jim to chytalo furt a na nic nepřišli.
Re: Chcípání při studeném startu
Napsal: 11.01.2014 16:32
od gargulakj
Pokaď to s plynem startuje tak určitě se přilepuje volnoběžný ventil. Většinou každý radí koupit nový. Ale u mě nový origo vydržel 2 roky a musel jsem ho čistit... Takže radím vyčistit, ale musí se to pořádně, je to drbačka ale pak to vydrží zas chvílu..