Výměna zadních destiček a kotoučů
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Nějaký návod od Textaru
https://documentcloud.adobe.com/link/tr ... dd422e0536
Bohužel je internet plný návodů s mnoha chybami. Bohužel trend dnešní doby.
Ono jako brzdy složené nasucho budou chodit, ale když se v tom už člověk hrabe, proč to neudelat pořádně?
BTW kolové šrouby není taky dobré namazat.
https://documentcloud.adobe.com/link/tr ... dd422e0536
Bohužel je internet plný návodů s mnoha chybami. Bohužel trend dnešní doby.
Ono jako brzdy složené nasucho budou chodit, ale když se v tom už člověk hrabe, proč to neudelat pořádně?
BTW kolové šrouby není taky dobré namazat.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Hele je to furt dokola , prostě se s tím buď smíříš že se to tak dělá nebo si sám budeš nalhávat že je to špatně ale to v praxi nikomu nepomůže . Tady je to o tom že si lidi vyměňují názory a skutečnosti které v praxi fungují ! To že to podle tebe dělají špatně asi pravda nebude když to dělá většina a není problém. A co s tím mají společného řízky??? Většina pak dává špatný olej,žárovky,benzín,aditiva,filtry,ložiska,výfuky,tlumiče,kola atd atd protože se to nezdá výrobcům.A ten největší průser je ten že to funfuje navzdory tvrzení výrobců .jenikHK píše:
NE že se to nezdá mě, ono se to nezdá výrobcům brzd.
Řízky taky usnazis v motorovém oleji, funguje to.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
No už sa tu rozvinula debata... Ja som len chcel vedieť co s tým, vadí mi ten zvuk, keď počujem doštičky oprete o kotúč ako drhnu. Nieje to nič strašné ale počuť to, či sa to časom zmení, najazdené na nových cca do 30km
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Jak uvádím výše - třmen se musí pohybovat lehce na vodících čepech (mazání např. Silikonovou pastou ATE pro hydraulické systémy) a pistky musí chodit volně - případně rozhýbat s použitím Breox Fluid / BCF11.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Nemůžu přijít na to, proč bych měl používat na danou aplikaci něco, co tam nepatří, výrobce systému před tím vysloveně varuje a přitom je k dispozici řešení výrobcem odzkoušené a doporučené.jarod72pm píše:
Leda bych záměrně chtěl způsobit třeba elektrochemickou korozi

Ty řízky taky neumazis na oleji do auta jen kvůli tomu, že ho máš zrovna po ruce a nebo že sis přečetl na internetu, že to jde.
A nebo snad podle zásady lepší něco, nežli nic?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Takže ta medená pasta v medzi tu vôľu na vonkajších destickach? Ci ich podložiť s plieškom? Po vyčistení vodiacich časti pre doštičky tam ostala vôľa
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
MajklHe píše:Takže ta medená pasta v medzi tu vôľu na vonkajších destickach? Ci ich podložiť s plieškom? Po vyčistení vodiacich časti pre doštičky tam ostala vôľa
nic nevymezuj, ani pastou, ani vazelínou, ani plíškama!!!


" vazelína " je jen na mazání vodocích čepu brzdiče!!!!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
[quote="jenikHK"]
Nemůžu přijít na to, proč bych měl používat na danou aplikaci něco,
hele, " kolego " ,, měděnou pastu, tu, co máme:: do 1200 stupnů používáme na čepy xxx let, a věř, že na závodáku vše ohřeješ dost.
Tak si svoje rady " teoretika " nech pro teoretiky.

Nemůžu přijít na to, proč bych měl používat na danou aplikaci něco,
hele, " kolego " ,, měděnou pastu, tu, co máme:: do 1200 stupnů používáme na čepy xxx let, a věř, že na závodáku vše ohřeješ dost.
Tak si svoje rady " teoretika " nech pro teoretiky.


Naposledy upravil(a) petulak dne 04.09.2019 18:26, celkem upraveno 1 x.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Přesně tak - krom toho, že měděnka k brzdám fakt nepatří (ani podle výrobců brzd), tak rozhodně vůle nevymezi.
ATE Plastilube a nebo Textar CeraTec jsou přípravky, kterými (tence!!!) natres vedení destiček ve třmenu. Aby a) nezarezavaly a b) chodily lehce a c) v ideálním případě omezí drnčení či pískání.
Vůle, kterou zmiňujes, je v jakém směru? Ve směru otáčení kola? Nebo ke středu / od středu kola
Máš správně nasazenou pružinu (drátek) a je napruzena?
ATE Plastilube a nebo Textar CeraTec jsou přípravky, kterými (tence!!!) natres vedení destiček ve třmenu. Aby a) nezarezavaly a b) chodily lehce a c) v ideálním případě omezí drnčení či pískání.
Vůle, kterou zmiňujes, je v jakém směru? Ve směru otáčení kola? Nebo ke středu / od středu kola

Máš správně nasazenou pružinu (drátek) a je napruzena?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Máš správně nasazenou pružinu (drátek) a je napruzena?[/quote]
pružina, čili " drátek " omezuje jen vybrace destičky, v řádech desetin mm.

pružina, čili " drátek " omezuje jen vybrace destičky, v řádech desetin mm.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Přesně tak - krom toho, že měděnka k brzdám fakt nepatří (ani podle výrobců brzd), tak rozhodně vůle nevymezi.
výš, co jsem ti psal výše??? kuwa????
a čím mažem čepy na vrchy + okruhy!!!
protože vydrží až 1200 stupnu!!!
výš, co jsem ti psal výše??? kuwa????
a čím mažem čepy na vrchy + okruhy!!!
protože vydrží až 1200 stupnu!!!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Pane, zkontrolujte si prosím bod skápnuti té vaší měděné pasty. A zamyslete se nad maximálnimi teplotami jednotlivých částí brzd. Na kolik se může ohřát takový vodící čep, v tomto případě navíc vedený v gumovém vodítku?petulak píše:jenikHK píše: Nemůžu přijít na to, proč bych měl používat na danou aplikaci něco,
hele, " kolego " ,, měděnou pastu, tu, co máme:: do 1200 stupnů používáme na čepy xxx let, a věř, že na závodáku vše ohřeješ dost.
Tak si svoje rady " teoretika " nech pro teoretiky.![]()
Ač oceňuji zkušenosti ze staré školy, dovoluji si upozornit, že už se ABS rozšířilo docela dost.
Plus stále jsem neobrzel žádné vyjádření k T148, kteroužto jste ráčil sám sám vytáhnout.
A vyhrazuji si oslovení "kolego", nejsem si vědom, ze bychom někde společně působili

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Petulaku - Nech ho
, pan teoretik má už tolik brzd vyměněných že je to pro něho brnkačka .

Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
Ještě prosim o doplnění, jakou na to používáte brzdovou kapalinu, resp. mne zajímá bod varu.petulak píše:Přesně tak - krom toho, že měděnka k brzdám fakt nepatří (ani podle výrobců brzd), tak rozhodně vůle nevymezi.
výš, co jsem ti psal výše??? kuwa????
a čím mažem čepy na vrchy + okruhy!!!
protože vydrží až 1200 stupnu!!!
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna zadních destiček a kotoučů
"" v tomto případě navíc vedený v gumovém vodítku?""
tak toto už je,fakt přez čáru.
+ škoda, že jsem vymazal všechna uložení kol , versus kotouč , nebo buben. / odpověd, na " T -111/.
Ale jako teoretikovi, ti to jde.
tak toto už je,fakt přez čáru.
+ škoda, že jsem vymazal všechna uložení kol , versus kotouč , nebo buben. / odpověd, na " T -111/.
Ale jako teoretikovi, ti to jde.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů