Stránka 90 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:44
od smoula
Ma.rt: koukám, že jsi z Prahy, tak jestli budeš chtít, můžeme někdy o víkendu, když budeš mít čas udělat porovnání tvoje 2.0i vs. 1.5TSI :-) Pružné zrychlení, zrychlení nad 160, zrychlení z určitého stupňě a pod :-)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:47
od Ma.rt
Otazkou jsou dojmy a skutecnost.. to i naftova oktavka 1.6 77kw mi pocitove prijde nekdy zivejsi nez muj dvoulitr. Ono turbo udela vetsi dojem nez jsou pak mereni se stopkama.
Uz jsem to tu nekde psal, jak jsme srovnavali oktavku 1.9tdi 77kw s mym předchozím 1.8 92kw. Pocitove rozdil ve prospech oktavky a kdyz jsme treba najizdeli na dalnici nebo vyjížděli ze zuzeni, tak pokud jsem to tocil, oktavku jsem nechaval bezne za sebou.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:48
od Ma.rt
S 1.5t 150k je to pitomost, to je jasný, ze mi dvoulitr stacit nebude.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:49
od smoula
Ale zase vyšší auto a větší odpor, také a 17tky zimní nebo 18tky letní, což také udělá svoje

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:54
od 321910336
jenikHK píše:A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem? :mrgreen:

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl. :idea:

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo... :!:
Ano, kroutící moment, na kole, protože převodovka... takže se bavíme o výkonu, abychom nesrovnávali ty hrušky s jabkama.
Výhoda 6 st převedovky je snad jasná a je jedno jestli je to turbomotor, nebo atmosféra. Buď je šestka dálniční rychlost, nebo jsou rychlosti blíž u sebe, takže se líp využívá výkon motoru. V obou případech je to plus pro řidiče. Buď šestku nevyužívá, nebo může některou rychlost přeskočit.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 21:00
od Ma.rt
smoula píše:Ale zase vyšší auto a větší odpor, také a 17tky zimní nebo 18tky letní, což také udělá svoje
Do 120 odpor vzduchu takovy vliv nema.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 21:01
od smoula
Ma.rt píše:S 1.5t 150k je to pitomost, to je jasný, ze mi dvoulitr stacit nebude.
A nebo, můžeme dát porovnání můj 2.0 vs. tvůj 2.0 :-) Třeba se zjistí, že mi to jede nahovno a proto byl výsledek jaký byl. :-)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 21:02
od Ma.rt
No to jedine :-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 21:35
od TomFocus
Čtu vás zde... a i když je chuť psát (poznatky z aut) :lol: prdím na to, ALE? Listoval jsem na YT (zrychlení, pružnost) a tam si 1.2 TSI vytře zadel s 1.0 TSI 81-85KW. A tam Rapid 1.0 TSI udělá bez problémů Fiestu 1.0 EB.
A další srovnání :mrgreen: atmošek a TB. Já nejsem příznivcem porovnání jízdní dynamiky z místa na 100km/h a podobně, ale komplex reakcí motoru v jízdě atd.
A jak zde bylo tisíckrát uvedeno...převody, váha auta, naladění/charakter motoru!, kola, aerodynamika, řidič - to je oč tu běží. A není stejných 100kw stejně jako 300Nm - záleží na tom co upřednostil konstruktér (reakce, pružnost, spotřeba atd atd...vše nejde zároveň).
A proto jsou debaty :idea: :mrgreen:

Moc se mě zatím líbí motor 1.33l Rencek, Nissan, M.B., Dáčka - snad to nebude časem propadák.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 21:53
od jenikHK
321910336 píše:
jenikHK píše:A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem? :mrgreen:

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl. :idea:

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo... :!:
Ano, kroutící moment, na kole, protože převodovka... takže se bavíme o výkonu, abychom nesrovnávali ty hrušky s jabkama.
Výhoda 6 st převedovky je snad jasná a je jedno jestli je to turbomotor, nebo atmosféra. Buď je šestka dálniční rychlost, nebo jsou rychlosti blíž u sebe, takže se líp využívá výkon motoru. V obou případech je to plus pro řidiče. Buď šestku nevyužívá, nebo může některou rychlost přeskočit.
Tak ano, můžeme si klást různá kritéria pro porovnání, nicméně srovnání dle výkonu se hodí tak pro marketingové účely, ale v praxi toho moc neřekne.
Můžeme klidně srovnávat 2.0 TDI, 1.8 TSI a nebo CBR 1000RR, vše stejných +-140kW, ne?

Co se odstupňování převodovky týče, uniká mi spojení pruzneho motoru a převodovky s rychlostmi blízko u sebe. Proste tím jedno popírá výhodu toho druhého. Zajímavější mi přijde spíš řešení převodovky s větším rozsahem, jako hlavní důvod, proč se 6Q převodovky začaly používat.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 22:02
od 321910336
Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 22:16
od jenikHK
Beru pro sportovní a závodní auta - ale pro tuctovku pro běžné ježdění :?: To snad ne...
Kolik času je tak potřeba plný výkon v normálním provozu? Zato rychloběh na dálnici bude mít časové využití řádově větší.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.02.2020 09:24
od ZaQik
smoula píše:A ještě jedna věc. Zkuste někoho vést v autě s motorem s atmosférou a jet 160. Brzo Vám řekne, ať zpomalíte neboť to hučí a přijde mu, že jedete rychle. To v oturbené "srajdě" neřekne, dokavad se nepodívá na tachometr, protože ten hluk je tam o hodně nižší a celkově ten jízdní komfort je o několik tříd výše. Na delší cesty vyšší rychlostí rozhodně lepší. :-)
tohle je taky o odhlucneni - novejsi auta (maji turbo) jsou na tom mnohem lip nez starsi (atmosfera)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.02.2020 13:31
od Ma.rt
Neco na tom bude...kdyz si vezmu escorta, co mel dost dlouhy kvalty, tak tam byl proti novejsimu mondeu slusnej randal :-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.02.2020 13:35
od smoula
Dobřeee :-) Tak pokud si vezmete například Fabii MPI vs. TSI, tak to TSIčko při 160ti na tom bude mnohem lépe, než atmosféra.


Ale souhlas, je lepší odhlučnění ale při této rychlosti bude hrát roli i motor :-)