Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 20:44

Ma.rt: koukám, že jsi z Prahy, tak jestli budeš chtít, můžeme někdy o víkendu, když budeš mít čas udělat porovnání tvoje 2.0i vs. 1.5TSI :-) Pružné zrychlení, zrychlení nad 160, zrychlení z určitého stupňě a pod :-)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 20:47

Otazkou jsou dojmy a skutecnost.. to i naftova oktavka 1.6 77kw mi pocitove prijde nekdy zivejsi nez muj dvoulitr. Ono turbo udela vetsi dojem nez jsou pak mereni se stopkama.
Uz jsem to tu nekde psal, jak jsme srovnavali oktavku 1.9tdi 77kw s mym předchozím 1.8 92kw. Pocitove rozdil ve prospech oktavky a kdyz jsme treba najizdeli na dalnici nebo vyjížděli ze zuzeni, tak pokud jsem to tocil, oktavku jsem nechaval bezne za sebou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 20:48

S 1.5t 150k je to pitomost, to je jasný, ze mi dvoulitr stacit nebude.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 20:49

Ale zase vyšší auto a větší odpor, také a 17tky zimní nebo 18tky letní, což také udělá svoje

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 05.02.2020 20:54

jenikHK píše:A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem? :mrgreen:

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl. :idea:

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo... :!:
Ano, kroutící moment, na kole, protože převodovka... takže se bavíme o výkonu, abychom nesrovnávali ty hrušky s jabkama.
Výhoda 6 st převedovky je snad jasná a je jedno jestli je to turbomotor, nebo atmosféra. Buď je šestka dálniční rychlost, nebo jsou rychlosti blíž u sebe, takže se líp využívá výkon motoru. V obou případech je to plus pro řidiče. Buď šestku nevyužívá, nebo může některou rychlost přeskočit.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 21:00

smoula píše:Ale zase vyšší auto a větší odpor, také a 17tky zimní nebo 18tky letní, což také udělá svoje
Do 120 odpor vzduchu takovy vliv nema.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 21:01

Ma.rt píše:S 1.5t 150k je to pitomost, to je jasný, ze mi dvoulitr stacit nebude.
A nebo, můžeme dát porovnání můj 2.0 vs. tvůj 2.0 :-) Třeba se zjistí, že mi to jede nahovno a proto byl výsledek jaký byl. :-)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 21:02

No to jedine :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 05.02.2020 21:35

Čtu vás zde... a i když je chuť psát (poznatky z aut) :lol: prdím na to, ALE? Listoval jsem na YT (zrychlení, pružnost) a tam si 1.2 TSI vytře zadel s 1.0 TSI 81-85KW. A tam Rapid 1.0 TSI udělá bez problémů Fiestu 1.0 EB.
A další srovnání :mrgreen: atmošek a TB. Já nejsem příznivcem porovnání jízdní dynamiky z místa na 100km/h a podobně, ale komplex reakcí motoru v jízdě atd.
A jak zde bylo tisíckrát uvedeno...převody, váha auta, naladění/charakter motoru!, kola, aerodynamika, řidič - to je oč tu běží. A není stejných 100kw stejně jako 300Nm - záleží na tom co upřednostil konstruktér (reakce, pružnost, spotřeba atd atd...vše nejde zároveň).
A proto jsou debaty :idea: :mrgreen:

Moc se mě zatím líbí motor 1.33l Rencek, Nissan, M.B., Dáčka - snad to nebude časem propadák.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 05.02.2020 21:53

321910336 píše:
jenikHK píše:A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem? :mrgreen:

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl. :idea:

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo... :!:
Ano, kroutící moment, na kole, protože převodovka... takže se bavíme o výkonu, abychom nesrovnávali ty hrušky s jabkama.
Výhoda 6 st převedovky je snad jasná a je jedno jestli je to turbomotor, nebo atmosféra. Buď je šestka dálniční rychlost, nebo jsou rychlosti blíž u sebe, takže se líp využívá výkon motoru. V obou případech je to plus pro řidiče. Buď šestku nevyužívá, nebo může některou rychlost přeskočit.
Tak ano, můžeme si klást různá kritéria pro porovnání, nicméně srovnání dle výkonu se hodí tak pro marketingové účely, ale v praxi toho moc neřekne.
Můžeme klidně srovnávat 2.0 TDI, 1.8 TSI a nebo CBR 1000RR, vše stejných +-140kW, ne?

Co se odstupňování převodovky týče, uniká mi spojení pruzneho motoru a převodovky s rychlostmi blízko u sebe. Proste tím jedno popírá výhodu toho druhého. Zajímavější mi přijde spíš řešení převodovky s větším rozsahem, jako hlavní důvod, proč se 6Q převodovky začaly používat.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 05.02.2020 22:02

Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 05.02.2020 22:16

Beru pro sportovní a závodní auta - ale pro tuctovku pro běžné ježdění :?: To snad ne...
Kolik času je tak potřeba plný výkon v normálním provozu? Zato rychloběh na dálnici bude mít časové využití řádově větší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24774
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 06.02.2020 09:24

smoula píše:A ještě jedna věc. Zkuste někoho vést v autě s motorem s atmosférou a jet 160. Brzo Vám řekne, ať zpomalíte neboť to hučí a přijde mu, že jedete rychle. To v oturbené "srajdě" neřekne, dokavad se nepodívá na tachometr, protože ten hluk je tam o hodně nižší a celkově ten jízdní komfort je o několik tříd výše. Na delší cesty vyšší rychlostí rozhodně lepší. :-)
tohle je taky o odhlucneni - novejsi auta (maji turbo) jsou na tom mnohem lip nez starsi (atmosfera)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 06.02.2020 13:31

Neco na tom bude...kdyz si vezmu escorta, co mel dost dlouhy kvalty, tak tam byl proti novejsimu mondeu slusnej randal :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 06.02.2020 13:35

Dobřeee :-) Tak pokud si vezmete například Fabii MPI vs. TSI, tak to TSIčko při 160ti na tom bude mnohem lépe, než atmosféra.


Ale souhlas, je lepší odhlučnění ale při této rychlosti bude hrát roli i motor :-)

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti